Toon posts:

Qualiteit van Xs4all ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zat van m'n @sloom en ik wil iets beters, nou zag ik reclame voor Xs4all ADSL, en nou is m'n vraag: Heeft iemand dit, en hoe bevalt het?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Perfect, nog geen problemen meegehad en modem getweakt...

Abbo: Fast ADSL
Plaats: Katwijk
Tijd: +- een jaar denk ik...

BOINC stats

Verwijderd

Heb Basic ADSL en bevalt prima; bijna nooit storingen, altijd bandbreedte tot mijn beschikking (i.t.t. kabel)..

enige nadeel is natuurlijk die vaste maximumsnelheid van 512/128 bij Basic ADSL

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Wij hebben hier fast-adsl van xs4all, al ruim 1,5 jaar. Toendertijd kon je er een router bijkopen, ik weet niet of dat nu nog zo is. Werkt perfect.

1 keer een storing gehad maar dat lag aan KPN, daar had een switch het in de centrale begeven. Verder nooit problemen.
Plaats: Tilburg (west)

Verwijderd

echt super is het (amsterdam). Ik heb het nu wel 2 jaar geloof ik en echt zelden tot nooit storingen. Kan de laatste in ieder geval niet herinneren. Sjah beetje jammer dat het maximum vaststaat inderdaad maar het si wel beter dat je eigenlijk altijd op dat maximum zit, ook om 8 uur 's avonds. En per 1 januari 2003 wordt de downloadsnelheid met 50% verhoogd tot 768 kbit/s
Echtwel om aan te raden dus

Verwijderd

Inderdaad een aanrader! Heb ook de basic variant, met een w-linx router/printerserver erachter... werkt prima. De aangekondigde verhoging naar 768 kbit/s is ook mooi meegenomen! Heb sinds de aansluiting in maart dit jaar nog geen moment niet kunnen internetten als ik dat wilde!

Verwijderd

Is toppie heb het hier in Leiden en nooit storing, draai meerdere sites en als je je modem tweakt prima eerste firewall en routertje. heb basic adsl, had liever wat meer upstream gehad maar nu de vorige upgrade scheelt het al een hoop. Aanrader dus.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Geen probleem, perfecte verbinding. snel, stabiel, en een snelle/goede service.

gewoon binnen 3 minutren iemadn aand e telefoon, ik ben casema gewend, dus dat was een grote stap voorwaarts :D

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 16:29

jappo

eens een prutser altijd ....

XS4ALL heb ik nu al 3 jaar (mijn ouders dan) nooit gezeik mee gehad. perfecte provider.
Als je de helpdesk ooit nodig hebt dan heb je aan XS4ALL een goeie... ze ondersteuenen bijna alles.. :)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 01:19
met dank aan KPN ja (verhoging snelheid), maar ik geloof ook dat xs4all bbnet, was het geloof ik, er bij wil nemen als extra alternatief naast adsl van KPN. Dus een grotere variatie van de abo vormen, deze hebben alleen een minder grote dekking.

Daarnaast heeft xs4all als voornaamste doelgroep het bedrijfsleven, in tegen stelling tot een planet welke meer de thuis gebruiker (niet de tweaker) als doelgroep heeft. Wat er dus voor zorgt, dat de klant gerichtheid veel zakelijker is opgebouwd en de helpdesk ook veel meer mogelijkheden hebben om klant problemen op te lossen en volgens mij tevesn ook linux ondersteuning bied, je kan vast wel raden waarom. ;) :)

Daarnaast wordt je als xs4all klant volgens mij niet door de KPN helddesk naar de provider verwezen, als je deze dan toch 1 keer belt 8)7

