Toon posts:

mp3's stotteren bij werken met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mp3's stotteren aanzienlijk als ik bijvoorbeeld aan 't surfen ben.

wat nadere informatie over het systeem

Jeyway BX2000/2100 (met brakke via 693 chipset inderdaad) met onboard geluid (c-media)
celeron 466
192 mb mem
Diamond speedstar A55
seagate 4GB hd
externe parallele zip-100
3com905-tpo
Win98SE incl. updates, IE 6.0 sp1

Wat ik al heb bekeken:
geen IRQ conflicten
DMA staat aan
VIA 4-in-1 4.33v geinstalleerd
memory bandwith tweak voor via 693 gedaan (83mb/s -> 150 mb/s :))

ok, 't is een oud systeempje, maar surfen en mp'3 tegelijk draaien zou moeten kunnen

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:03

St@m

@ Your Service

Zet S.M.A.R.T eens uit in de bios, ik weet niet wat het is, maar het heeft wat te maken met de HD :P bij mij was hiermee het probleem opgelost

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
S.M.A.R.T. uitzetten helpt bij mij helaas niet

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
ik had in win98 ook vaak dat mp3's stotteren.. maar dat komt omdat win98 niet goed genoeg kan omgaan met het verdelen van CPU gebruik.. ik denk als jij win2k of Xp gaat draaien (win2k lijkt me beter jou pc stats) dat jij van dat gestotter af bent.. ik kan op mijn pc doen wat ik wil.. 10 installaties door elkaar maakt dan ook niet uit.. winamp draait gewoon door...

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen wat DMA is? en hoe ik het aan en uit kan doen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

TeeDee

CQB 241

Speel je je mp3's af in winamp?

Dan moet je eens rommelen met je directsound settings e.d.

/edit: in winamp

Scheelde voor mij ook een hoop. Ja mijn mp3's stotterden zelfs op mijn XP 1700 + / 256 Mb Ram.

Dus dat zou het wel eens kunnen zijn!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
DMA = Direct Memory Access voor zover ik weet. Als je in devicemanager kijkt bij Drives, dan zie je daar je HD staan. op een tabbladje daar kan je aanvinken of DMA aan of uit staat.

Verder gebruik ik idd winamp en de directsound device driver. Waarschijnlijk bedoel je dat ik met de buffersettings moet spelen TeeDee? zo ja wat heb jij nu voor instellingen staan?

edit:

/ vergeten :P

Verwijderd

misschien staat bij winamp dat enen (kweeniet precies) op idle ofzo en moet je dat op normal of realtime zetten (bij winamp 3 kan ik het zo eventjes niet vinden

Verwijderd

heb ik zefs geen last van op p166 met win me. dus ik denk dat het aan een insteling licht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook wel meer systemen zonder problemen, alleen dit systeemw wat ik hier beschreven heb heeft problemen. Op andere systemen heb ik eigenlijk nooit iets aan instellingen veranderd. Het enige verschil is dat ik hier winamp 2.81 gebruik en op andere systemen 2.78 (geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
een kickje dan maar aangezien ik nog altijd niet weet hoe ik het op kan lossen

Verwijderd

okay; heb ik ook. Weet inmiddels hoe het komt: mijn play list is erg groot >2000 nrs. Na het aanmaken van een nieuwe playlist loopt het veel soepeler. (dat merk ik al bij opstarten van WinAmp).

Probeer eens een playlist te maken van 100 nummers en alle andere playlists te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn playlist was 1 cd en cd's met 100 nummers heb ik toch echt niet :P

Verwijderd

mp3's op een aparte HDD want werken en tegelijkertijd mp3's afspelen op 1 schijf gaat niet samen omdat de HDD maar op 1 plaats tegelijk kan zijn, en dan kan je wel emmeren met DMA, S.M.A.R.T en dat soort muk maar dat is ook maar beperkt, probeer het uit en laat het weten!!

Verwijderd

St@m schreef op 09 oktober 2002 @ 15:49:
Zet S.M.A.R.T eens uit in de bios, ik weet niet wat het is, maar het heeft wat te maken met de HD :P bij mij was hiermee het probleem opgelost
S.M.A.R.T. heeft niets te maken met troublez qua afspelen van mp3's.
S.M.A.R.T. is een soort monitoring tool in je BIOS die in de gaten houdt of je hard disks in orde zijn bij de boot. :+

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Mijn pc (p1 233 mmx) doet het alleen als ik met IE iets doe (of natuurlijk als ik een plaatje van anderhalf mb open in irfanview oid). Ik neem aan dat mijn processor het dan gewoon niet aan kan of kan ik hier ook iets aan doen?

#StopBurningStuff

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb dit ook een keer gehad, bij mij lag het aan een brakke video kaart :S

Verwijderd

Hmmz vriend van mij heeft het zelfs op zn Athlon 1.6 512 Ram met ook weer die onboard kaart.

ik denk dat het daar aan ligt

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:45

lordsnow

I know nothing

Heb ik ook (Win98SE, p1-233, 64MB).

Ik kan gewoon mp3's afspelen en werken, dingen laden etc. Maar als ik een window scroll begint 'ie gelijk te stotteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het lijkt erop dat ik er niet achter ga komen waar het aan ligt bij dit systeempje. Zelf heb ik het idee dat het wel eens aan die c-media geluidchip kan liggen, maar bij gebrek aan een andere geluidkaart om te testen hou ik het er maar bij en zet wel lekker de radio aan :P

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

MP3'S stotteren hier ook op mijn XP1800+

Ik heb vroerger eens wat patches installed, toen was het opeens weg.. Probleem is echter na format van me HD weet terug, en ja erg irritant inderdaad..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Ok, ik heb hetzelfde probleem gehad bij een vriend van me. En bij hem lag het aan VIA 4in1. Haal die drivers er eens af. EN je zult verbaasd zijn :)

Verwijderd

onboard geluidschip is K#T ! .. die veroorzaakt alles !

Verwijderd

.

Verwijderd

Dat had ik ook. Ga er inderdaad maar vanuit dat het licht aan die onboard sound, een normale AC97 chipset vreet al bijna 40 %, ook bij de mijne, ik heb gewoon een goedkope SB128 geplaatst, en ik had er geen last meer van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 08:52:
onboard geluidschip is K#T ! .. die veroorzaakt alles !
Dan wil ik wel eens weten waarom ik geen enkel probleem heb met deze pc (1000Ghz AMDtje met 256 MB) op het werk.. MET onboard sound..

Cd's, Mp3, Midi alles gwon goed hoor :P Ennuh.. surfen, paintshoppen.. kan allemaal door elkaar (zelfs warcraft 3 :Y) )

Beetje onzin dus wat je zegt :o
Pagina: 1