Ik heb een herc. 3d proph. aiw 8500dv, die al op default clock een lading artifacts vertoont (8800 volgens de artifact tester van het plutonium driver pack). Ook heb ik een paar hangs gehad en willen grafische programma's (spellen, 3dmark, etc) niet goed opstarten. Focus springt opeens naar de desktop. Bij 3dmark2001 se krijg ik soms meldingen dat mijn videoaccelerator niet kon worden geinitialiseerd. Zelfs icons in de systray vertonen kuren: als ik er met de mousepointer overheen ga laat ie de tekst van het verkeerde icoontje zien. Dit gebeurd pas nadat de computer een tijdje aan staat (heb m eens uitgezet voor het akoelen en toen ging het goed).
Nou heb ik al een beetje rond zitten kijken en er lijkt geen temperatuur sensor op de kaart te zitten, dus kan ik niet zeggen _hoe_ warm ie wordt. Volgens MBM5 is mijn moederbord (A7V266) op ong 22 graden en cpu (TB1G@1.2 op het moment) 48 (stressed F@H).
Nou wil ik om van bovenstaande problemen af te zijn mn kaart wat beter gekoeld hebben. Ik heb van andere topics begrepen dat het mogelijk is om heatsinks op het geheugen te 'monteren' met en koelpasta.
Ik heb nog wel wat arctic silver II, een tubetje secondelijm, maar wat voor koelblokken gebruik je voor zoiets? wordt dat dan gewoon een orbje ofzo? hoe efficient is de standaard koeler en waar zou ik hem het best mee kunnen vervangen?
Ik ben nu eerst naar werk dus lees vanavond pas reacties. Alvast bedankt voor het lezen
edit: nog snel even de 3dmark foutmelding:
3DMark could not initialize your #D accelerator.
Try to downgrade your display settings.
DirectX Error Message:
FATAL ERROR: failed to validate material
[..]
In de error.log staat dan:
System info available: yes
Project available: yes
de rest is gewoon de normale projectstats, maar dan zonder de uitkomsten van het project
Nou heb ik al een beetje rond zitten kijken en er lijkt geen temperatuur sensor op de kaart te zitten, dus kan ik niet zeggen _hoe_ warm ie wordt. Volgens MBM5 is mijn moederbord (A7V266) op ong 22 graden en cpu (TB1G@1.2 op het moment) 48 (stressed F@H).
Nou wil ik om van bovenstaande problemen af te zijn mn kaart wat beter gekoeld hebben. Ik heb van andere topics begrepen dat het mogelijk is om heatsinks op het geheugen te 'monteren' met en koelpasta.
Ik heb nog wel wat arctic silver II, een tubetje secondelijm, maar wat voor koelblokken gebruik je voor zoiets? wordt dat dan gewoon een orbje ofzo? hoe efficient is de standaard koeler en waar zou ik hem het best mee kunnen vervangen?
Ik ben nu eerst naar werk dus lees vanavond pas reacties. Alvast bedankt voor het lezen
edit: nog snel even de 3dmark foutmelding:
3DMark could not initialize your #D accelerator.
Try to downgrade your display settings.
DirectX Error Message:
[..]
In de error.log staat dan:
System info available: yes
Project available: yes
de rest is gewoon de normale projectstats, maar dan zonder de uitkomsten van het project
[ Voor 0% gewijzigd door SilentStorm op 09-10-2002 17:34 . Reden: extra info ]
Localhost is where the heart is