133MHz geheugen op een 66MHz mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Mensen, kan dat: nieuw 133 MHz DIMM geheugen op een P-II mobo dat op 66 MHz draait?

Ik weet niet precies met welk mobo ik te maken heb, maar toen ik er 128 MB op knalde telde de geheugentest maar tot 64 MB en kwam de BIOS met een memory error.

In de handleiding van het mobo staat dat 128 MB in principe wel mogelijk moet zijn maar dat dit niet tijdens productiefase getest is. Kan het zo zijn dat als ik een 64 MB 133 MHz aanschaf, dat dit wel gaat werken? Of moet ik echt gaan zoeken naar 66 MHz of 100 MHz geheugen?

Kennistechnoloog

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Wat voor chipset? (gokje : LX?)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

133 zou op 66 moeten werken, maar zoek eens op single sided en double sided dimm's, daar heb ik al wat problemen over gehoord.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik heb het hier thuis ook draaien op een Aopen bordje met een LX chipset, en daar zitten "dual sided" reepjes in. (alle kanten zijn behangen met chipjes).
Dus volgens mij moet het gewoon kunnen.
Ik heb zelfs mijn 133mhz geheugen op cas2 gezet (is het niet standaard op 133) en dat werkt ook prima.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Gaat 100% werken. :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Als je BIOS het ondersteund wel...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zoekerdezoek. Er zijn al legio topics voorbij gekomen waarin de vraag werd gesteld of PC133 backward compatible is met PC66. Garanties zijn niet te geven maar over het algemeen werkt het uitstekend :) De DIMM's en chips hebben dezelfde architectuur, het enige wat je doet is de PC133 DIMM onderclocken. Het kan zijn dat bepaalde timings niet lekker op elkaar afgestemd zijn (PC133 maakt natuurlijk gebruik van andere timings) maar dat kun je evt. handmatig in het BIOS oplossen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.