Na de replies gelezen te hebben heb ik het item zelf maar verwijderd, helaas...., anders zelf maar even zoeken met google (hint leiden tilburg)
Toch denk ik nie dat dit mag hoor 
maar bedankt
maar bedankt
Dit gaat geheid problemen opleveren hoor!
...Maar toch bedankt voor de info...
...Maar toch bedankt voor de info...
...
Ik denk niet dat dit mag. in de Faq word weliswaar over software gesproken maar ik denk dat het bedrijf dat jij noemt het unlocken ook niet op een legale wijze doet.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Ik dacht dat unlocken niet strafbaar was? Ik ken dit bedrijf verder niet maar kwam dit toevallig tegen en als dit niet legaal gevonden wordt door de moderators moet dit item maar verwijderd worden..sunturion schreef op 09 oktober 2002 @ 16:42:
Ik denk niet dat dit mag. in de Faq word weliswaar over software gesproken maar ik denk dat het bedrijf dat jij noemt het unlocken ook niet op een legale wijze doet.
maak je eerste post maar leeg:BigSurf schreef op 09 oktober 2002 @ 16:45:
[...]
Ik dacht dat unlocken niet strafbaar was? Ik ken dit bedrijf verder niet maar kwam dit toevallig tegen en als dit niet legaal gevonden wordt door de moderators moet dit item maar verwijderd worden..
Je kan het beter zelf doen dan dat een mod het doet
(uit de faq)
Nee!, en wel hierom:
De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekend. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.
Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.
Verwijderd
Unlocken is geloof ik wel een beetje strafbaar, omdat je hier vrij weinig van hoort (qua reclame) en er toch zeker wel een markt voor is (veel mensen willen unlocken).
Kan het natuurlijk zelf ook mis hebben
Kan het natuurlijk zelf ook mis hebben
edit:
Op de site wordt echter wel gemeld dat dit niet illegaal is:
Wat is een simlock?
De GSM aanbieders verkopen hun abonnementen meestal samen met een telefoon. Om er zeker van te zijn dat de klanten niet overstappen naar een andere aanbieder zetten ze een "slot" in de telefoon, die ervoor zorgt dat het niet mogelijk is om dat toestel met een andere simkaart te gebruiken. Het verwijderen van de simlock is niet illegaal. Het toestel is namelijk uw eigendom, en u kunt er mee doen wat u wilt.
Ik zal het wel weer mis hebben dan....
Op de site wordt echter wel gemeld dat dit niet illegaal is:
Wat is een simlock?
De GSM aanbieders verkopen hun abonnementen meestal samen met een telefoon. Om er zeker van te zijn dat de klanten niet overstappen naar een andere aanbieder zetten ze een "slot" in de telefoon, die ervoor zorgt dat het niet mogelijk is om dat toestel met een andere simkaart te gebruiken. Het verwijderen van de simlock is niet illegaal. Het toestel is namelijk uw eigendom, en u kunt er mee doen wat u wilt.
Ik zal het wel weer mis hebben dan....
edit:
van http://home.student.utwente.nl/d.boekestein/vragen.htm#3
Is het verwijderen van mijn simlock illegaal? Nee het toestel is uw eigendom en u mag ermee doen wat u wilt. U mag dus ook uw simlock laten verwijderen. Wel illegaal is het verwijderen van de simlock door de software in het toestel te vervangen met gekraakte software (flashen) dit doen wij dan ook NIET. Dit is illegaal omdat er dan software gewijzigd wordt waar copyright op zit.Wij lezen daarom ook unlockcode uit uw toestel met behulp van een PC.
/me zocht op Google met keywords: simlock verwijderen illegaal
van http://home.student.utwente.nl/d.boekestein/vragen.htm#3
Is het verwijderen van mijn simlock illegaal? Nee het toestel is uw eigendom en u mag ermee doen wat u wilt. U mag dus ook uw simlock laten verwijderen. Wel illegaal is het verwijderen van de simlock door de software in het toestel te vervangen met gekraakte software (flashen) dit doen wij dan ook NIET. Dit is illegaal omdat er dan software gewijzigd wordt waar copyright op zit.Wij lezen daarom ook unlockcode uit uw toestel met behulp van een PC.
/me zocht op Google met keywords: simlock verwijderen illegaal
edit:
Respect the FAQ! zulle we dan maar zegge!
Respect the FAQ! zulle we dan maar zegge!
Unlocken via software
Als ik eerder had geweten dat dat kon had ik niet zoveel moeite genomen om windows 98 erop te zetten alleen voor het unlocken.
Je kan iig beter €5 + iets besteden aan een datakabel en zelf unlocken (proggels zat) dan door een "bedrijf" je telefoon te laten unlocken. Ik vertrouw zulke bedrijven niet echt, als ik het zelf doe en het gaat mis is het mijn schuld, maar als het bij hun mis gaat, wat dan
Je kan iig beter €5 + iets besteden aan een datakabel en zelf unlocken (proggels zat) dan door een "bedrijf" je telefoon te laten unlocken. Ik vertrouw zulke bedrijven niet echt, als ik het zelf doe en het gaat mis is het mijn schuld, maar als het bij hun mis gaat, wat dan
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()