[idee] autosearch + anders wat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Eerst moet gedacht worden aan bans: eerst wordt de banregeling een stuk simepeler, n00bs worden vanaf nu bij 3 search/faq topics gebanned.
als er een situatie onstaat waarbij er een ouwe bezoeker gebanned gaat worden gaat dat eerst via de desbtreffende mods als hij tenminste een thuis forum heeft.
als zijn inbreng opweegt tegen de ban wordt hem vriendelijk verzocht op te letten, en komt er GEEN ban.

ten tweede moet er iets in de search gebouwt worden, waarbij elke keer dat er een user op POST druk (bij het openen van een nieuw topic) dat de text gescanned wordt op kernwoorden, aan de hand daarvan worden 3 mogelijke antwoorden gegeven (urls), een soort automatische search dus.
Aan de hand daarvan kan de user bepalen of hij zijn topic wil posten of niet.
Hierbij wordt een optie ingebouwt om de auto search uit te zetten, dit kan echter alleen een moderator.
Als er een vaste user is die zich genoeg aan de regels houdt wordt de autosearch uitgezet omdat hij voor zichzelf eerst wel gezocht heeft.

Daarbij worden de 10 meest vaste users (moet een formule voor bedacht worden) per forum maandelijks toegang gegeven tot een apart forum waar ze kunnen praten, ze moeten dit elke maand verdienen, Hierbij heb je automatisch een mooie stimulans om vaste users te kweken.

1x per maand PER forum, een algemeen inspraak topic waar users ideen kunnen posten/opmerkingen kunnen maken en ook hun beklaag kunnen doen.

ok, dit stukje tekst heb ik dus laatst bedacht, heb het hier gewoon neer gepast, zit misschien wel wat nuttigs tussen.

vooral het stukje van de auto search, ook parse zelf heeft wat aan deze feature lijkt mij?
en het scheelt een hoop topics, je moet wel erg krankzinnig zijn als je na 3 gegeven mogelijke antwoorden alsnog door een nieuw topic te openen.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Diaboluzzz: Hier heb ik een verhaaltje over wat al ergens loopt, plz wait :)

Edit Woei :P
De FAQ. Hoe vaak kom je geen topic tegen die al vele malen voorbij is gekomen of wat gewoon in de FAQ staat.Ik denk dat de meeste topics gesloten worden vanwege dingen die met de search te vinden zijn of heel duidelijk
in de FAQ zijn te vinden. Hieronder een kleine ;) opsomming:

Algemene PMG FAQ
Technische PMG FAQ
Technische PMG documentatie
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
De grote tv-out FAQ
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (8/08/02)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002)
Frequently Asked Questions CME
Het casemod topic (Laatste update: 28-08-'02)
Moderatiepolicy CME
Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 11-9-02)
Moderatiepolicy DOC
Nieuw beleid m.b.t. inkoopacties (update: 28 juni)
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)
Audio, Video & HiFi forum - FAQ
FAQ & Policy - Gadget Talk
Even over consoles...
Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ!
Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Verandering HW-forums
[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 09-06-02)[/rml]
Software Algemeen - FAQ
Software Algemeen - Policy
Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN***
Java virtual machine weg bij Windows Update
Windows Operated Systems - Policy
Windows Operated Systems - FAQ
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! ]=-[/rml]
[rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml]
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 21/09
Aanvullende FAQ en policies Spielerij
De officiële GoT GTA3 en UT2003 FAQ! Update 14.9.2002
FAQ - Dutch Power Cows
Einde aan de Frontpage DPCH's
Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal
FAQ Network Troubleshooting
sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt
sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt
sys:/tweakers/net/PNS/updated.txt

Ik ben maar gestopt met copieren van de FAQ's (ben op halvewege gekomen) omdat mijn punt denk ik wel duidelijk is. Enorm veel sticky's met enorm veel informatie en dingen die vaak voorbij komen staan perfect uitgelegd. Toch zie ik
vaak een sluit message met een link naar de FAQ of met wat linkjes van topics via de search.

Mijn voorstel

Deze faq's hebben vaak een html aard. Hiermee bedoel ik dat je alleen het titel ziet zoals: "Hoe haal ik het icoon "prullenbak" van mijn desktop". Klik je hierop dat opent zich een nieuwepagina met alle antwoorden op de vragen en kom je meteen bij het antwoord van je vraag:

Voorbeeld: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (8/08/02)

Je klikt op "Handige sites" en er opent zich een nieuwe pagina en je komt meteen op het gedeelte van "handige sites".