Hello fellow humans

• schwarzenegger
  • Laatst online: 07-08 11:15
joint_me schreef op 09 oktober 2002 @ 15:50:
met dank aan KPN ja (verhoging snelheid), maar ik geloof ook dat xs4all wil overstappen naar bbnet, was het geloof ik, als een alternatieve levering van verbindingen voor adsl. Dus een grotere variatie van de abo vormen, deze hebben alleen een minder grote dekking.
Daarnaast wordt je als xs4all klant volgens mij niet door de KPN helddesk naar de provider verwezen, als je deze dan toch 1 keer belt 8)7
xs4all biedt abonnementen aan via zowel KPN-adsl als BBned. xs4all stapt dus niet over maar breidt uit.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 13:11
Tja, het werkt hier (Den Haag) prima, laatste keer dat de verbinding down was is alweer 2 maand geleden, en daar merk je niets van omdat mijn server automagisch opnieuw inlogt. De helpdesk is echt goed, tot nu toe kon degene die ik als eerste aan de telefoon kreeg me helpen (ook met linux vragen) zonder dat ik doorverbonden moest worden.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• janst
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

janst

A new comrade joins us

Ook hier in Castricum super, fast adsl abo van KPN.
Wel enige tijd storing gehad maar dat lag ook aan KPN.

• joint_me
  • Laatst online: 08-08 01:19
larsemenneke schreef op 09 oktober 2002 @ 15:53:
[...]

xs4all biedt abonnementen aan via zowel KPN-adsl als BBned. xs4all stapt dus niet over maar breidt uit.
was het al aan het veranderen, zoals je ziet ;)

Hello fellow humans

Verwijderd

Topicstarter
Alleen maar positief zo te horen :D

Ik denk dat ik maar moet overstappen dan, tis niet eens veel duurder zo'n basic abbo :)

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Is het niet zo dat xs4all een datalimiet heeft op o.a. het basic abbo?

Ik ben laatst namelijk bezig geweest om de verschillende providers te vergelijken en Tiscali heeft helemaal geen datalimiet (fair use policy gebruiken zij). Daarnaast heeft Planet Internet alleen bij de allergoedkoopste en xs4all iig bij de 2 goedkoopste (waaronder basic). Loop je daar dan niet snel tegenaan?

All your quantifications are belong to me!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 09-08 22:01

Qwerty-273

Meukposter

En nog een punt, xs4all heeft opzich een goed en vooruitstrevend intern netwerk liggen van hunzelf. Tevens bieden zij ook mogelijkheden (als je dat zelf wilt) voor IPv6 wat ik nog geen andere provider heb zien doen.

Daarnaast de ondersteuning van linux maar ook bsd en MacOS is heel goed. Ze weten waar ze het over hebben en daardoor kunnen ze je goed helpen als je ze nodig hebt.

Alleen meldt je wel aan als je bij hun mxstream neemt op hun eigen onderhouds maillijst. Ik was dit vergeten en toen ze een klein onderhoud pleegde (ergens midden in de nacht rond een uur of 3) was ik toch radeloos .. zo radeloos dat ik gelijk maar weer mijn ISDN kabeltje in mijn router duwde zodat ik toch nog kon internetten.

Was trouwens de enige keer in ik denk nu alweer zo'n 2 jaar dat de verbinding er uit viel (al was het dus wel aangekondigd onderhoud, je moet het maar weten)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Ronald
  • Nu online
Ruim een jaar Basic adsl met xs4all... Helpdesk ondersteund bijna alles en als ze het niet ondersteunen doen ze nog hun best .... De enige storing was de schuld van KPN, daar had iedereen hier last van en niet alleen xs4all klanten. Superstabiel en gratis legale virusscanners/nog meer software

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Heel erg aan te raden! Ik heb een Basic abbo, te Amsterdam. Modem getweaked om inbellen te voorkomen. Altijd maximale bandbreedte tot men beschikking gehad.

Nooit problemen, P2 300 als router met WinXP voor downloaden en WinRoute voor et delen van het internet.

Een keer een probleem gehad, maar dat kwam omdat de telefoon lijn naar ons huis kapot was gegaan ofzo.
Edsger schreef op 09 oktober 2002 @ 15:59:

Ik ben laatst namelijk bezig geweest om de verschillende providers te vergelijken en Tiscali heeft helemaal geen datalimiet (fair use policy gebruiken zij). Daarnaast heeft Planet Internet alleen bij de allergoedkoopste en xs4all iig bij de 2 goedkoopste (waaronder basic). Loop je daar dan niet snel tegenaan?
Dat is niet waar, enkel hun Power abbo heeft een limiet en die ligt op 150GB/maand (das 5GB op een dag in een maand van 30 dagen !!) Alles is hier te lezen.
Alles gaat via het Fair use policy.

