[xp] Alternatieve netwerk software?

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ik heb ADSL en een netwerkje aangelegd tussen 3 computers. ADSL komt binnen in het modem, waarna een switch alle verschillende computers voorziet van de nodige datastream.

Ik gebruik nu de netwerkmogelijkheden van WindowsXP voor mijn netwerkje, maar ik ben hier toch niet helemaal tevreden over. Windows roept dat het op deze manier opzetten van een netwerk 'door Microsoft als niet veilig wordt bevonden' wat me eigenlijk nog niet zo veel kan schelen. Erger vind ik dat vaak computers ineens verdwijnen, vragen om een wachtwoord of andere rare zaken als ik deze vanaf een andere computer probeer aan te spreken. Ook is het niet mogelijk om de veschillende 'profiles mappen', 'program files' en de windowsdirectory te enteren.
Is er alternatieve software op de markt die gemakkelijk in te stellen is (ben niet zo'n netwerk-freak), maar toch degelijk en gemakkelijk werkt?

Verwijderd

Probeer Winroute eens, of Wingate, of WinProxy zijn er genoeg te vinden ....
kijk ook 's op http://tucows.wau.nl

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 17:51:
Probeer Winroute eens, of Wingate, of WinProxy zijn er genoeg te vinden ....
kijk ook 's op http://tucows.wau.nl
Uuh, dit bedoelt de topicstarter volgens mij dus totaal niet!
Hij heeft het niet over internet delen, maar over de client enzo, en daar zijn alternatieven voor, alleen die van microsoft is toch echt het makkelijkste!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wace schreef op 09 oktober 2002 @ 17:47:
[...]verschillende 'profiles mappen', 'program files' en de windowsdirectory te enteren[...]
Wat bedoel je daarmee? :?
Gaan we computers kapen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Uhm nee hoor. Zijn allemaal mijn computers :)
Als ik die nu wil openen vanaf een andere computer, geeft windows een foutmelding, van 'verboden map'.
En j_iscool heeft gelijk. Ik heb het echt over het netwerk anzich, niet over het delen van de verbinding.

Trouwens leuke extra opties zouden niet mis zijn, leuke network monitoring enzo. Maar is niet echt nodig? Ik zie bij ons op school overal Novell op staan. Is dat ook wat voor mij?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
wace schreef op 09 oktober 2002 @ 18:14:Trouwens leuke extra opties zouden niet mis zijn, leuke network monitoring enzo. Maar is niet echt nodig? Ik zie bij ons op school overal Novell op staan. Is dat ook wat voor mij?
Ik denk dat novell duur is, zeker weet ik het niet.
Kan iemand dit bevestigen?

En om je network te monitoren kun je de Qos packet planner of zo iets geloof ik gebruiken, ook hier geen ervaring mee.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1