Het probleem is het volgende: Ik heb sinds plm een jaar een nieuwe PC. Nu heb ik al eens geprobeerd mijn oude PC ook op het netwerk te krijgen ivm een Q2/Q3 server of iets waar onze huissite op draait oid. Dat is toen niet gelukt en ik heb het opgegeven, maar ik zit nu al eventjes ziek thuis en dacht het nogmaals te proberen. De verbinding is via een cross-link kabeltje.
De situatie is als volgt: Ik woon op een studentencomplex waar ik met ongeveer 500 man een leuk netwerkje deel. Internetten geschiedt via een PPPoE account. Dit zorgt ervoor dat ik in XP ICS niet aan kan zetten omdat ik dan met die ruim 500 man mijn PPPoE account zou sharen. Bovendien moet het toch mogelijk zijn om zonder programma's als Winroute ed, dus gewoon via de settings van je TCP/IP protocol, ons netwerk (met een paar dikke servers) en het internet op te kunnen komen????
PC1:
Windows XP Pro + SP1
Athlon 1.4Ghz
512 MB Kinston PC2100
120 GB WD
40 GB IBM
DVD speler/CD writer
Hercules Prophet 3D-II MX
SB Live! Value
2x 3com 3c905TX
PC2:
Windows 2000 Pro
Pentium III 450@540
256 MB SDRAM
13.6 GB WDExpert
oud CD spelertje
Diamond Viper 550
Realtek RTL8029
Nu krijgt de eerste 3com kaart zijn gegevens via DHCP.
De 2e heb ik ingesteld als 192.168.0.1, met dezelfde IP voor DNS server ed. die ik kon vinden via ipconfig/all. Als gateway heb ik het IP adres van mn eerste 3com ingegeven.
Op de Realtek heb ik in feite hetzelfde gedaan als op de 2e 3com. IP is 192.168.0.2, gateway 192.168.0.1
Helaas werkt het niet... Dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag. Ik zag bijvoorbeeld in XP iets van bridgen. Het werd me niet helemaal duidelijk waar dat voor bedoelt was.
De situatie is als volgt: Ik woon op een studentencomplex waar ik met ongeveer 500 man een leuk netwerkje deel. Internetten geschiedt via een PPPoE account. Dit zorgt ervoor dat ik in XP ICS niet aan kan zetten omdat ik dan met die ruim 500 man mijn PPPoE account zou sharen. Bovendien moet het toch mogelijk zijn om zonder programma's als Winroute ed, dus gewoon via de settings van je TCP/IP protocol, ons netwerk (met een paar dikke servers) en het internet op te kunnen komen????
PC1:
Windows XP Pro + SP1
Athlon 1.4Ghz
512 MB Kinston PC2100
120 GB WD
40 GB IBM
DVD speler/CD writer
Hercules Prophet 3D-II MX
SB Live! Value
2x 3com 3c905TX
PC2:
Windows 2000 Pro
Pentium III 450@540
256 MB SDRAM
13.6 GB WDExpert
oud CD spelertje
Diamond Viper 550
Realtek RTL8029
Nu krijgt de eerste 3com kaart zijn gegevens via DHCP.
De 2e heb ik ingesteld als 192.168.0.1, met dezelfde IP voor DNS server ed. die ik kon vinden via ipconfig/all. Als gateway heb ik het IP adres van mn eerste 3com ingegeven.
Op de Realtek heb ik in feite hetzelfde gedaan als op de 2e 3com. IP is 192.168.0.2, gateway 192.168.0.1
Helaas werkt het niet... Dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag. Ik zag bijvoorbeeld in XP iets van bridgen. Het werd me niet helemaal duidelijk waar dat voor bedoelt was.