Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell PE 1650 Voltage Sensor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 01:06

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik heb hier een Dell PowerEdge 1650 liggen voor een klant. Was bezig met configgen toen ik dat ambere ledje zag knipperen. Ik lichtelijk in paniek :) maar wat blijkt:

Als de server een tijdje aan staat, verschijnt er in de Server Administrator in het ESM log file staat de volgende melding:
code:
1
+2.5 voltage sensor detected a warning (2.592 V)

En na een tijdje een melding dat het weer OK is. De server krijgt zijn stroom van een nieuwe APC Smart-UPS 700RM, dus ik ga er van uit dattie zijn werk wel OK doet. Maar zit wel met de volgende vragen:

1:
Wat is de +2.5 volt sensor? Ik zie bij de Voltage Probes nog meer staan zoals +12, +3.3 en meer van dat soort ongein, en ben best benieuwd naar wat het nou allemaal betekent

2:
Wat zou het probleem van de server zijn? Ik heb al op internet (Google / Dell) gezocht, en daar werd ik niet veel wijzer van.

Met of zonder mayonaise?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Server != PNS

Ik zou je voeding nakijken en eens wat beginnerslessen PC spanningen gaan nemen :|

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Dus jij kan me haarfijn uitleggen wat het probleem is en wat dat overzicht mij vertelt?

Zo ja: wees dan niet beroerd om je kennis te delen of wat tips in de goede (zoek)richting te geven
Zo nee: oordeel dan niet of het wel of geen PNS is

Uit de FAQ:
Professional Networking & Servers is bedoeld voor de gevorderde netwerkproblemen en serverproblemen.

Met of zonder mayonaise?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Boudi schreef op 09 oktober 2002 @ 17:34:
Dus jij kan me haarfijn uitleggen wat het probleem is en wat dat overzicht mij vertelt?
Neu, aangezien dit een UTFS vraag is.
Zo ja: wees dan niet beroerd om je kennis te delen of wat tips in de goede (zoek)richting te geven
Zo nee: oordeel dan niet of het wel of geen PNS is
Dat kan ik beter dan jij, aangezien ik meer bekend ben met PNS en de mods dan jij
Uit de FAQ:
Professional Networking & Servers is bedoeld voor de gevorderde netwerkproblemen en serverproblemen.
Wel het juiste woord vet drukken :/

Een voltage dat 0,092 volt meer is dan de 'officiele' aanbeveling is echt niet gevorderd :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sterker nog .. knappe jongen die exact 2.5V op z'n lijn weet te detecteren ;)

Anyhow, move > CE

Tijd voor een nieuwe sig..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

Predator

Suffers from split brain

Je moet natuurlijk ook het gehele deel van de FAQ lezen :z
Als ik een vraag heb over hoe ik een bv CPU vervang in een PowerEdge dan is dit nog altijd PM en geen PNS.
Voltages van een voeding hebben dus ook niets met PNS te maken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Je moet natuurlijk ... ook niets met PNS te maken
Ik heb het gehele deel gelezen... het deel over PNS... :) maar OK sorry, ik zat idd fout. Maar aan de andere kant: hier binnen CM is het antwoord niet bekend of in ieder geval niemand kan/wil het uitleggen (nfi) dus wat dat betreft is PNS of desnoods NT geen slecht plan omdat daar blijkbaar iemand (Traag) rondloopt die het antwoord weet.
Sterker nog .. knappe jongen die exact 2.5V op z'n lijn weet te detecteren
Ik neem aan dat als Dell sensors voor +3.3, +2.5 en +12 Volt in een server zet dattie hun werk ook goed doen, dus dan is Dell hier de knappe jongen. Bovendien hoef ik niet te weten hoe ze het meten maar vooral waarom.
Neu, aangezien dit een UTFS vraag is.
1) Ik heb gezocht... op de site van Dell en op Google zoals je in mijn post kan lezen. Niet gevonden wat ik zocht. Daarom vraag ik het hier....
2) Uit de FAQ (van PNS): geef nooit een UTFS antwoord zonder een voorbeeld

PS dit had misschien ook beter in SeM gemoeten, maar ik wil het niet doen lijken alsof ik enorme kritiek heb op jullie moderatie-beleid, en zo weet ik zeker dat het bij de goede personen terecht komt...

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1