Toon posts:

[Win2K server] vaag RAS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd RAS probleem. Ik heb een Windows 2000 domein met 1 server als RAS server, hierop kan worden ingebeld door bepaalde gebruikers.

Als ik bij het opstarten van een PC de optie ' Aanmelden met inbelverbinding' kies en dan de juiste inbelverbinding selecteer, belt de PC netjes in naar de server en voert het inlogscript uit, ik kan als ik daarna bij Netwerkomgeving kijk ook netjes alle servers en shares benaderen.

Als ik echter inlog op de PC zonder gelijk in te bellen maar dit later doe, dus ik log eerst in lokaal en start dan de inbelverbinding, dan zie ik niet gelijk alle shares op de diverse machines in netwerkomgeving. Het werkt dan ook niet als ik de volledige sharenaam invoer (\\server\share).

Hoe kan het dat ik bij gelijk inbellen dit wel goed zie, maar niet na later inbellen? Het is erg vervelend zo.

Wie weet de oplossing?

Ik heb een lokale DNS server die goed werkt verder, en deze wordt ook door de inbelclients netjes gebruikt. Ik heb het getest met NetBeui aan en uit, maar het maakt geen verschil.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 16:53 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, na 6 a 7 minuten wachten verschijnt dan toch de hele lijst met shares bij de diverse servers maar dit duurt me veel te lang.

Dit moet dus sneller, ik wil niet zolang wachten tot ik alle shares (en gedeelde printers) krijg te zien.

Het is nu zo dat ik een server aanklik gelijk na het inbellen, maar er staan geen shares of printers bij. Pas na een minuut of 7 dus komen ineens alle shares en gedeelde printers erbij te staan.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
A1,
Gebruik in het vervolg aub de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) in plaats van twee keer achter elkaar te posten.

Dit past trouwens beter in Network Troubleshooting :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, sorry.

Niemand die een oplossing heeft? :?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maak effe een netwerk trace (NetMon, Sniffer, oid) van zowel de werkende als de foute situatie en vergelijk ze. 't Lijkt er op dat er een probleem is om jouw credentials te verifiëren; heeft je lokale DNS server ook de service records van het domain? Kun je de Kerberos server resolven?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

het probleem leg je zelf eigenlijk al uit.

Als jij je aanmeld met het vinkje tijdens aanmeld scherm, dan meld je je aan op het domein.

Dat betekent dat je pc met je gebruikersnaam/wachtwoord naar de DC/PDC toe loopt, en daar vervolgens een "access token" ontvangt. Hij communiceert dus met de DC.

ALs jij dit achteraf doet, dan doetie dit niet, en dan zallie moeten wachten op broadcasts.
Of 1 of andere computer browser master welke jou de juistte gegevens doorspeelt.

Welke dns servers krijgt de client alsie inbelt (er vanuit gaande dat je DHCP gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Dank arjo.... hij krijgt de interne DNS server als DNS alsie inbelt (geen DHCP maar is vast ingesteld bij de properties van de inbelverbinding).

Idd is dit het probleem wat ik zelf ook al vermoedde.

Maar nu de vraag... kan dit ook sneller?
Pagina: 1