XS4ALL is ook een respectabel bedrijf, is voor een goed deel in handen van KPN, dat wel, maar ze zijn er voor de klant, de laatste prijsverhogingen hebben ze heel beperkt kunnen houden, door een investering van het bedrijf ten goede laten komen van de klant :)

Helpdesk is adequaat, maar voor een beetje tweaker zijn de meeste problemen zelf op te lossen :) Planet Internet schijnt wat minder te zijn, op hun site vind je niks als je een probleem hebt, bij XS4ALL wel.

Ook krijg je als onderdeel van je abbo:

- 50MB webspace met 5GB traffic (geen MySQL ofzo, gewoon ruimte)

- 1 e-mail adres op de eerste POP box gebaseerd op je gebruikers naam.
in totaal 5 (!!!) POP boxen, met ieder een capaciteit van 10 e-mail aliasen, in totaal dus 51 (of was et 50) e-mail adressen tot je beschikking :)

- een Spam filter

- en natuurlijk de eer om je klant te noemen van de eerste particuliere internet provider van Nederland, waarvan de oprichters ex-hackers zijn :D :P :)

• Ronald
  • Nu online
Edsger schreef op 09 oktober 2002 @ 15:59:

Aleen limiet op dat nieuwe ultra light abbo (2.5G), basic en fast zijn FUP en Poweradsl is 150G (via bbnet)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Edsger
Hoe zit het met andere providers dan xs4all?

Xs4all is dus positief, als ik het zo hoor. Maar staan zij op eenzame hoogte of zijn andere providers (met name Planet Internet en Tiscali) ook zo goed?

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

DEMON is ook goed. Maar die heeft een beperkte landelijke dekking.

Ik zit zelf bij Xs4all. de beste.

http://www.hroling.nl

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

bolke schreef op 09 oktober 2002 @ 16:46:
DEMON is ook goed. Maar die heeft een beperkte landelijke dekking.

Ik zit zelf bij Xs4all. de beste.
idd ik heb ook demon :) :)

Zeer goed,,... nooit storingen.. basic ADSL heb ik en het is lekker 786 / 128 enne als er een keer onderhoud komt aan de servers ofzo dan mailen ze je van te voren.. ik hoef ook nooit in te bellen als ik win2k opstart dan log ik automatisch in op hun netwerk :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
heb XS4ALL. Is een wereldprovider, echt aan te raden. Een verbinding via demon is ook goed en stabiel, alleen als je de lijn via Versatel laat lopen kan het lang duren en werkt het nooit in 1 x.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

xs4all _/-\o_

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Nou ja, eigenlijk hetzelfde als de rest vertelt, XS4ALL is super, de hele zaak waar ik werk draait erop, nooit problemen mee.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Datalimiet op ADSL Basic???
*kijkt even in z'n DUmeter totals*....
Heb gemiddeld zo'n 60 Gig in de maand dataverkeer en heb nog nooit een briefje gekregen :)

Dus misschien ligt die limiet op 80Gig ofzo, maar daar kan ik dan wel mee leven :P

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:33

MAZZA

Barbie is er weer!

Niks anders meer dan XS4all voor mij.. Donders die gasten weten wat met internet providen bedoelt wordt. Ook hun technische kennis is werelds.. Menig ander provider kan er nog wat van leren imho..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb ook adsl bij xs4all, werkt echt super.

Alleen lag gister en vandaag me verbinding er een paar uur uit, maar dat lag aan kpn want bij de buren lag ie er ook uit en die hebben planet :D

En DR haalt geloof ik 70 gb per maand binnen met xs4all, daar maken ze geen probleem van.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• DarkSide
  • Laatst online: 08:21

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe zit het met de newsgroepen?
Zijn die eigenlijk een beetje goed onderhouden.
Niet zoals hier met chello in amsterdam.
Ik kom bijna nergens meer goed op.
Zowat alles is incomplete.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

xs4all heeft europa's grootste en beste ng's :)
kheb dan wel geen xs4all maar kan er wel op O-)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:54

Yucko

One clown to rule them all !

