Toon posts:

Router blokkeert mijn games

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs installeerde ik mijn nieuwe Compex router. Het is er 1tje zonder ingebouwde switch, zodat ik mijn oude C-Net 8p-switch niet weg hoefde te gooien. Nu is het echter zo dat mijn router al mijn games blokkeert, waaronder b.v. BotF op The Zone, UT etc. Ik heb geprobeerd met de instellingen te spelen, NAT uit te schakelen enzo, bepaalde poorten exclusief open te zetten, maar niks werkt...

Kan iemand mij helpen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Handig dat je ook het type vermeld ...
Zit er een ingebouwde firewall in miscchien?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Het type is 15-BR. Volgens mij zit er wel een firewall in, maar in de settings kan ik die nergens uitschakelen :?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
zal wel niet aan de NAT firewall liggen, games kan je gewoon spelen als het goed is, NAT gooit vanzelf de poorten open op request van je computer, na het gamen gooit hij de poorten gewoon weer vanzelf dicht..

alleen het hosten van een game zal niet gaan zonder eerst een poort door te mappen

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
Staat er mischien iets over DMZ host, dit heb ik namelijk wel in me router zitten, dit zet alles open voor het ip adres wat jij daarin opgeeft. Als ik bv via ergens anders mijn linuxbak wil beheren zet ik DMZ op het ip adres van linuxbak en dan kan ik er overal in... zoek daar dus eens naar

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
mja, dit zou wel eens kunnen werken
ik zou op zich de poort die de games gebruiken kunnen forwarden naar mijn IP... ik ben echter vergeten met welk progje ik dat kan controleren, kan iemand me de naam daarvan in herinnering brengen? :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:30:
mja, dit zou wel eens kunnen werken
ik zou op zich de poort die de games gebruiken kunnen forwarden naar mijn IP... ik ben echter vergeten met welk progje ik dat kan controleren, kan iemand me de naam daarvan in herinnering brengen? :)
Sniffer?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
netstat /a ?

daarmee bekijk je alle poorten

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar daarmee detecteert ie zoveel poorten, dat ik de goeie er niet uit kan halen
kheb al geprobeerd een hele range open te gooien, maar ten eerste is dat te gevaarlijk en ten tweede werkte het toen nog niet... ben een beetje ten einde raad :?
Pagina: 1