Toon posts:

TV Out wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvorens onze modjes mijn thread verwijderen; Ik heb de hele FAQ doorgelezen, en iedere andere topic op het forum over TV-Out gelezen maar ik kan nergens het probleem vinden, laat staan oplossen.

Het probleem is het volgende;
Op mijn laptop heb ik een Svideo-out aansluiting, ik wilde DVD's kijken op mijn TV dus ik kocht zo'n SCART blok (Met in en out,... en ja hij staat op in) op het scart bok zitten 4 aansluitingen:
Rode Audio aansluiting
Witte Audio Aansluiting
S-Video
Video in (Die gele)

Naast de audiokabels kocht ik ook een Svideo kabel. Hier was het resultaat 'Zwart/wit' Beeld, of zoals in jullie FAQ omschreven als 'grijs' beeld. Op het FAQ's advies ben ik terug gegaan en heb ik mijn kabel geruild voor een Svideo naar Geel stekkertje kabeltje. Na deze te hebben aangesloten op het block en op mijn ATI Mobility Radeon TV weer te hebben ingeschakeld krijg ik Gewoon een zwart beeld met witte schuine strepen op mijn TV en gewoon het normale beeld op mijn laptop.
Ik heb ook nog geprobeerd om het gele stekkertje in de voorkant van me TV te doen. Bij Video in. Toen kreeg ik een vaag gekleurd beeld, waar wel wat van mijn beeldscherm uit op te maken was. Maar het was een beetje mozaik achtig.

Dus nog effe voor de duidelijkheid;
De Svideo naar Svideo via SCART gaf zwart/wit beeld
De Svideo naar geel stekkertje via SCART gaf schuine witte bewegende dunne strepen over mijn TV beeldscherm.
De Svideo naar TVin aan de voorkant van de TV gaf Mozaik beeld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt ! Groetjes Wytze

[edit] Als ik TVtool run dan zegt ie dat ie niets kan vinden, tenminste dat maak ik er uit op want het beeld op me laptop wordt ineens heel vaag, alsof de pixels grof worden, onleesbaar dus[\edit]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 16:01 . Reden: TV Tool info toevoegen ]

Verwijderd

pffffffffff..... 8-)

Heb je de tv-out wel op PAL staan?!? En dan nog PAL-G als ik me niet vergis. Je scart blok moet volgens mij ook op out staan. Hij moet het signaal naar buiten brengen en niet 1 ontvangen (in). Die kleuren liggen bijna zeker weten aan je PAL settings. En zet je resolutie alvast op 800x600.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:24:
pffffffffff..... 8-)

Heb je de tv-out wel op PAL staan?!? En dan nog PAL-G als ik me niet vergis. Je scart blok moet volgens mij ook op out staan. Hij moet het signaal naar buiten brengen en niet 1 ontvangen (in). Die kleuren liggen bijna zeker weten aan je PAL settings. En zet je resolutie alvast op 800x600.
Scartblok zit in de tv als het goed is, dus die moet gewoon op in staan.

Misschien een brakke/oude tv ?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ongeveer 5 jaar oud, gewoon normale TV, zo'n Philips ding wat geboren is om op je slaapkamer te staan

Uehm over in/out Het geluid doet het wel als ie op in staat. En voor PAL settings, hij staat op PAL B

• pagani
  • Niet online
Die verloop naar 'geel stekkertje' (composiet) zorgt ervoor dat de tv niet meer herkend wordt... Handmatig instellen dus...

Verwijderd

Topicstarter
Die verloop naar 'geel stekkertje' (composiet) zorgt ervoor dat de tv niet meer herkend wordt... Handmatig instellen dus...
Je bedoeld via TVtool? Dat werkt niet want hij vindt geen supported 'bla bla' dat kan ik niet lezen omdat me displat vage resolutie aan begint te nemen.

Ik heb geprobeert mijn instelling op PAL Z te zetten, het reultaat is hetzefde. Mijn res. staat nu op 800 x 600 het effect is hetzelfde.
Het beeld heeft vage vormen en kleuren als ik een DVDtje erin stop (Lijkt op Canal+ zonder decoder)

Wel heb ik ontdekt dat op mijn kabeltje aan de Svideo kant staat 'Put in videorecorder' terwijl deze kant in de computer zou moeten. En aan de andere kant bij het gele stekkertje 'Put in TV Out' terwijl deze juist in de tv moet. Zou dit het zijn ?

Alvast bedankt !

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 22:58
welke versie van tvtool? want tvtool (in ieder geval tot versie 6.5) is bedoeld voor kaarten met nvidia chipset (geforce enzo, behalve de de laptop versie).
je schreef dat je een ati kaart hebt, dus dit kan nooit werken. welke windows versie gebruik je en zover ik weet kan je in geavanceerde eigenschappen van je beeldscherm instellen dat je een tv gebruikt en dat je het beeld wilt clonen. hoe het zit met je scart blokje weet ik niet, maar ik weet wel dat hij op de video in aan de voorkant van je tv moet werken. heb zelf ook ergens een laptop met ati kaartje en daar zat een kabeltje bij waar je aan 1 kant svideo had en andere composite. volgens mij kun je de signalen in de kabel weer samenvoegen...

Verwijderd

Kan het gewoon niet zo zijn dat je Tv geen S-video ondersteund? Dat had ik dus ook.

Heb toen aan 1 kant van die s-video kabel de stekker eraf geknipt en daar, middels een
potmetertje, een composite (gele tulpstekker) stekker aangesloten. Schema staat in de faq.

Daarna werkte het prima hier!!

Als je geen zin in solderen hebt kan je hier ook een kastje kopen wat het signaal
van s-video naar composite omzet zodat je Tv het 'begrijpt'.

http://www.elektronicaonline.nl/

• Sjoan
  • Laatst online: 08-08 12:51
Ik had toen ik m'n nieuwe videokaart erin had gezet ook zo'n vaag beeld via tv-tool.

Toen heb ik nView gebruikt, en toen had ik wel opeens goed beeld :?

Maar ja, jij kan geen nView gebruiken omdat je een ATI hebt.
Pagina: 1