Goedkope image/webhosting plannen -> jullie mening?

Pagina: 1
Acties:

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 17:49
* J-rom en Steeler en nog iemand zijn waarschijnlijk van plan een server te gaan colocaten.Omdat we zelf gedeeltelijk ( misschien wel helemaal :) ) uit de kosten willen komen, willen we een goedkope web of image hosting aan gaan bieden.
Het moet er dan ongeveer zo uit gaan zien:

Keuzes

We willen of imageonly hosting gaan doen.. of ook html en andere bestanden. We dachten eigenlijk alle bestanden omdat dat een stuk aantrekkelijker is. Er zouden verschillende pakketten aangeboden kunnen worden, maar om het voor iedereen simpel te houden zaten we te denken aan hetvolgende:
50 megabyte webspace met 1000 mb traffic in de maand. Hier kunnen dan allerlei plaatjes of bestanden die op bijvoorbeeld dit forum worden gebruikt gehost worden, waarbij je zeker bent van werking en zekerheid dat het er "lang" op blijft staan. De gratis imageuploaders waren (en zijn?) er, maar vaak maar kort omdat ze overbelast worden. Ook heb je niet het recht je bestanden te verwijderen en mag je niet grotere plaatjes dan bv. 200 kb uploaden. Natuurlijk zijn .rar of .zip files sowieso niet te uploaden bij dergelijke services.

Prijzing

Aangezien je moeilijk voor 50 space en 1 gig traffic veel kan vragen, dachten we rond de € 7 te vragen. Dit is dan per maand gerekend. Er kan uiteraard ook een complete website gehost worden op onze server maar daarbij moet wel gelet worden op het dataverkeer. Als het idee aanslaat kan er uiteraard wanneer er iemand klant van ons is, dataverkeer worden bijgekocht e.d.

Conclusie

We willen zelf gedeeltelijk uit de kosten zien te komen van het colocaten en daarmee een service bieden waar jullie misschien wat aan hebben. De hoofdvraag van dit topic is dan ook of jullie denken dat er enig animo is voor hetgeen wij in gedachte hebben. En of jullie op bepaalde dingen aanmerkingen hebben. Tips zijn uiteraard ook welkom :)

Modjes: ik hoop niet dat dit tot de spam gerekend wordt.. aangezien we geen website noemen of naam, aangezien we nog niet in een dergelijk stadium zitten.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik denk niet dat 't uniek is. Voor zulke pakketjes moet je nog lager zitten kwa prijs, omdat je denk ik geen scripting, ssh toegang, email of wat dan ook bied. Als je colo't kun je voor 2,50 (euro) ongeveer een gig kopen (mits je meer koopt) en dan zou je voor 5 euro een gig met ftp toegang kunnen bieden. Scheelt maar 2 euro, maar helpt wel denk ik.

Probleem voor jou is alleen, dat je overal gratis images kunt hosten, en dat op uttwente dooskes ook gratis kan blijven. Maarja..

Succes ermee!

• J-rom
jep schreef op 09 oktober 2002 @ 16:29:
Ik denk niet dat 't uniek is. Voor zulke pakketjes moet je nog lager zitten kwa prijs, omdat je denk ik geen scripting, ssh toegang, email of wat dan ook bied. Als je colo't kun je voor 2,50 (euro) ongeveer een gig kopen (mits je meer koopt) en dan zou je voor 5 euro een gig met ftp toegang kunnen bieden. Scheelt maar 2 euro, maar helpt wel denk ik.

Probleem voor jou is alleen, dat je overal gratis images kunt hosten, en dat op uttwente dooskes ook gratis kan blijven. Maarja..

Succes ermee!
We kunnen opzich wel scripting bieden hoor, met FTP toegang enzo.. alles erop en eraan.. voor diezelfde prijs gewoon... Ik weet zelf niet zoveel goede imageuploaders waar je plaatjes ook lang op blijven staan en die beetje normale snelheid hebben :).... Maar zonder mail erbij.. 7 euro is niet veel geld denkik.... bedankt voor je reactie op deze manier kunne we een beetje peilen! ;)

Verwijderd

Maar we gaan de server niet alleen gebruiken voor webspace. Ook voor UT servers en andere servers voor spellen. Dit is natuurlijk veel gemakkelijker en sneller dan een eigen UT server. Hier denken wij ook over... maar dat terzijde.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:38:
Maar we gaan de server niet alleen gebruiken voor webspace. Ook voor UT servers en andere servers voor spellen. Dit is natuurlijk veel gemakkelijker en sneller dan een eigen UT server. Hier denken wij ook over... maar dat terzijde.

