kan me printer/bestanden niet delen

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een edimax bBR-6004+ router. Ik heb altijd me bestanden kunnen delen. Soms dan kon het niet direct maar na een restart weer wel.

De laatste tijd wil het helemaal niet meer werken :?
Ik heb 2 pc met win2k en een pc met win98 aan het netwerk hangen.
IK heb niets aan me netwerk veranderd behalve dat ik een keer naar netgamez ben geweest en toen heeft een iemand van de crew wat veranderd aan de instellingen van 1 pc (win2k) Voor netgamez wilde het ookal niet meer werken.

Ik heb laatst me firmware van me router geupdate omdat me Internet soms weg viel. Daarvoor wilde het ookal niet zo werken maar ik kon soms wel op anderen pc kijken.

Ik heb de instellingen van win2k gewoon op standaart staan en ik draai win2k pro

Heeft een router invloed op het delen van printers/bestanden????

Weet iemand de oplossing??????

bedankt iniedergeval :)

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

staat file/printshare aangevinkt in LAn properties?
jouw router is meestal ook DHCP server. Als je dynamisch IP heb , kan je in wins setting op 'enable netbios over dhcp' aanvinken' .

Niet echt veilig, maar jaa...ander werkt het niet.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• E-jey
  • Niet online
GrittyKitty schreef op 09 oktober 2002 @ 17:29:
staat file/printshare aangevinkt in LAn properties?
jouw router is meestal ook DHCP server. Als je dynamisch IP heb , kan je in wins setting op 'enable netbios over dhcp' aanvinken' .

Niet echt veilig, maar jaa...ander werkt het niet.
Hoezow is dat niet altijd even veilig??? Kunnen hackers daardoor makkelijker op je hd kijken???

Ik draai idd een dhcp server.

/edit

kzie net dat ik 'enable netbios over dhcp' al heb aangevinkt dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen

• Criminelis
  • Laatst online: 28-07 23:36
E-jey schreef op 09 oktober 2002 @ 18:02:
[...]

Hoezow is dat niet altijd even veilig??? Kunnen hackers daardoor makkelijker op je hd kijken???

Ik draai idd een dhcp server.

/edit

kzie net dat ik 'enable netbios over dhcp' al heb aangevinkt dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen
Dee die het voor Netgamez wel al ??

Maar ik heb het probleem ook hoor... Het schijnt dat Netgamez een bepaalde DHCP in heeft gevult en dat ie het daardoor niet meer doet... Oeloe had het ook en toen heeft ie ze windows opnieuw geinstalleerd (dat moest zowieso ;) ) en toen dee die het wel weer. Dus ik vermoed dat het gewoon dat gezijk is met die DHCP van Netgamez...

Als het echt niet meer werkt... Moet je maar formateren (of ghosten ;) )

• E-jey
  • Niet online
M3ga_Man schreef op 09 oktober 2002 @ 18:15:
[...]

Dee die het voor Netgamez wel al ??

Maar ik heb het probleem ook hoor... Het schijnt dat Netgamez een bepaalde DHCP in heeft gevult en dat ie het daardoor niet meer doet... Oeloe had het ook en toen heeft ie ze windows opnieuw geinstalleerd (dat moest zowieso ;) ) en toen dee die het wel weer. Dus ik vermoed dat het gewoon dat gezijk is met die DHCP van Netgamez...

Als het echt niet meer werkt... Moet je maar formateren (of ghosten ;) )
Als je goed gelezen had ;) :P dan zag je dat ik het al voor netgamez had. En bij mij werken alle computers niet en niet alleen de pc van netgamez.

Verwijderd

Voor je interne netwerk heb je niks met het routergedeelte van de Edimax te maken. Het is in dat geval een gewone switch. En aangezien het een NAT-apparaat is, is file&print sharing niet echt een risico. Van buitenaf kom je echt niet zomaar binnen.

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:21:
Voor je interne netwerk heb je niks met het routergedeelte van de Edimax te maken. Het is in dat geval een gewone switch. En aangezien het een NAT-apparaat is, is file&print sharing niet echt een risico. Van buitenaf kom je echt niet zomaar binnen.
Mooi, dan licht het dus aan de instellingen van de client computers.
Dat is handig om te weten. Dacht altijd dat het aan me router lag :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

E-jey schreef op 09 oktober 2002 @ 20:39:
[...]

Mooi, dan licht het dus aan de instellingen van de client computers.
Dat is handig om te weten. Dacht altijd dat het aan me router lag :)
als ik, M3ga-Man en Oeloe van het zelfde probleem last hebben dan ligt het natuurlijk niet aan de router maar aan je eigen pc..

[edit]
niet helemaal goed gelezen.. :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1