Systeem onstabiel door warmte van HDD kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Soms als ik zit te werken. Maar meestal is het met games dan valt mijn systeem zomaar uit. Ik draai nu 2000 en met xp had ik er ook last van. Kan het zijn dat mijn HDD te warm is zo ja wat kan ik er aan doen en zitten er veel kosten aan.

HDD= Western Digital 80Gb 7200RPM

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Het spontaan uitvallen van een pc kan met de voeding te maken hebben maar ook met inderdaad de algehele temperatuur van je kast.

Kun je hier je case- en cpu temperatuur posten?

Download my music on SoundCloud

• Thomasje
CPU= 33 graden
MB= 35 graden
en ik heb geen case koeler

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Thomasje schreef op 09 oktober 2002 @ 16:44:
CPU= 33 graden
MB= 35 graden
en ik heb geen case koeler
Normale temps.. oude voeding? Hoeveel watt is ie?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

JustDutch

was ambtenaar :)

Als alleen je HD erg warm wordt, dan zal het nog wel meevallen. Maar er zitten vaak meerdere onderdelen in die warmte produceren. Sommige HD's werken gewoon niet lekker als ze te warm worden (ik had er zelf last van). Ik heb er een HD koeler op gemonteerd. Echter, die warmte moet dan nog wel je kast uit. Dus een outtake fan kan bij een hoge temp in de kast ook wel helpen.

Forza Mucca

• Thomasje
300 watt max

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

JustDutch schreef op 09 oktober 2002 @ 16:47:
Als alleen je HD erg warm wordt, dan zal het nog wel meevallen. Maar er zitten vaak meerdere onderdelen in die warmte produceren. Sommige HD's werken gewoon niet lekker als ze te warm worden (ik had er zelf last van). Ik heb er een HD koeler op gemonteerd. Echter, die warmte moet dan nog wel je kast uit. Dus een outtake fan kan bij een hoge temp in de kast ook wel helpen.
Ben ik het mee eens, een koelinstallatie voor je HD dus en voor de flow uit de kast, een casefan dus.

Download my music on SoundCloud

• Thomasje
En hoeveel kost zo'n koeler dan

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Thomasje
Dus als ik een case koeler en een HD koeler koop dan zou ik minder kans op uitvallen krijgen

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

JustDutch

was ambtenaar :)

Thomasje schreef op 09 oktober 2002 @ 16:53:
Dus als ik een case koeler en een HD koeler koop dan zou ik minder kans op uitvallen krijgen
Als een hoge temp van je HD de oorzaak is van je crashes, ja misschien. :) Maar er zijn nog wel meer oorzaken te bedenken......

Forza Mucca

• Thomasje
Zoals als wat dan. Misschien kan ik daar eens naar kijken dan

Verwijderd

Mijn maxtor 60gb 7200 was ook altijd (te) heet, ik had er geen problemen mee maar om de levensduur te vergroten heb ik ook een hdd koeler gekocht bij www.xxlcases.nl, ik heb de suncore silver cyclone, temp is ongeveer 7 graden gedaald.

Verwijderd

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je HDD te warm is/ wordt. Dat gebeurt vaak alleen wanneer de temperatuur in de case veel te hoog is. Maar dan had je waarschijnlijk geen CPU temperatuur van 33 en moederbord temperatuur van 35 graden gehad.
Kijk ook eens naar dit topic:
Welke voeding heb ik nodig?

• Thomasje
ik heb een 300 watt voeding. Dat moet echt genoeg zijn. Dit is wat er in zit
Proc= p4 2.0 Ghz
MB= Asus P4B533-E
Geh= 512 mb ddr
Geluid= Creative soundblaster audigy ex
HDD= western Digital 80Gb
Floppy= nec 3,5 inch
Tv kaart= Hauppauge tv/radio

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Kan je niet een zwaardere voeding proberen?

Verwijderd

Bedoel je met uitvallen een spontane reboot?

• Thomasje
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:01:
Bedoel je met uitvallen een spontane reboot?
Ja, als ik dan bezig bent reboot de pc soms. Weet jij wat ik daar aan kan doen

Verwijderd

Kijk allereerst eens in je system log. Misschien vind je daar wel de oorzaak.

Heb je trouwens " Automatically restart" aangevinkt bij System properties > advanced > startup and recovery. Zo ja, vink dat uit en kijk wat er gebeurt bij de volgende reboot (je leuke BSOD met errormessage).

Veel (IRQ) problemen zijn trouwens terug te voeren op ACPI. Je kan overwegen om dat in de BIOS uit te schakelen en daarna Windows te installeren als "Standard PC" i.p.v. " ACPI PC". Je moet overigens dan wel alle drivers ook herinstalleren.

• Thomasje
ik heb het uitgeschakeld dat automatically restart en hij gaf geen foutmelding

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie niet in dat een te warme HDD de oorzaak van een instabiel systeem zou kunnen zijn.. Al helemaal niet bij zo'n vette systeem met een relatief kleine 300W voeding..

Neem een dikkere voeding en check ook eens de troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.