Tegen de tijd dat er hier ADSL komt, en PowerADSL zou beschikbaar zijn, gaat @home de deur uit.

Niet zozeer omdat @home niet betrouwbaar is, maar gewoon vanwege die bagger upload en het gezeik met poort 25.

In December zou het zover moeten zijn

* Yucko counts the days

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

DarkSide schreef op 09 oktober 2002 @ 19:43:
Hoe zit het met de newsgroepen?
Zijn die eigenlijk een beetje goed onderhouden.
Niet zoals hier met chello in amsterdam.
Ik kom bijna nergens meer goed op.
Zowat alles is incomplete.
van hun site af geplukt :

Nieuwsgroepen (35.000+) 3,5 terabyte

hier te lezen
is trouwens bij al hun abbo's zo.... :D _/-\o_

• DarkSide
  • Laatst online: 08:21

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

van hun site af geplukt :

Nieuwsgroepen (35.000+) 3,5 terabyte

hier te lezen
is trouwens bij al hun abbo's zo.... :D _/-\o_
JA ze kunnen wel zeggen dat ze de grootste zijn.
En de beste servers hebben.
Maa chello is ook "te leuk om te stoppen" En daar ben ik het niet mee eens.
En is "te bagger dus ik stop" Nou de NG's dan wel te verstaan.

Dacht wel dat het goed zou zijn.
Had er vroeger met mijn modempie ook geen klachten.
En over een aantal weken heb ik basic adsl ipv chello.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

het is trouwens wel zo dat je met dialup xs4all er ook op kunt. Maar vraag me af of er mensen zijn die al die headers elke keer via hun lijntje binnenhalen. Met adsl basic zou het al erg lang moeten duren IMHO :)

• roadrats
  • Laatst online: 01-03-2023
Kan iemand mij vertellen hoe het bij XS4ALL met de nieuwsgroepen zit, nu zit ik nog noodgedwongen bij Wanadoo maar in het najaar krijgen we ook ADSL tot onze beschikking. Ik overweeg ernstig over te stappen. Nieuwsgroepen bij Wanadoo (Casema) is wel heel beperkt, daarnaast heb ik er nog steeds de pest over in hoe ruim anderhalfjaar geleden hun toenmalige news-server zomaar uit de lucht verdween zonder het fatsoen klanten in te lichten. Wat dat betreft begrijp ik niets van Wanadoo, pagina grote advertenties maar voor de rest lijkt het wel of ze een hekel hebben aan klanten. Jan-Nootdorp

Verwijderd

Ik zit op dit moment bij planet, maar ik zit ook serieus te denken om bij xs4all mij heil te zoeken.

Gezeik de laatste tijd, helpdesk is niet om over naar huis te schrijven :r .
las vorige week ofzo op de frontpage dat surfgedrag van hun klanten gaan bijhouden, je wordt gewoon bespioneert en je betaalt er nog voor. Heb echt een kutgevoel overgehouden aan dat nieuwsbericht. :(
TweakDSL is ook een optie voor mij, maar planet heeft al verloren als klant. Ik ben nog bezig om uit te zoeken hoe ik dat allemaal ga regelen. Maar bye bye planet :( :r

ik wil niet meegaan met de stroming en planet afkraken omdat iedereen dat zegt; maar ik zeg het uit het diepste van mijn ziel. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 20:19 . Reden: Spelfouten(een heleboel)back to school voor mij >:) ]

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb ook 1,5 XS4ALL ADSL gehad. En ik heb er 1 woord voor TOPPERTJE. Ik vind het zelf ook heel jammer dat ik er bij ben weggegaan (dat lag aan kpn en niet aan xs4all).

XS4all is gewoon 1 van de beste zoniet DE beste internet provider van Nederland en het is een van de weinige winstmakende internetproviders heb ik gehoord.

Pak je rust!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:25

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Ik heb sinds maart jl. Basic abbo bij ze, nog nooit problemen gehad, constante verbinding, router zegt dat het netwerk al 3 maanden up is, dus ze zijn er de laatste 3 maanden (zolang is het netwerk er pas) niet uit geweest :)

toppie duz :)

www.google.nl

• Edsger
iemand Tiscali of Planet Internet?

Of zweert echt iedereen bij xs4all?

• LordLynx
  • Laatst online: 10-08 22:03
Ik heb nu 13 maanden een Fast ADSL abo'tje bij XS4all, hangen 3 computers en soms een laptop aan via een router, gaat allemaal perfect. In ruim 1 jaar heeft de verbinding er totaal 2 keer een halve dag uit gelegen, beide malen door een probleem bij KPN MXstream (1X landelijk, 1X kapotte modembank in mijn centrale), verder werkt het altijd. Nooit gezeur over data (heb denk ik 40-50 gig verkeer in de maand), vlotte mailserver en een fijn snel stukkie webspace op hun server. Kortom, niets dan lof.

• Sjowhan
  • Laatst online: 10:28
Waarom zit iedereen hiero bij XS4all??? Okeej, ik denk zelf dat ze een van de betere providers zijn, maar wat denken jullie van Zonnet (heeft ADSL family voor 39.95 p/m bij een 512/128). Dit lijkt me wel wat, aangezien ik over een maandje op kamers ga en daarbij dus ook alles zelf moet gaan betalen....

http://specs.tweak.to/5253

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Planet :r

1 ding: XS4ALL is niet de goedkoopste, maar bij welke provider krijg je oa. tegenwoordig nog een BSD Login 8) en waar je attachments groter dan 5MB mee kunt versturen.

Als je dan toch geld gaat uitgeven neem dan een BBned abbo van XS4ALL.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:51
Hier al zon anderhalf jaar Xs4all adsl

perfect ! , 0 problemen met ze
Ook heel handig dat je de hostnaam van jezelf kunt/mag instellen :)

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

plaatjes van de newsservers
http://www.xs4all.nl/~scorpio/newszilla

en onze oppernerd cor aan het woord in realaudio rtsp://streams2.omroep.nl/tros/r_online/081002bugbear.rm

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Ook ik heb nu 1,5 jaar adsl-basic van xs4all en niet anders dan lof. (dordrecht)

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
abo: XS4ALL Basic
hoe lang: hmm jaartje?
Via: KPN
waar: Hillegom (13km zuiden Haarlem)

tevreden?: Ja zekers! het heeft er tot nu toe 3 keer uitgelegen. 1 keer bij KPN iets. en die 2 keer was even een half uurtje onderbreking.

Ik wil echt niks anders meer. naja fast abo is ook goed. Maar na Casema basic wil ik niet meer terug!

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik heb hier nu 3 jaar @home en misschien 3 keer een probleempje gehad, snelheid is goed, meestal 300+

• joostve
  • Laatst online: 28-02 18:31
ook hier in Alphen aan den Rijn nooit problemen
de helpdesk is erg goed, de service op de website is goed, extra's zijn goed en de snelheid is goed
als cijfer geef ik ze een 9

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 23:36

Arjan A

Cenosillicafoob

Niks dan lof. Bandbreedte is altijd constant, na 1bijna 2 jaar ADSL nog maar enkele keren (2 ofzo) een echte storing gehad. Tweaken vind ik niet nodig en ik draai al vanaf het begin een server op de ADSL. (zie icon)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Oculus
  • Laatst online: 09:42
Hier ook XS4ALL. Absoluut goed en betrouwbaar!
Af en toe een storing met hun mailserver. Voor de rest geen problemen! :D

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Vergeet het vaste IP-adres trouwens niet, en je eigen subdomein waardoor je thuis perfect een webservertje kan draaien!! (geen gezeur met dyndns ofzo)
je eigen adres:
username.xs4all.nl
Ideaal!!

http://www.boekel.nu

Pagina: 1