Toon posts:

[HT-set] Een Leuk HT setje voor een Beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al 4 jaar naar mijn 39cm Tv/video combi te kijken en ik wil toch wel es wat anders.

Als je dan hier een beetje rond kijkt zie je echt bedragen langskomen die ik in geen 5 jaar kan betalen. en ik denk dat er met mij een heleboel andere mensen zijn die dat ook niet kunnen, maar toch wel iets leuks willen.

Daarom ben ik de afgelopen tijd maar es een beetje gaan letten op wat aanbiedingen ed. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk voor tussen de 1000 en de 1250 Euro een leuke TV en een leuk HT setje. Ik ga het gebruiken voor af en toe een filmpje (DVD wil ik er dus ook wel bij in het setje) en om gewoon een beetje tv te kijken en misschien op den duur mn SBLive er aan hangen.

Nu komen hier straks de echte audiofielen kijken en die zeggen dan van jah als je kwaliteit wil enzo, maar het gaat mij erom dat ik een leuke set heb waar ik gewoon weer een poos mee vooruit kan. En ik ben echt niet zo superkritisch als het op geluid aankomt. Ik heb nl de laatste tijd al bij een aantal audiozaken naar die setjes staan luisteren en ik hoorde vrij weinig verschil tussen een philips HT set van 500 euro en een bose setje van minstens 5 keer zoveel.

nou zal ik waarschijnlijk een boze admin achter me aan krijgen die zegt lees de FAQ ed. Maar ik denk dat dit een zeer nuttig topic is voor de mensen die iets minder te besteden hebben en die toch wel wat leuks willen kopen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

Jag

Nou, dit soort topics zijn er ook al genoeg geweest hoor, maar ik zal genadig zijn :).

Wat betreft de vraag: je hebt kleine budgetten en te kleine budgetten. Dit is een geval van het laatste. Tenminste, als je voor dat geld een grote breedbeeld, DVD speler en 5.1 geluidssetje verwacht.
Dan moet je dus in de eisen snijden. Ik zou er dit van maken: kleine breedbeeld bak, DVD speler in comp (heb je misschien al) en stereo geluidssetje. Dat is wel te doen voor dat bedrag. En je kan later dan nog een standalone DVD speler kopen, dan hoef je geen tv out meer te gebruiken (scheelt best wat in beeldkwaliteit).

Wat betreft dat vergelijk tussen de Philips HT set en de Bose HT set, je hebt wel een beetje het verkeerde merk uitgekozen om mee te vergelijken. Bose staat nou niet echt bekend om hun goede prijs/kwaliteit verhouding :) (en laten we nou geen Bose flame war starten :)). Zoiezo ben je waarschijnlijk naar een hele foute dozenschuiver gegaan, zoals de Megapool, BCC, de Expert, of vul maar een andere slechte zaak in. Da's leuk om je tv te kopen, maar ik zou echt nooit ook maar iets dat met audio te maken heeft daar kopen. Het laatste waar ze daar geinteresseerd in zijn, is jou met een mooi setje naar huis sturen. Zij verkopen jou gewoon de meuk waarop zij de hoogste marge hebben.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou voor dat budget in eerste instantie OF een 2e hands tv en een goede audioset, OF een goede tv (dat haal je al nauwelijks voor dat geld) en een tweedehands audiosetje kopen. Dan kun je later namelijk het 2e hands spul meteen vervangen door iets wat echt goed is.

Je kunt voor 900 euro een tv kopen die misschien acceptabel is voor jou (dat is natuurlijk erg persoonlijk), 100 euro voor een kruidvat dvd speler, dan heb je nog 250 euro over voor een 2dehands versterker en speakers, 50 euro voor een mooie versterker uit de jaren 80, en 200 euro voor luidsprekers. Of nog beter, koop een stel Philips mfb boxen (staan wel te koop op marktplaats), Ik zou iig geen 5.1 setup willen hebben perse.