Is het mogelijk om alle FAQ's samentoevoegen tot een technische FAQ voor alle forumdelen?
Wanneer een user een nieuw topic opent, krijgt hij eerst een zoekvenster te zien waar hij verplicht is om zijn onderwerp in te typen. In het gegeven voorbeeld is dat dan "prullenbak". Hierna krijgt hij een resultaat van zijn zoekfunctie in de algemene faq database (dus niet de normale search van GoT) en komt de link te voorschijn van "Hoe haal ik het icoon "prullenbak" van mijn desktop" Zijn er geen resultaten gevonden of voldoen ze niet,
krijgt de user de mogelijkheid een topic te openen. Je kan pas een topic openen nadat je gezocht hebt op je onderwerp. Technischis dit denk ik wel mogelijk, anders hoor ik het wel van acm/chem/kees/enz ;).

Waarom dit :?

• Hierdoor heb je geen 4 a 5 sticky's boven elk forumdeel.
• Hierdoor verkom je een hoop topics van users die niet in de FAQ kijken. Hierdoor blijven dus alleen nieuwe onderwerpen en dus interessante onderwerpen
over.
• Hierdoor heb je een ander soort gedeelte dan de algemene zoekfunctie van GoT. Nutteloze topics/tekst rondom het onderwerp worden gefilterd. De vraag en daar het antwoord op, meer niet. Wil je de rest van het gedeelte erom heen, dus tekst van users, dan gebruik je de search van GoT.

Ja maar er komen elke dag nieuwe dingen, bijvoorbeeld SP1 van windows XP en dan natuurlijk het stikcy Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN***)

Inplaats van dit stikcy kan de mod deze dingen toevoegen aan de algemene faq database. Wanneer een user merkt dat de service pack uit is en een topic wil
openen, voert hij Service pack in het zoekvenster (dat is hij verplicht) en ziet dat er wat bekende dingen zijn zoals "Waar haal ik SP1 vandaan?"

Enorm veel werk

Ja, helemaal gelijk in. En de bedoeling is eigelijk ook om de user van GoT hiervoor in te zetten. Een nieuw forum deel wat lijkt op Schop een Modje. Hierbij kan je als user een vraag + antwoord submitten wat hij/zij belangrijk vind en vaak voorbij ziet komen. Een nieuw soort user (database user) heeft dan rechten om dit toe te voegen aan de algemene FAQ database. Die bekijkt het idee van de user, voegt het toe aan de database of niet :). Natuurlijk kan heel de crew ook dingen toevoegen.

Technische Note

Als het technisch mogelijk is, dan kost het veel werk om dit te maken. Het technische gedeelte kost veel werk maar als jullie het idee goed vinden dan wordt het vast wel gedaan. Het toevoegen van alle onderwerpen kan je dus overlaten aan de crew en dit nieuw soort users (is te veel werk denk ik voor de crew).

Ik hoor graag meningen over dit idee en/of opbouwende kritiek. Geen idee is perfect en aanvullingen zullen zeker nodig zijn. Helemaal niet mee eens kan ook, geef me argumenten of dingen waar ik overheen kijk.
Ach ja, meer woorden maar hetzelfde wat jij zegt :P

Veel lees plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
mijn idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 13:43
Geen van je ideeen lijkt mij te realiseren of waardevol voor het forum.

ten eerste: de gedacht achter GoT is niet dat het niveau heeft maar dat het mensen helpt. Daarom moet je ze dus niet willen bannen

ten tweede: dit kost belachelijk veel processing time dat het niet handig is om dit te doen, het forum word er alleen maar traag van denk ik

ten derde, al eens van area 61 gehoord? zoiets bestaat dus al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Predator

Suffers from split brain

Autosearch:
Vind ik een slecht idee.
Je moet users leren van de search en ze niet een reden geven dit nog minder te doen.
Want zo gaat iedereen gewoon even posten ff snel naar die 3 links kijken en dan meteen echt posten ipv uitgebreid te zoeken.

Vaak denkt de user ook niet na over de zoekwoorden en staan de juiste kernwoorden ook niet in het topic.
Searchen op die topicinhoud is dan ook zinloos.

GoT moet zich niet aanpassen aan luie users, luie users moeten zich aanpassen aan GoT

en dat forum is er al :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
autosearch:
je hebt in theorie gelijk predator, maar in de praktijk niet.
er worden zoveel topics geopent waarbij users gewoon helemaal niet gezocht hebben, dan moet je de zoek maar naar hun brengen, ze willen toch niet luisteren. toch?

Forum:
ja maar in een iets andere vorm van opzet predator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32

Jaymz

Keep on moving !

[nohtml]
Diaboluzzz schreef op 09 oktober 2002 @ 16:31:Eerst moet gedacht worden aan bans: eerst wordt de banregeling een stuk simepeler, n00bs worden vanaf nu bij 3 search/faq topics gebanned.
als er een situatie onstaat waarbij er een ouwe bezoeker gebanned gaat worden gaat dat eerst via de desbtreffende mods als hij tenminste een thuis forum heeft.
als zijn inbreng opweegt tegen de ban wordt hem vriendelijk verzocht op te letten, en komt er GEEN ban.
Niks geen quota's ofzo.

