Toon posts:

[chello] raare melding

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin belde me net op met het volgende probleem ze kan niet op internet wanneer ze wilt internetten staat er dat ze alles opnieuw moet instellen druk op start om door te gaan en dan moet ze haar wachtwoord ect ingeven.. ze heeft nu bijna 1 jr inet maar dit heeft ze nog nooit gehad wanneer ze bij ip instellingen gaat kijken ziet ze ipv een normaal ip (62.194.137.128) ziet ze (10.66.0.25) staan ze woont een wijk verderop maar ik heb dit ip adres nooit eerder gezien wanneer ik dit ip adres ping pingt hij ook gewoon..

ik hoop dat iemand dit probleem kent en weet wat de oplossing is username + paswoord invuleln gaat moeilijk want die monteurs kunnen niet schrijven :o

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhh wachtwoord en gebruikersnaam

Gebruikers naam is het emailadress, maar dan zonder @chello.nl
en wachtwoord staat op het blaadje die netjes uitgeprint is

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik zou dat ip-adres even weghalen en daar sterretjes neerzetten....

dat 10.66.*.** zou wellicht van je modem kunnen zijn.
De chello-helpdesk een optie??

Trouwens, volgens mij moeten dingen over chello in dit draadje Chello alweer brak :\ - Volume II gepost worden......

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 09:54

WarPuppy

Electronic Technology

Juist ja, lijkt me eerder een softwarematig probleem van windows, dan van Chello ?
Zit btw je vriendin niet achter een router/routed switch :?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37
Nee is bekend probleem.
je krijgt dan ff tijdelijk een intern IP van chello.

Ze moet toch haar username + password invullen hoor anders lukt het niet.
Ik geloof dat Chello dan haar MAC adres weer gaat koppelen aan een IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
WarPuppy schreef op 09 oktober 2002 @ 18:12:
Juist ja, lijkt me eerder een softwarematig probleem van windows, dan van Chello ?
Zit btw je vriendin niet achter een router/routed switch :?
nope ;) ze zit gewoon com --> inet

• robjanssen
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Ze heeft zeker QuickFix van Chello geïnstalleerd

• iznogood
  • Niet online
Surf even naar de pagina Http://chello.upc.nl.

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
dat krijgt ze inderdaad te zien teminste zoals ze het beschreef en ehmmzz naar elk adres dat ze wilt gaan krijgt ze dit te zien :(

• iznogood
  • Niet online
Als het wachtwoord geweigerd word kunnen er 2 dingen aan de hand zijn :

1. Klant heeft betalingsachterstand en is afgesloten
2. Wachtwoord klopt niet meer in het systeem

voor beide problemen moet even contact opgenomen worden met de HD op telefoonnummer 0900-1580

Als Http://chello.upc.nl al doorlopen is dan moet even het ip vrijgegeven / vernieuwd worden, het kan namelijk zo zijn dat de pc dat niet gedaan heeft.
Als je de pagina nog krijgt Verwijder dan even de history en de tijdelijke internet bestanden.

Als ze gewoon in kan loggen in de pagina, moet ze een lokatiecode invullen ( postcode zonder de letters ) en het serienummer ( voor terrayon modems ) van het modem. Voor motorola modems moet zowel het serienummer als het mac adres van het modem ingevuld worden. Het serienummer en eventuele macadres staat gewoon op het modem zelf. Als je deze op de terayon niet kunt vinden moet je het voetje van het modem er even afhalen.

Als je een 10 ip krijgt zit je op het interne netwerk van upc. De dns servers die je dan krijgt verwijzen voor alle adressen naar Http://172.29.11.36 . Als je deze pagina niet krijgt, nog niet doorlopen hebt en wel een 10.*.*.* adres van chello krijgt moet je even onder internet explorer -> extra -> internet opties -> verbindingen -> lan instellingen alles uitzetten. Je moet deze pagina wel doorlopen als je modem rechtstreeks op de computer is aangesloten, dus niet met een router oid ertussen.

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
Ik neem aan dat het gewerkt heeft ?

Just as Good

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Geef me ff je klantnummer van UPC, dan kan ik ff nakijken of je account nog in het systeem staat en wat dan je inlognaam is. Wachtwoord kan ik niet achterkomen, maar daarvoor kun je de helpdesk ook bellen, belangrijker is om te weten of UPC niet je account verwijderd heeft.
(Dit kan ik omdat ik mijn eigen inlog op aps heb, dat heb je als monteur :) )

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Chello alweer brak :\ - Volume II

Dit hoort in het grote chello topic thuis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.