Verwijderd

Een lg 28" breedbeeld 399 euro en een Philips 5.1 HT setje met aktieve sub 649 euro = totaal: 1048 euro. Leuk beeld leuk geluid, klaar is kees.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Ik heb een gelijkaardig probleem, alleen is met mijn bedrag meer aan te vangen denk ik : €1000 voor een home entertainment systeempje
Ik ben winkels aan het afgaan om te luisteren en ben aan het zoeken op o.a. dit forum, maar de meeste info die ik vind is indirecte info (ofwel ben ik echt slecht in het zoeken).
Pioneer HC-51S is me aangeraden in één winkel nu, met Celestion speakers. Maar Pioneer hoor ik dan dat weer geen goed merk is? Marantz en Denon zouden goeie merken zijn, maar das toch niet binnen mijn budget? En wat met Sony? En Kenwood?
Tis echt niet gemakkelijk hoor voor een beginnerke, ik ga dadelijk weer naar een andere winkel gaan...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

pioneer hebben voor hun geld de beste dvd spelers (vind ik)
hun loopwerken staan bekend om hun kwaliteit...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:40:
ik hoorde vrij weinig verschil tussen een philips HT set van 500 euro en een bose setje van minstens 5 keer zoveel.
Daar zit amper verschil in :X Zelfs de meest getrainde oren horen daar amper verschil in :D :X

In A'dam is bij High Quality een Sony receiver in de aanbieding, DTS en Dolby Digital voor 250 euro. 4x Tannoy m1 + center + dvd speler, die LG breedbeeld en je hebt voor 1250, misschien _net_ iets meer, een losse componenten set die je kan uitbreiden :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

codemann schreef op 09 oktober 2002 @ 16:11:
Tis echt niet gemakkelijk hoor voor een beginnerke, ik ga dadelijk weer naar een andere winkel gaan...
Het is wel makkelijk:
• Je gaat naar een echte hifi zaak
• Kijk naar prijzen
• Ga naar een verkoper en vraag of je een aantal amps/receivers mag horen die jou interesse trekken
• Luister welke je het mooist vind klinken

Is toch niet zo moeilijk :?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Je moet je keuze ook een beetje inperken. Je wilt geen hiteker, mustek,aiwa. dure merken zoals marantz,denon,etc vallen af. En je moet idd zoals jt zegt gewoon een paar receivers en een paar verschillende speakers die binnen het budget liggen beluisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat bedoel ik nu al, als je goed kijkt dan zie je gelijk al dat je voor weinig iets best leuks kan hebben. Ff 1 ding voorop stellen. Het is zker niet mijn bedoeling om alles tegelijk en zsm te kopen. Ik ga gewoon rustig kijken en aanbiedinkjes w8en en als ik wat leuks zie dan heb ik dat maar vast binnen.

Ik denk dat ik bij nader inzien geen DVD+reciever in 1 wil. Aangezien ik toch later ook wil kunnen uitbreiden/vervangen.

• JT

JT

VETAK y0

Wat wil je allemaal hebben voor die 1250 euro ? Wil je alles of wil je bijvoorbeeld ook eerst een paar dingen ervan kopen en later nog wat anders ?

Ecodan warmtepomp

• codemann
JT schreef op 09 oktober 2002 @ 17:34:
[...]

Het is wel makkelijk:
• Je gaat naar een echte hifi zaak
• Kijk naar prijzen
• Ga naar een verkoper en vraag of je een aantal amps/receivers mag horen die jou interesse trekken
• Luister welke je het mooist vind klinken

Is toch niet zo moeilijk :?
Dat ben ik nu al 2 dagen aant doen, maar een leek als mij kunnen ze ook makkelijk veel wijs maken eh... Vandaag heb ik dit gezien :
Kenwood KRF-V5060D-S (versterker)
Kenwood DVF-3060-S (dvd-speler)
B&W DM601 S3 (speakers)

En eventueel nog een front box van B&W, de LCR60 of 600.

