Toon posts:

[Maxtor] raar geluidje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

heb sinds een weekje een Maxtor 40 GB 7200 RPM IDE Harde schijf.

Ik maak vandaag de kast open om de case fan te zoeken die zo veel lawaai maakt (om te vervangen voor een andere) Toen ik de kwaadaardige case fan dr ff uitgehaald had ging ik ff luisteren naar de fans of ze nog vage geluiden of zo maakten (want die dingen zijn al best oud)

Toen kwam ik tot een vreemde en mij onbekende ontdekking.

De HDD maakt af en toe hele kleine zachte tikjes die je alleen kan horen als je er met je oor dichtbij zit. Dit doet ie als er geen schijfactiviteit is. Als ik dat geluidje hoor dan branden de LEDD's van de HDD ook niet.

Maar als ie Windows aan het inladen is of zo dan lmaakt ie gewoon normale geluiden.

Systeem draait (nog wel) stabiel.

Weet iemand wat dit geluid veroorzaakt of is me HDD brak?

heb al met het programma van Maxtor getest en die kon geen fouten vinden .

Verwijderd

Hmmm over het algemeen geldt: tikken == slecht, maar hoeft niet per definitie. Is altijd moeilijk te definiëren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens het tikken van een brakke HDD bij een vriend van me gehoord, maar dat was stukken harder dan dit. Nu de koeling draait hoor ik het niet meer maar het is echt een vreemd geluidje......jah ik begrijp wel dat het moeilijk is om te zeggen natuurlijk wat het is. Maar het klinkt alsof ie wat naar de HDD schrijft maar dan veel zachter dan normaal.