Ben jij een type "Rot toch op met je niveau, ik kom hier voor antwoorden only" krijg je (iig van mij) een mooie mail dat wij daar niet van zijn gedient, waarschijnlijk kracht bijgezet met een (korte) tempban. De verdere loopbaan hangt af van de mate van inzet / verbetering, maar het pad van 'grote sprongen, snel thuis' is een zeer reeële optie. Iig ben ik niet vies (meer) van een tempban in dergelijke gevallen :)

"Oude bezoekers" weten donders goed hoe je je hoort te gedragen en in principe kun je dat ook als bezwaar meenemen naar de bemiddelaar. 4 OW's krijg je niet zomaar. Daarnaast is het "jouw" verantwoordelijkheid hoe je je gedraagt, niet de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
good point Jaymz.
ik denk dat ik het op dat punt wel met je eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Welk van de twee die ik aandraag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
beide punten that is. ;)

alleen die autosearch, daar zie ik echt wat in, maar ik zit dus nu met een conflict,
namelijk: predator's point of view is net zo goed als dat van mij, dus daar zou ik eigenlijk ook graag een reactie op zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Diaboluzzz schreef op 09 oktober 2002 @ 17:44:
beide punten that is. ;)

alleen die autosearch, daar zie ik echt wat in, maar ik zit dus nu met een conflict,
namelijk: predator's point of view is net zo goed als dat van mij, dus daar zou ik eigenlijk ook graag een reactie op zien.
Ik heb het ook al voorgesteld (zie verhaal) en de antwoorden waren positief en moet nog even mailen naar de HGA's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hij heeft idd een punt :)

Er is 'ergens' (waar jij niet komt :+) het idee geoppert een "quicksearch" te bakken die wat prominenter zichbaar is. Dat zie ik dan liever dan een autosearch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz : doe mij maar allebei, lijkt me nog beter en zelfs niet overbodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ach ja, een hoop moderators zijn het er mee eens en LuTaNiC heeft me geadviseerd een e-mail te sturen naar de HGA's

* We Are Borg besluit dat nu maar meteen te doen want anders komt het er weer niet van

Dus misschien komt het er, dat users en moderators (sommige natuurlijk ;) ) het er mee eens zijn, betekend niet dat het idee doorgaat. "De Wijze" (HGA's :+ ) moeten beslissen:

hgas@tweakers.net is bestaand adres :? Had er nooit van gehoord :)

Edit

Mail send *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
We Are Borg schreef op 09 oktober 2002 @ 17:54:
Ach ja, een hoop moderators zijn het er mee eens en LuTaNiC heeft me geadviseerd een e-mail te sturen naar de HGA's

* We Are Borg besluit dat nu maar meteen te doen want anders komt het er weer niet van

Dus misschien komt het er, dat users en moderators (sommige natuurlijk ;) ) het er mee eens zijn, betekend niet dat het idee doorgaat. "De Wijze" (HGA's :+ ) moeten beslissen:

hgas@tweakers.net is bestaand adres :? Had er nooit van gehoord :)

Edit

Mail send *D
gefeliciteerd.... imo ben je wat voorbarig, er kwam dankzij Courage net een discussie op gang over wat nou het beste was, als je nu eerst even mee discussieert alvorens een plan in te dienen.
dan scheelt dat de hga's een hoop tijd.
laten we eerst eens even verder polsen wat het beste is, voor/tegen's enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele plan is zeg maar in zo'n ander forum al lang en breed uitgedoktert de afgelopen weken. :o. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Diaboluzzz schreef op 09 oktober 2002 @ 18:20:
[...]

gefeliciteerd.... imo ben je wat voorbarig, er kwam dankzij Courage net een discussie op gang over wat nou het beste was, als je nu eerst even mee discussieert alvorens een plan in te dienen.
dan scheelt dat de hga's een hoop tijd.
laten we eerst eens even verder polsen wat het beste is, voor/tegen's enzovoorts.
Ik ben niet voorbarig hoor. Alle voor/tegen's enzo zijn besproken, meningen van een aantal moderators en wat users zijn bekend :)

Topic gestart Sunday 29 September 2002 20:24

Dus het loopt al een tijdje en is een 4 pagina's al uitvoerig besproken. LuTaNiC vond dat een e-mail naar de HGA's een goede stap zou zijn, dus net gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 18:36:
Dat hele plan is zeg maar in zo'n ander forum al lang en breed uitgedoktert de afgelopen weken. :o. :Y).

mjah, laten we daar elkaar de ogen niet mee uitprikken ;)

Mag ook in LA besproken worden hoor :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1