Ik kan mijn 2 oude boxen momenteel vanachter gebruiken en later speakers bij kopen. Lijkt me een mooie configuratie

• JT

JT

VETAK y0

Kunnen ze jouw oren wijs maken wat die horen :? :D Yeah sure, lul on :D

Ecodan warmtepomp

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik ben vandaag samen met een vriend voor een setje voor hem gaan kijken, uiteindelijk is de keuze gevallen op:

Pioneer DV-454 DVDspeler (269, regiovrij, Mediamarkt)
Pioneer 511 DTS/DD reciever (332, Makro)
Canton Movie MX10 5.1 setje (452, www.mediacheckpoint.de duitsland)

Vonden we wel een leuk budgetsetje voor 1050 euro. Veel goedkoper als dat kom je niet als je een klein beetje kwaliteit wilt, ik zou gewoon zoiets kopen en nog een paar maandjes sparen voor bijvoorbeeld een Sony 28" WEGA breedbeeld TVtje, goedkoop met merken als cyberhome lopen meestal toch uit op duurkoop. Zo'n setje is later nog lekker uitbreidbaar ook. Naar het geluid moet je even luisteren, ik vind Pioneer bij films iig redelijk klinken (ik heb zelf een Denon die 3000 piek was staan, dus daar vergelijk ik niet mee) maar bij muziek wat minder.

Ik zou ook de mogelijkheid om in Duitsland online te bestellen zeker niet vergeten, daar kun je extreem veel mee besparen. (die Canton set kost hier 699, in DE 450 inc UPS verzending). Vooral Denon recievers (toppertjes :9~) schelen erg veel.

• codemann
JT schreef op 09 oktober 2002 @ 18:54:
Er is wel een verschil tussen oren van kenners of oren van een leek.
En ze zullen die dingen ook wel kunnen regelen dat iets wat eigenlijk niet zo goed is toch vrij goed klinkt bij een bepaalde cd ofzo.
Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik graag de mening van professionals krijg, professionals die dan geen verkopers zijn ;D
Second opinions eh.

Waar vandaag m'n oog op gevallen is is het volgende :
Kenwood KRF-V5060D-S (versterker)
Kenwood DVF-3060-S (dvd-speler)
B&W DM601 S3 (speakers)

En eventueel nog een front box van B&W, de LCR60 of 600.

Pioneer zou goed zijn qua dvdspeler, dus Pioneer DV-454 is nog een mogelijk alternatief...

Ik heb vandaag het verschil mogen horen tussen die kleine speakers en fatsoenlijke grote speakers (B&W 601) en dat verschil is toch verbluffend. Ik denk dus dat ik 2 B&W speakers ga kopen en mijn oude speakers als speakers voor vanachter ga gebruiken.
Alleen een front mis ik dan en dat was volgens de verkoper toch iets wat je serieus hoort als het er niet is, dus dat wil ik misschien ook nog wel kopen.
Een baskist is nog niet zo belangrijk heb ik me laten vertellen, dus daar wacht ik nog wel even mee....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

baskist is idd voor hele zware dingen. . daarvoor zou ik zelf een zelf willen bouwen anders een relletje kopen :Y)
een center bedoel je die je zult missen? dat is inderdaad waar.. want surround zonder center is een beetje vreemd.. tenminste zeker in home theatre.. surround is bedoeld om het om je heen te laten horen en een center : daar komt je beeld vandaan ..
:)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
want surround zonder center is een beetje vreemd.. tenminste zeker in home theatre.. surround is bedoeld om het om je heen te laten horen en een center : daar komt je beeld vandaan ..
Niet in dit topic, alsjeblieft niet! ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
s_roubos schreef op 09 oktober 2002 @ 20:10:
[...]

Niet in dit topic, alsjeblieft niet! ;)
LOL, Daar was zo'n leuke discussie over, s_roubus :+

