Toon posts:

SBlive verdwijnt uit XP....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu al twee keer gehad dat mijn sblive opeens verdwijnt uit windows XP, als ik xp installeer is hij er en werkt perfect, maar dan op een gegeven moment, ik weet totaal niet wat ik fout doe, is hij weg, gewoon weg !!

Hij staat niet meer in de device-manager, nergens meer. Opnieuw drivers installeren helpt weinig, hij ziet de kaart gewoon niet zitten.

Rara hoe kan dit, heeft het te maken met mij onboard sound (Gigabyte G7a-VRXP) of wat ??....

ik begin echt hopeloos te worden, dit is niet normaal vind ik

Alvast bedankt,

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Staat je onboard sound aan? (kan je kijken in device manager) Zoja dan kan dat het zijn (irq delingen) zijn er apparaten die conflicteren? Moet je es kijken of die ook een irq deelt met een ander apparaat, grote kans dat hij die geluids kaart aangeeft. En als laatste heb je de soundkaart onder de AGP slot zitten? (dus de eerste PCI slot?) moet je em onder in zetten. Want het AGP slot en de eerste PCI staan gedeeld met IRQ 11.

ik hoop dat dit helpt. suc6

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT