Toon posts:

Bios Backup

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je verwacht zoek ik een progje waarmee ik mijn bios kan uitlezen naar een .bin (ofzo) bestand. Daarna moet ie natuurlijk ook weer terug te zetten zijn.

En ja, ik heb de search gebruikt en daarin zeggen ze dat het kan met een flash programma dat bij een flash komt. Nou die van mij kan alleen flashen.

ff voor de volledigheid: ik heb een msi 6301 en ik wil de bios die er nu inzit opslaan.

iemand?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Je kunt dat bios ook vast wel bij MSI downloaden. Moet je even je versienummer achterhalen.
Als je een awardbios hebt, kun je vaak met de flashutil opgeven hoe het oude bios moet worden gebackuped. Kijk maars eens in de documentatie van awardflash (als je zo'n een hebt!). Misschien kun je daarmee ook je huidige bios opslaan.

Forza Mucca

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49
Als je een nieuwe BIOS voor je mobo download krijg je daar ook een flashprogramma'tje bij. Daarmee kun je je huidige bios normaal gesproken ook opslaan.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Even een hele andere vraag: Hoezo zou jij je BIOS willen opslaan? Of wil je dat alle instellingen zoals je die nu hebt worden opgeslagen?
Een BIOS kan je in principe gewoon bij je fabrikant (MSI dus in dit geval) downloaden.

Zoals JustDutch al zegt: als er een Award bios opzit kun je je oude bios laten back-uppen.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep.. Doe eens /? bij dat flashprogrammaatje en je krijgt een waar lijstje met álle opties :)

Dit topic is gesloten.