Toon posts:

PC valt soms uit en bij restart word HD niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar daagjes een probleempje met mijn pc. :(
Het probleem is als volgt:
Als ik zit te computeren dan zit ie soms in een keer vast en soms word het beeld zwart en moet ik hem opnieuw opstarten. Bij het opnieuw opstarten word mijn hardeschijf niet meer herkend. Die moet ik dan eerst weer in het bios opnieuw installeren om weer te kunnen computeren. :(

:? Ik heb echt geen idee wat de oorzaak is. :? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt

groeten,

SCH@@REBIER

Specs: ecs k7s5a, amd xp2000, infineon 512mb ddr, gfII gts en ik draai dit met windows xp pro

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Hardeschijf kapot :?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik hem weer opnieuw detecteer doet alles het weer. zit nu ook op de betreffende pc.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- brakke voeding?
- bios update?
- gebruik search?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is je bios batterij leeg, of kapot? Het zou kunnen dat hij daarom niet kan 'onthouden' wat voor HD je hebt. Probeer anders een bios flash.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:16
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Nadat ik 512MB had bij geplaatst. Bij het opstarten lijkt alles goed, maar als ik iets probeer in Windows, dan loopt/is hij vast gelopen. Niks helpt. Na resetten, wordt de primary HD niet gezien. In het bios is alles ook leeg op de diskette na, dat na enkele momenten weer vult met de HD gegevens.

Erg vaag. De oorzaak nog niet gevonden. Na 5xopstarten doet alles het weer als vanouds (wel hele lange opstart gehad).
:?

Verwijderd

Volgens mij moet je in je bios iets instellen van Hard Disk delay. Of zoiets het gaat er om dat bij het opstarten van de bios de HD niet snel genoeg opspint en daarom de bios "denkt" ah er zal wel niks aanhangen.... Zoek dus naar een optie in de bios met iets van Delay bij het opstarten...

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik vermoed dat je harde schijf te warm wordt.
Dan valt de schijf uit en doet het pas weer als tie ff is afgekoeld (interpeteer opnieuw starten).

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Brakke harde schijf of kabeltje dat niet goed vast zit of kapot is aan de harde schijf...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Wat het kan zijn:
1) je hardeschijf is dood aan t gaan (zou makkelijk zijn als je merk en type erbij vermeldt)
2) kabeltje los ofzo
3) mobo werkt niet meer helemaal lekker.
4) Je voeding is rot geworden (kun je testen door er nog wat extra's eraan te hangen en dan kijken of hij het helemaal niet meer doet)

Wat het waarschijnlijk niet is:
1) baterij kapot (je zou dan namelijk al je bios instellingen kwijt raken en waarschijnlijk alleen als hij uit de stroom wordt getrokken)
2) Warmte (dit lijkt me sterk anders moet hij wel heel warm worden voel er maar eens aan als je hand niet rood wordt :) zit je goed, kan trouwens wel de reden zijn waarom hij is dood gegaan)
3) Harddisk delay (dit is bedoeld om oude schijven die langzaam opspinnen ook de tijd te geven om zich te identificeren, kan dus wel werken als je hd opspin problemen heeft)

Ik denk dat je HD dood aan t gaan is

Verwijderd

moi heeft same problem... maar dan regelmatig als ik netmeeting start.. dan reset hij spontaan... met m'n asus p4b266 had ik het echt veel.. Xp draaide daar al helemaal niet op.. nu heb ik de p4b533 met ddr en heb ik het nog steeds alleen minder.....
ik ken er nog een paar die het ook hebben.. echt honds iritant.. wat het is .. mag joost weten... ik denk zelf dat het door de processor komt.. die iets of zo te snel uitvoerd

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:16
ExcaliburDexter schreef op 10 oktober 2002 @ 12:20:
Wat het kan zijn:
1) je hardeschijf is dood aan t gaan (zou makkelijk zijn als je merk en type erbij vermeldt)
2) kabeltje los ofzo
3) mobo werkt niet meer helemaal lekker.
4) Je voeding is rot geworden (kun je testen door er nog wat extra's eraan te hangen en dan kijken of hij het helemaal niet meer doet)

Ik denk dat je HD dood aan t gaan is
Ik denk niet dat ie doodgaat, maar een kabeltje zou kunnen. Heb zelf twee dingen veranderd. 1) nieuwe rounded cable 2) extra geheugen bijgeplaatst.

De laatste keren deed ie het weer prima. Hopelijk blijft het zo totdat ik een extra schijf heb gekocht.
Pagina: 1