Voor het bedrijf waar ik werk wil ik het voor het personeel mogelijk maken om in te loggen op het interne bedrijfsnetwerk. Zelf heb ik het idee om dit te doen via een VPN verbinding i.c.m. Windows Terminal Services (web access) of pcAnywhere over het LAN. Op deze manier kunnen zij al hun programma`s die op de zaak beschikbaar zijn gebruiken. ADSL is reeds aanwezig net als een Windows 2000 Server. De internetverbinding wordt nu geregeld door een Vigor 2200 router.
Zoals ik het nu zie zijn er 2 mogelijkheden:
A. Realisatie door gebruik te maken van de VPN mogelijkheden
van de Vigor 2200 router
B. Realisatie door gebruik te maken van de VPN mogelijkheden
van de Windows 2000 Server
Over beide varianten heb ik een aantal vragen:
1. Heeft iemand ervaring met VPN d.m.v. de Vigor router en is deze variant compatibel met Windows 98 of XP VPN Client (voor de gebruikers die willen inloggen)?
2. Indien er gebruikt gemaakt van de Windows 2000 VPN ondersteuning welke poorten moeten er dan worden geforward naar de server?
3. Weet iemand een goede/complete HOWTO te vinden van een van de beide varianten?
4. Hoe veilig zijn de verschillende varianten?
5. Iemand andere tips/ideeën?
Zoals ik het nu zie zijn er 2 mogelijkheden:
A. Realisatie door gebruik te maken van de VPN mogelijkheden
van de Vigor 2200 router
B. Realisatie door gebruik te maken van de VPN mogelijkheden
van de Windows 2000 Server
Over beide varianten heb ik een aantal vragen:
1. Heeft iemand ervaring met VPN d.m.v. de Vigor router en is deze variant compatibel met Windows 98 of XP VPN Client (voor de gebruikers die willen inloggen)?
2. Indien er gebruikt gemaakt van de Windows 2000 VPN ondersteuning welke poorten moeten er dan worden geforward naar de server?
3. Weet iemand een goede/complete HOWTO te vinden van een van de beide varianten?
4. Hoe veilig zijn de verschillende varianten?
5. Iemand andere tips/ideeën?