Ikzelf zou geen website willen hosten op een machine waar ook een game server op draait. Veel te instabiel.
Natuurlijk zijn .rar of .zip files sowieso niet te uploaden bij dergelijke services.
En waarom niet ? Men betaald toch voor de diskruimte, voor de traffic etc.
Ik denk dat als je beperkingen gaat stellen aan het soort files, dat je het wel kunt vergeten.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Woei, een hosting topic :)

Ik denk niet dat het echt een super plan is. De hosting markt is nogal verzadigd, en ik zie daarom geen redenen waarom iemand webhosting bij jullie zou kopen. Ik bedoel, ik zou dan toch liever gaan voor een echte provider, met een helpdesk, die de server 24 uur per dag in de gaten houden, en een professioneel bedrijf.

Verwijderd

Cutebritney schreef op 09 oktober 2002 @ 18:14:
Ik denk dat als je beperkingen gaat stellen aan het soort files, dat je het wel kunt vergeten.
Hij heeft het daarmee over gratis (pic)hosters ;) Hijzelf wil dat dus wel mogelijk maken. Daarom kan het aantrekkelijk zijn.

Verwijderd

Cutebritney schreef op 09 oktober 2002 @ 18:14:

[...]

Ikzelf zou geen website willen hosten op een machine waar ook een game server op draait. Veel te instabiel.
We zijn van plan Linux te gaan draaien en hopen dat dit veel stabiliteit op zal leveren. Merken we dat het systeem toch instabiel wordt, dan stoppen we natuurlijk met het hosten van UT servers e.d. en gaan dan door met het geven van webspace. Hier draait het namelijk hoofdzakelijk om.
[...]

J-rom had het hier over de gratis hosts. Ons doel is om het veel beter te doen ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
hmm klinkt niet echt interessant moet ik zeggen
ik zou het nooit doen...
veel te duur in verhouding tot wat jullie bieden

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• J-rom
RobbertC schreef op 09 oktober 2002 @ 18:20:
Woei, een hosting topic :)

Ik denk niet dat het echt een super plan is. De hosting markt is nogal verzadigd, en ik zie daarom geen redenen waarom iemand webhosting bij jullie zou kopen. Ik bedoel, ik zou dan toch liever gaan voor een echte provider, met een helpdesk, die de server 24 uur per dag in de gaten houden, en een professioneel bedrijf.
Op de eerste plaats wordt de server 24 uur per dag in de gaten gehouden door de colocater :) Wijzelf hebben ook 24-7 een server thuis draaien die we uiteraard ook check-ups zouden laten gaan draaien.

Over de support: Een echte provider heeft dan wel een helpdesk maar dat is wel vaak een stuk minder persoonlijk dan wat wij van plan zijn. Wat wij dus zouden willen en kunne bieden is op vaste tijdstippen 1 of 2 mensen beschikbaar op een IRC channel en een forum waar wij ook op bepaalde tijden gegarandeerd actief zullen zijn. Ook zal het gemiddelde hostingbedrijf echt niet op "niet-werkdagen" als zaterdag en zondag hard bezig zijn support te bieden. Dan zitten ze ook met een biertje op de bank.

Het is meer zo: We zijn enthousiastelingen met de nodige kennis van zaken, daarmee wil ik zeggen dat wij dit ook een groot deel voor de lol doen en niet direct voor de keiharde pegels.

Over de stabiliteit van een website icm ut-server valt te twisten. Als je 100 websites en 10 Ut servers op 1 bak hebt draaien gaat het uiteraard fout, maar een UT server die niet 24/7 bezet is ( clanserver bv. ) icm enkele websites hoeft helemaal geen probleem te zijn mits het allemaal goed geconfigureerd zijn
Pagina: 1