Ik heb net een nieuwe videokaart, een digicolor Geforce2 mx400, 64 mb ram
. (was een Blade 3d, 8 mb
) Hij loopt toppie op mn PII 333@375, maar nu heb ik het probleem dat zodra ik een spel ga doen, Le Mans 24 Hours ofzow, dat het geluid enorm gaat haperen
. Het is een onboard SB16. Ik had het probleem nog niet voordat deze nieuwe vidkaart erion zat. Ik heb de IRQ van de geluidskaart ook al verandert, en nog steeds geen oplossing. In windows (98 SE) heb ik echter geen probleem. Waar ligt het aan? en wat kan ik er aan doen? ik heb ook al de drivers opnieuw geÏnstalleerd. Bij voorbaat dank: Luie Hond
(sjoerd)
Lijkt er op je dat je cpu het niet trekt.
Als je cpu voor de volle 100% gebruikt wordt heeft ie geen power meer om het geluid goed te kunnen bewerken.
Als je je oude kaart er weer in steekt is het geluid dan weer goed?
Ik vraag me af of het nieuwe vga kaartje echt het probleem is
Als je cpu voor de volle 100% gebruikt wordt heeft ie geen power meer om het geluid goed te kunnen bewerken.
Win2k is toch wat minder op dat gebied, ik had eerst onboard met win98, prima. Later met win2k, zwaar klote. Waarom dat zo is weet ik ook niet. Toen maar live 5.1 gekocht 
Heeft je onboard wel goed op win2k gedraaid?
Heeft je onboard wel goed op win2k gedraaid?
Hmm. lijkt er op dat je voeding niet goed is. Al getest of dat het is? Mischien dat je geluids kaart te weinig power krijgt. Wat voor voeding zit er in?
Verwijderd
De spellen kunnen nu veel geilere plaatjes op de monitor toveren dankzij de nieuwe videokaart maar daar is wel extra data voor nodig welke de CPU dan maar moet doorsturen en waardoor de CPU dus drukker is.Tmaster schreef op 09 oktober 2002 @ 16:27:
Lijkt er op je dat je cpu het niet trekt.
edit:
Maarre, hoort dit niet in WOS of in SGD thuis ipv hier?
*leest FAQ* Nee, toch niet, hier is prima lijkt me.
Maarre, hoort dit niet in WOS of in SGD thuis ipv hier?
*leest FAQ* Nee, toch niet, hier is prima lijkt me.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 16:36 . Reden: FAQ gelezen ]
Ff voor Tmaster: Als ik het oude kaartje erin doe, geen problemen meer. win2k hek er nooit opgehad. Alleen maar 98 SE. ennum, wat de voeding betreft, die is okeej, het is nog een TX kast. remember, het geluid is onboard. Zou ik dan ook een nieuwe geluidskaart moeten kopen mischien? met een eigen proc.? Maar het liefst hou ik deze nog ff. Hij deed het altijd perfect.
Pagina: 1