[SMB] Netwerkdrive mounten vanuit TU netwerk

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
De laatste tijd heeft een van de servers bij werktuigbouwkunde nogal de kuren en ik zou graag bij wat kritischer werk even werken vanuit de server die ik thuis heb staan.

Nu heb ik daar e.e.a op gedeeld en dat dmv ipchains firewalling afgeschermd voor de buitenwereld. Thuis kan ik overal perfect bij, ook met windows XP machines. Samba heb ik zo open als maar kan gezet, dat is voor thuis wel zo practisch.

Ik heb vandaag als testje toen heel even de firewall compleet plat gegooid en toen geprobeerd mijn shares vanaf een computer bij WB te mounten met net use bladiebla etc. Toen kreeg ik de melding host unknown, maar ik kan hem wel pingen.

Netbios verkeer is van en naar buiten het TU net afgeschermd, maar binnen de TU (en dus ook thuis, daar heb ik TU ADSL) moet het gewoon werken. Ik kan namelijk vanuit thuis gewoon mijn TU netwerkschijven benaderen.

Weet iemand of ze vanuit de TU (dus op faculteitsmachines het mounten van netwerkshares op thuismachines geblokkeerd hebben? Hoe kan ik zo checken of ik vanaf een TU machine de juiste poorten op mijn samba server kan benaderen?

ieeeepppppp :P

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
kan je samba niet gewoon op een andere poort laten draaien? of loop ik nu dom te blaaten?

• MyDyingBride
  • Laatst online: 19-04 20:18
Kan je die bestanden niet met ftp of scp oid overzetten ?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik kan die bestanden best met FTP overzetten als ik wil, maar de programma's die ik op de TU draai hebben een "working directory" nodig. Dat gaat niet lukken met ftp dus. Even tijdelijk op de harddisk van die machines opslaan gaat tegenwoordig ook al niet meer.

Wat ik dus zoek is echt het kunnen mounten van een netwerkshare als zijnde een drive.

• MyDyingBride
  • Laatst online: 19-04 20:18
Ah, ik dacht dat je gewoon een backupje wou maken.
Probeer eens je ip adres als hostnaam zou ik zo zeggen.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd, ik benader die server nooit via de hostnaam. Andersom benader ik van thuis uit wel de TU server met de hostnaam om mijn netwerkschijven thuis te mounten.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Wat voor OS hebben die bakken vanwaar je wilt mounten ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Tomaat
  • Laatst online: 13-05 13:50
jvhaarst schreef op 09 oktober 2002 @ 22:22:
Wat voor OS hebben die bakken vanwaar je wilt mounten ?
hij wil mounten van z'n eigen server hoor. die draait, neem ik aan linux.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dat weet ik, maar het staat me bij dat je win 2k & XP shares kunt laten mounten die niet op de standaard poorten (137 & 139) zitten. En dan kun je misschien met een simpel SSH tunneltje volstaan naar je thuis-share.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Ook handig om te weten welke TU we het over hebben, TUDelft, UTwente of TU eindhoven? Met die laatst kan ik je niet helpen andere 2 heb ik een deregelijke situatie wel werkend weten te krijgen.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 11:21:
Ook handig om te weten welke TU we het over hebben, TUDelft, UTwente of TU eindhoven? Met die laatst kan ik je niet helpen andere 2 heb ik een deregelijke situatie wel werkend weten te krijgen.
Check zijn profile. Het is TUDelft, volgens zijn e-mail adres.
Pagina: 1