Toon posts:

Systeemherstel met "GoBack"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder meer in Windows XP heb je de mogelijkheid tot systeemherstel....
Het programma GoBack (Roxio Software) biedt ook de mogelijkheid tot
het terugbrengen van het systeem in een eerdere staat.
Heeft iemand ervaring (negatief/positief) met dit GoBack?
Ik had eerder gehoord dat er bij GoBack weinig instelmogelijkheden zouden zijn..(?)...het programma zou voortdurend op de achtergrond werken en
daarmee dus het systeem wat meer belasten...(?)
Kortom: is er wellicht iemand die op grond van eigen ervaringen een duidelijke voorkeur zou kunnen/willen uitspreken...

Alvast dank voor de moeite!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is het niet een idee om op bepaalde momenten een ghost image te maken en deze bijvoorbeeld te branden op CD-ROM als dat past. Zo kun je snel terug naar een punt in het verleden.

Helaas moet je wel zelf steeds die images maken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een image voor de "noodgevallen",....maar het daarnaast eventjes snel kunnen teruggaan naar een eerder punt is soms ook wel makkelijk.
Vandaar dus m'n vraag over dat Goback....en of dat nou beter werkt als het systeemherstel van XP zelf....

Verwijderd

Ja, ik ben ook van plan GoBack op m'n Win98 se systeem te gaan zetten maar ik zou graag ervaringen van mensen willen horen met deze applicatie.

Hoe werkt het eigenlijk nou precies, wordt je systeem zwaar belast erdoor enz. _/-\o_

Of is Norton Ghost een betere keuze?

Verwijderd

Iemand die mij kan helpen? Zie bovenstaande post. ;)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38
Het nadeel van dit soort "live" applicaties is inderdaad dat ze behoorlijk wat resources op kunnen slurpen. Af en toe zelf een image maken en branden op cd-rw is dan misschien ook een beter idee.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Ik heb goback ongeveer 1,5 jaar geleden uitgeprobeerd en beviel me helemaal niet. Buiten het feit dat het installeren een ware hel was , heb ik nooit 'goed' backups' kunnen maken. Althans wel backups' kunnen maken maar nooit kunnen restoren en dan pas echt een probleem hebben. Verder zijn de optie's echt beperkt.

Wat ik je echt zou aanraden is drive image van powerquest(dacht ik?). On the fly vanuit windows image's kunnen maken en als de nood echt aan de man komt vanuit dos de image terug zetten en verder kunnen werken... Ikzelf vind het nog steeds bijzonder dat het uberhaupt kan, maar ja.. De optie's zijn hierin ook al uitgebreider maar nooit echt heel moeilijk. Als je met ghost kan werken kan je dit zeker.
Als echte nood hanteer ik ook nog een ghost image voor je weet maar nooit.

Kortom goback zie er goed uit, goed commercieel in de markt gezet maar meer dan dat ook niet.
Pagina: 1