winxp-98 Netwerk max 16kb-sec !!!

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ok ik heb een heel groot probleem ik heb een netwerk tussen een athlon 1500 en een celeron 500 met een 10 mbit netwerk kaart met ingebouwde hub full duplex en een 10-100 mbit netwerk kaart.

dit is gewooon echt te traag iemand een id wat het zou kunnen zijn.

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04
Een maat van me had dat laatst ook. Haalde 30 KB/s op een 100 Mbit/s netwerkkaart. Drivers van de netwerkkaart (3Com) geupdate en weg probleem.

Verwijderd

Je geeft veel te weinig info.

Heeft het netwerk wel goed gedraaid? Gebruik je een hub, zie je colissions. Zijn je kabels goed? Heb je de kabels goed gemaakt? Bla bla, dat soort dingen.

• Maku
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 18:21:
Je geeft veel te weinig info.

Heeft het netwerk wel goed gedraaid? Gebruik je een hub, zie je colissions. Zijn je kabels goed? Heb je de kabels goed gemaakt? Bla bla, dat soort dingen.
netwerk heeft heel snel gedraaid .. werd steeds langzamer nu heb ik de pc opnieuw geinstalleerd en nu draai ik dus superlangzaam ... ik gebruik een interne hub ... colissions niet dat ik weet .. kabelz zijn cat 5 100mbit en goed ... bla bla dit soort dangen

• Maku
GoodspeeD schreef op 09 oktober 2002 @ 18:10:
Een maat van me had dat laatst ook. Haalde 30 KB/s op een 100 Mbit/s netwerkkaart. Drivers van de netwerkkaart (3Com) geupdate en weg probleem.
Het is een realtek RTL8029 (as) mischien helpt dit :?

• Maku
hmm van mijn pc ( sthlon 1500 met de interne 10 mbit hub ) naar de pc beneden is het al beter ongeveer maximaal 450 kb per sec, waarom is het andersom dan zo onwijs traag
:?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Zit ook je internet kabel direct op die hub ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:22
Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 18:39:
uhm... volgens mij had niemand het over internet en volgens mij had iemand het over interne hub

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

hmm van mijn pc ( sthlon 1500 met de interne 10 mbit hub ) naar de pc beneden is het al beter ongeveer maximaal 450 kb per sec, waarom is het andersom dan zo onwijs traag
[sukkelmode] Omdat de data dan omhoog moet klimmen[/sukkelmode]
:D

• Maku
Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 18:39:
nope ik heb KUTsema basic :r BOMB Kutsema })

zit dus op de com

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

kieltju schreef op 09 oktober 2002 @ 18:43:
[...]

uhm... volgens mij had niemand het over internet en volgens mij had iemand het over interne hub

Ja dat weet ik, wat doet het ertoe dat het een interne hub is.

16kb/s is een upload limiet die je vaak bij providers ziet.
Als je op die manier je i-net deelt (als je de ip's hebt natuurlijk) kan je dit tegenkomen omdat je alles wat je op die hub gooit ook naar je ISP gooit en die capt @ 16kb/s.

Daarom mijn vraag.

Topicstarter, staat er een NIC op full duplex die op die hub zit ?
Een hub kan geen full duplex dus als je dat wel doet dan krijg je enorm veel collisions wat je snelheid erg veel kan drukken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

001Michael schreef op 09 oktober 2002 @ 18:45:
[...]

nope ik heb KUTsema basic :r BOMB Kutsema })

zit dus op de com
Als je castrema gebruikt heb je aan 16kb toch genoeg? 8)7 8)7 8)7

Maar, weet je zeker dat de kabels goed zijn?

• Maku
Kabels zijn goed internet wil niet werken en ik gebruik het niet alleen om me internet te sharen ;)

• Maku
Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 18:49:

[...]

Als je op die manier je i-net deelt (als je de ip's hebt natuurlijk) kan je dit tegenkomen omdat je alles wat je op die hub gooit ook naar je ISP gooit en die capt @ 16kb/s.

Daarom mijn vraag.

<hr>

Een hub kan geen full duplex dus als je dat wel doet dan krijg je enorm veel collisions wat je snelheid erg veel kan drukken.
Bijde nics ondersteunen en staan op full duplex... raar dat internet niet werkt ..

de pc beneden heeft een static ip 192.168.0.2 en de mijne staat ook static op 192.168.0.1 subnetmask allebij op 255.255.255.0...

internet staat boven geshared ...

beneden hoef ik nu toch alleen de wizard internet verbinding uit te voeren ...

ja ik connect via lan Next
en dan automatisch proxy detecteren voila eerst werkte dat nu werkt dat niet meer :(

wat doe ik fout ?

• Maku
Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 18:49:

[...]

Daarom mijn vraag.

<hr>

Ik heb een netwerk kaart met ingebouwde hub ... ik heb m zelf op full duplex gezet ... anders zou die optie er toch niet zijn :? ps het heeft gewerkt met beide op full duplex ...
Pagina: 1