Toon posts:

Matrox Millenium G400, Winxp, strepen/blokken in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ermm, tja...
Ik heb de search gebruikt, daar werden verschillende tips gegeven, nieuwe drivers, kabels controleren, etc...

Nou, dit heb ik allemaal al gedaan, maar mijn Matrox Millenium G400 Dualhead BLIJFT wazig :?
Ik heb er twee monitoren aanhangen
• Eizo Flexscan T660, 20 inch @ 1280x1024@75 hertz
• Compaq 150, 15 inch @ 800x600@75 hertz

Beide staan ze ingesteld op 16 bits...

Nu is het probleem bij die Eizo.
Als ik aan het scrollen ga op die resolutie krijg ik allemaal vreemde blokken in beeld :?
Vooral bij de startbalk is dat erg irritant.
Ik heb m'n startbalk links zitten, en kan dan niets meer lezen wat erop staat, als ik er met m'n muis langsaf ga wordt het wel weer zichtbaar....
Wat is dit voor iets raars :?

Als ik de resolutie op 1024x768 instel heb ik er totaal geen last van, maar dan is dat beeld zo groot :/ :)
Iemand ideeën / oplossingen??

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee :( ??
vrij storend, die balken op hoge resolutie :(

Verwijderd

Topicstarter
:'( !!!
/me roept intelligente mensen :>

Verwijderd

misschien te ver overgeclocked?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 15:07:
misschien te ver overgeclocked?
hij is totaal niet overgeklockt....
en warm wordt hij ook niet :/

Verwijderd

misschien is de kaart stuk ofzo (garantie?) of miscchien laatste drivers instaleren ?

draaide zelf 2 * 1280 op g400, maar nog nooit zulke problemen gehad.. (alleeen bij terugkomen uit een een spel)
(mijn g400 wordt trouwens behoorlijk warm, zeker na een potje unreal ofzo)

met scrollen bedoel je trouwens van een window? zo ja, lijkt mij een defect van kaart (drivers draaien al jaren goed bij mij), en zou ik kijken of je nog een bonnetje heb ofzo

je zou ook nog kunnen kijken of het uimaakt als je in bios agp4* naar agp 1* zet

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb nu m'n resolutie weer eens hoger gezet, en nergens last van :?
zou het toch door de warmte ofzoiets gekomen zijn?
Alhoewel hij eigenlijk helemaal niet warm geweest is :/
vaag probleem |:( :P

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Nee, 't probleem zit 'm in het feit dat jouw driver verwacht dat je met 2 dezelfde resoluties werkt. Kennelijk komt ie ergens in de knoop met z'n memory. Hij moet ook telkens door die verschillende resoluties alles 2 keer bijwerken. Dat kan timing probs geven....Had ik ook bij 2 schermen op een verschillende resolutie. Overigens heb ik dat probleem toen op kunnen lossen door een bios update op de videokaart.. ;) En de laatste drivers downloaden wil ook wel 's helpen.. :)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
tommie-boy schreef op 11 oktober 2002 @ 15:46:
Nee, 't probleem zit 'm in het feit dat jouw driver verwacht dat je met 2 dezelfde resoluties werkt. Kennelijk komt ie ergens in de knoop met z'n memory. Hij moet ook telkens door die verschillende resoluties alles 2 keer bijwerken. Dat kan timing probs geven....Had ik ook bij 2 schermen op een verschillende resolutie. Overigens heb ik dat probleem toen op kunnen lossen door een bios update op de videokaart.. ;)
kijk, dat is duidelijk :)
Thx :)
Zal het onthouden, voor het geval die 15 inch inderdaad m'n 2e monitor blijft....
(zit 17" tft te overwegen :/)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

wat tommy boy zegt klopt inderdaad
the magic words : (Overigens heb ik dat probleem toen op kunnen lossen door een bios update op de videokaart)

als je trouwens van de 1 op de andere dag geen beeld meer krijgt
zelfde prob (komt vaak voor bij matrox) dan is waarsch het bios corrupt
hoe dit kan ??? maar vaak als je een pci kaartje plaatst en je flashed het bios
werkt hij gewoon weer

Na rose e cient spin

Pagina: 1