MSI pakket maken met Windows Installer

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
Ik wil op een netwerk met Windows 95/98 computers een installatie van MS Outlook 2000 aanbieden. Dat zou, volgens de MS Office website, met behulp van Windows Installer moeten kunnen via een .msi bestand.
Hiervoor moet ik setup.exe (waarschijnlijk van die MSI tool) starten met een aantal parameters.

Ik kom er alleen niet uit waar ik de adminstrator versie van die MSI tool kan vinden. Ik heb Wininstall LE vanaf de MS Windows 2000 server cd geprobeerd maar die werkt alleen met 2000/NT en dus niet met 9x

De oplossing is vast eenvoudig maar ik zie 'm even niet. Wie helpt me even op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Veritas, staat op de Windows 2000 Server CD.

Even opgezocht, staat in de volgende folder. VALUEADD\3RDPARTY\MGMT

Veritas is trouwens de maker, het progje heet WinInstall LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Anoniem: 39993 schreef op 09 oktober 2002 @ 20:00:
Veritas, staat op de Windows 2000 Server CD.

Even opgezocht, staat in de volgende folder. VALUEADD\3RDPARTY\MGMT

Veritas is trouwens de maker, het progje heet WinInstall LE.
lees dan ook even de eerste post... :) die tool heeft ie dus al geprobeerd,

topicstarter: wat wil je precies? ala active directory een applicatie 'publishen' op het netwerk zodat de gebruiker dit zelf kan installeren, ?

dat gaat dan helaas niet werken, win9x kan niet met active directory overweg...

zou je iets duidelijker willen zijn in je bedoelingen? dank u

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Het gaat om een aantal W9x machines die in een domein hangen op een NT4 machine. Ik heb ook een 2000 server staan (de webserver) waar eventueel een fileshare op kan.
Verder is ons hoofdnetwerkprotocol nog steeds Banyan Vines (geen gelach!).

Vanwege het migreren van Banyan Vines naar een Windows 2000 / Exchange omgeving moet er op de Win9x computers Outlook 2000 worden gezet voornamelijk voor e-mail gebruik.

De computers hebben nu allemaal Office 97 en dat willen we nog even zo houden (het zijn niet allemaal moderne computers).

Het liefst wil ik de installatie zo "makkelijk" mogelijk houden voor de gebruikers want die hebben allen weinig tot geen kennis van zaken. Eventueel kan de installatie onder begeleiding plaatsvinden maar ook dat moet dan zo gestroomlijnd mogelijk gaan.

Ik hoop dat ik op een of andere manier een soort installatiescript (msi file?) oid in elkaar kan zetten waardoor de installatie met minimale support kan worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je iets aan het volgende?

Office-2k-CD:\PFILES\MSOFFICE\OFFICE>oflees9.txt (Nederlandse versie)

Hier hebben ze het over het aanmaken van een netwerkinstallatielocatie (hele mond vol) vanuit een windows 95/98 computer. Dit heb ik ooit tijdens m'n Windows NT4 Server training gedaan. Ik weet zo snel alleen niet, of je gebruiker dan nog vragen voor z'n neus krijgt.

Sorry, ik zat ff te suffen zonet. Ik had niet gelezen dat je WinINSTALL LE al geprobeerd had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

misschien dat je Snapshot-software kunt gebruiken. Je maakt met behulp van een programma een snapshot, installeert je software op jouw manier op 1 machine, neemt nogmaals een snapshot en vervolgens kan het snapshot-programma een installatiepakketje hiervan maken.

PowerQuest DeltaNow werkt bijvoorbeeld zo. Er zijn vast wel meer van dergelijke programma's te vinden.

Ik weet zo even geen MSI-bouwprogramma's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschein eens kijken op www.wise.com. Zij hebben ook van dit soort software. Ze zeggen zelf voor elk Windows platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

In de Resource Kit van Office XP zit een tool om MSI pakketjes te maken. Ik meen dat het Custom Installation Wizard heet. Ik neem aan dat dit ook voor Office 2000 bestaat, anders zou je de tool van Office XP kunnen gebruiken. De Resource Kit van Office XP is gratis te downloaden vanaf de Microsoft web site, ik neem aan dat dit ook kan voor de Resource Kit van Office 2000. Succes!

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

Het heet Orktools om de msi bestandjes te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Anoniem: 20384 schreef op 11 oktober 2002 @ 08:52:
Het heet Orktools om de msi bestandjes te maken..
ORKTools staat voor Office Resource Kit Tools. Een onderdeel hiervan is dus de Custom Installation Wizard zoals ik al meldde.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
OK, dat is grotendeels gelukt.
Met de ORK tools kan je .mst files maken, een soort aanpassingen van de standaard .msi die al op de MS Office 2000 cd staat.

Maar...
Nu zou dat eigenlijk nog op een user-friendly manier moeten worden opgezet. Een unattended install lukt wel maar zodra een gebruiker dan inlogt (met een eigen profiel) moet hij voordat hij Outlook 2000 kan gebruiken nog een redelijk ingewikkelde wizard doorlopen waarin de mailserver en mail account worden ingesteld.

Daar ben ik dus nog aan het rommelen maar die ORK tools hebben me al een eind op weg geholpen!

Het maken van een installation point (een netwerkshare met alleen de benodigde bestanden voor een Outlook 2000 installatie), zoals zo netjes uitgelegd op de MS website is ook nog niet gelukt. Tijdens de setup komt de mededeling dat bestand setuppro.exe niet gevonden kan worden. Die staat niet op de cd en naar mijn weten ook niet bij de ORK tools.
Nog even verder puzzelen dus.

Als iemand nog wat meer weet hou ik me aanbevolen!
Pagina: 1