Toon posts:

Probleem Wingate client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:

Server: Win2000 prof. met wingate 4.5.1 server
Client: Win XP met WGIC Wingate internet client) geinstalleerd

Probleem 1: Internet Explorer op de client wil het internet niet op!

Wat heb ik geprobeerd:
- IE via de WGIC met optie local, mixed en global....werkt niet
- IE via WWW proxy van Wingate zonder WGIC....werkt niet
- IE via WWW proxy met WGIC op local....werkt niet

Op de Wingate server zie ik wel de "requests" maar helaas niet wat ie er mee doet?! Ook heb ik bv. MSN via de Winsock proxy van Wingate geprobeerd...dit werkt wel!!!

Probleem 2: Op de client zorgt de Svchost.exe-service voor 100% processor belasting.....hoe kan ik dit oplossen.

Ik draai overigens nog meer clients en servers op het domein -> DHCP op de wingate server en o.a. DNS op een Domain Controller (win2000 adv.server). In instellingen van DHCP ervoor gezorgd dat DNS verwijst naar DC en Router naar Wingate server.

Weet iemand wat hier mis gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met wingate. Gewoon helemaal verwijderen en de server opnieuw installeren, geen client installeren.

Kijken of het nu werkt, als het goed is wel. Pas als het werkt gaan configureren en die client installatie laten zitten.

Vergeet overigens niet dat Wingate een Proxyserver is, dus dat moet je wel in IE instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Wingate server opnieuw geinstalleerd en de client verwijderd. WWW proxy geconfigureerd en in IE proxy toegevoegd.....werkt nog steeds niet. Ik krijg in IE een "HTTP 500 error...page can not be displayed".