Toon posts:

Koe Verstoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, hier komt een lang verhaal, please take the time to read it...

Hoe kun je het best een koe verstoppen, zodat ie niet meer zichtbaar is in de systemtray en in het menu Startup?
Het menu Startup (opstarten) moet wel zichtbaar blijven...

Ik wil nl. op 6 pc's de koe draaien zonder dat de eigenaren dat door krijgen. Die 5 pc's staan in 1 huis en ze zijn allemaal constant verbonden met het internet...

Ik heb nu in het menu Startup de koe de Xtra opdracht gegeven, nl. "-hide". Als ik de pc nu opnieuw opstart start de koe en is ie niet zichtbaar in de systemtray...

Maar als ik de koe de eigenschap "verbergen" geef in het menu Startup, start de koe niet automatisch op als ik de pc opnieuw opstart...

Ik kan dit nl. zien door op Ctrl+Alt+Del te drukken, de taak van de koe (Dnetc) is niet gestart...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Is er geen boot.ini ofzo waar ik de koe in op kan starten? (Misschien in het register)

P.S. Kun je de koe ook verstoppen op je HD?
Ik heb de koeDIR nu in c:\program files\internet explorer verstopt kan dit beter?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ik weet niet wat voor OS je draait... zal wel een Windows-smaak zijn...

met -install wordt de client als W9x- of NT-service geinstalleerd... en zie je er niets meer van...
behalve in de taskmanager van NT... daar doe je niks aan.

een goeie plek om (stiekum) te installeren lijkt mij de system(32)-dir onder windows of winnt...

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik die -install opdracht 1x uitvoeren?
Zodat ie in het vervolg altijd automatisch opstart....

Verwijderd

Je koe blijft sowieso zichtbaar door :

100 % CPU-load in Taskmanager :) :)
Snelkoppeling in Startup (toch ? Of is er een manier om dat ook te verbergen ?)

Ik ben ook wel geinteresseerd in handige verstoptrucs ...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, dat blijft zo...
Maar die lui hebben niet zoveel verstand van computer..
Die hebben dat niet door :) :) :)

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

1x -install is voldoende
met -uninstall is 'ie weer weg...
het gemak dient de mens!

Join TeamBVD!

Verwijderd

En als je hem in je register toevoegt bij

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

dan zie je hem ook niet meer in het start menu staan bij opstarten

Verwijderd

Jammer dat ik niet op elke afdeling als admin in kan loggen :( , elke afdeling andere admin = ander password.

Zo kom ik natuurlijk nooit in die registry.
In ieder geval bedankt voor de tip !

P.S. Net tijdens MF begonnen met crunchen door wat "opstartproblemen", eerste povere resultaten :
http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=278193

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

Als ik een Koe bij iemand installeer van wie ik niet zeker weet of ie ermee gaat romelen dan maak ik in de root een DIR
: "AFBLIJFEH" aan en installeer daar de koe in.
Nog nooit problemen gehad :)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

als je nou dnetc.exe de naam geeft van een lookalike windows ding
(ik weet niet of dit gaat werken nog niet uitgeprobeert)
maar als...
danz iet iemand die ctrl alt del doet staan van
bv. spool32srv.exe
nouja
ik als onervaren windows gebruiker zou daar niet aanzitten..
in 98 heb je iig geen proc. stats, dus die 100% zie je ook niet. opzich kan jehem op die manier aardig verbergen dacht ik. ik maak een dir aan in c:\windows\system32\spool\drivers\hplj6l\w32x86\2\dpc\
daarkijken ze toch niet
hplj6l is de printer die ze bv. op school hebben...

1 probleem, kan ik een koe laten flushen op een poort waarvan ik zeker weet dat ie open staat achter een firewall? bv. 80 of 110?
werken de keyservers van distributed daar op?

of heeft iemand toevallig een proxy voor mij waar ik de handel kan dumpen en die ze doorsluistop 3306
?
tnx en groetjes

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Je kan je client op elke poort laten flushen (zie config).

Greetinx [eNeRGy]

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 09:54

wiho

Certified Nerd

Waarom moet je die koe perse verstoppen? Ik wil wedden dat je niet eens geprobeerd hebt om gewoon vriendelijk te vragen of je 'm mag installeren. Dan heb je al die problemen niet.

Ik heb dnetc draaien op de PC's van zo'n 25 collega's. Stuk voor stuk heb ik ze uitgelegd wat het is en waarom het leuk is om eraan mee te doen. Geen van allen hadden ze bezwaar als ik de client installeerde.

tis maar een suggestie... :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ehm... niet zo bijdehand graag wiho. ik ben niet zo dom als ik er uit zie.
ik heb allang gevraagd of het mocht, en natuurlijk mocht dat niet, op een school netwerk. nee. dus ik doe het dan maar zo...
maar ik vraag me dus af of je de service name kan veranderen.
dus
maar ja
grtnx
ps.
ik heb geprobeert hem op poort 80 te zetten, maar toen gaffie een error... met handshaking oid. kweenie.. misschien alle poorten but 80? iemand enig id? bdw, dat was zonder firewall of zo...

Verwijderd

Waarom kreeg ik toen ik zoiets postte (met oplossing) ik veel gezeik over me heen en hij nu niet??????

Verwijderd

Ik zet 'm altijd in de windows\system dir onder een andere naam. De buffers geef ik ook een andere naam (kun je aangeven in de ini-file). Bijvoorbeeld buff-in.rc5 wordt hplas4.dat. Iedereen denkt dat het van een hp4 printer is, terwijl het mijn buffer is. DE out-buffer noem is meestal hplas5.dat

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 09:54

wiho

Certified Nerd

Tsja Binary, dat was vroeger. Toen waren er nog Normen en Waarden. Maar de jeugd van tegenwoordig... :)

Maar ff serieus: ik keur Nero's intenties net zozeer af als jouw dnetc-trojan-plannen! Het is tegen de regels van distributed.net en kan het DPC team schade berokkenen. NIET DOEN DUS!

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Pagina: 1