wat advies voor de topicstarter,

Bose vindt ik een beetje het zelfde niveau hebben als de complete home cinema setjes. persoonlijk vindt ik bose een beetje boomerig en verder niet bijzonders.
goed voor een filmpie maar ga je ook wel is muziek luisteren, muziek dvd's bekijken kun je daar geen wonderen van verwachten.
het probleem zit hem in de satelietjes die wat moeite hebben om een mooie hoge/mid en laat staan bas kunnen weergeven. meestal is de bas van de subwoofer ook wat overdreven en klinkt gewoon niet zo strak als een paar houten speakers. die klinken gewoon voller en gedetaileerder.
zelf let ik ook wat minder op de kwaliteit van het geluid tijdens de film.
surround maakt het extra spannend en je wordt meer in het verhaal getrokken.
bas is voldoende aanwezig en dan is het wel goed, vindt ik dan.
pas als ik muziek ga luisteren concentreer ik meer op het geluid.
afhankelijk van je budget zou ik een HT set adviezeren, losse speakers en receiver.
eventueel kun je nog doorsparen en uitbreiden.
je kan dan bijvoorbeeld kiezen voor alvast dvd speler, 5 speaker, receiver om maar een voorbeeld te geven, dan koop je later (indien nodig) een sub.
meestal is een sub niet eens nodig als je 5 speakers met een behoorlijke bas neemt.
zelf heb ik 5x tannoy mercury mx boxen gekocht en moet alleen nog een receiver. en nog een sub. de klank vindt ik gewoon mooi van die speakers (helemaal voor het geld).
B&w 600 speakers stonden ook op mijn lijstje (ook betaalbaar), is ook geen verkeerde keus.
ga zelf wat hifi winkeltjes langs en luister naar wat verschillende speakers.
dat is de beste manier om een goeie keuze te maken.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Zou er ondertussen niet al een aardige markt zijn in iets verouderde 2e hands HT receivers. Vogens mij zijn er best veel mensen met een 2 jaar oud apparaat die eigenlijk de laatste snufjes willen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Duck-Twacy schreef op 09 oktober 2002 @ 22:46:
Zou er ondertussen niet al een aardige markt zijn in iets verouderde 2e hands HT receivers. Vogens mij zijn er best veel mensen met een 2 jaar oud apparaat die eigenlijk de laatste snufjes willen.
dan zijn er vaak nog niet THX / dolby digital apparatuur..
dan krijg je de meer 'grotere' sony setjes met de 1e dolby pro logic enzo...

• JT

JT

VETAK y0

codemann schreef op 09 oktober 2002 @ 19:44:
[...]

Er is wel een verschil tussen oren van kenners of oren van een leek.
En ze zullen die dingen ook wel kunnen regelen dat iets wat eigenlijk niet zo goed is toch vrij goed klinkt bij een bepaalde cd ofzo.
Dus de oren van een leek weten niet wat ze mooi vinden ? Lullig voor je, dat je niet weet wat je zelf het mooist vind :/

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JT schreef op 09 oktober 2002 @ 23:46:
[...]

Dus de oren van een leek weten niet wat ze mooi vinden ? Lullig voor je, dat je niet weet wat je zelf het mooist vind :/
ik kan me wel voorstellen dat veel mensen niet weten hoe ruimtelijk muziek kan klienken...

Verwijderd

Hoezo, je koopt toch wat je zelf mooi vind klinken (en voor sommige funky uiterlijk heeft). Heeft er niets mee te maken dat je het nog nooit gehoord hebt. Dat is het zelfde zeggen; Ik heb dit eten nog nooit gehad, dus het zal wel niet te eten zijn.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Nou ja... als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, dan vind je al gauw iets moois. Toen ik voor speakers ging shoppen, keek ik eerst in de range tot 300 euro/stuk. Dan luister je even naar speakers tot 500 euro, en ja, dan blijken die goedkopere dingen toch opeens wel erg matig. En zo leg je de lat steeds hoger als je niet uitkijkt. Want je moet toch wel erg doof zijn als je het verschil tussen speakers niet hoort.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JT

JT

VETAK y0

gitaarwerk schreef op 09 oktober 2002 @ 23:48:
[...]

ik kan me wel voorstellen dat veel mensen niet weten hoe ruimtelijk muziek kan klienken...
Dat wel ja, maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je het hoort dat je dan niet zelf kan uitmaken wat je het mooist vind :X

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JT schreef op 10 oktober 2002 @ 18:42:
[...]

Dat wel ja, maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je het hoort dat je dan niet zelf kan uitmaken wat je het mooist vind :X
jahwohl.. maar toen ik et set bij SpeedyAndre had gehoord ging er toch wel een andere wereld voor mij open, hoewel ik toch echt al heel veel gehoord heb..

wat ik wil zeggen is dat je wel degelijk getrained kan zijn. Want het bijzondere van speakers moet je kunnen herkennen..

Verwijderd

Dat ben ik niet met je eens, je moet naar de MUZIEK luisteren. Met andere woorden als jij een muziekbeleving hebt dat in jouw oren erg mooi is dan is het goed. Je gaat niet naar een SET luisteren omdat het toevallig goede apparatuur is / of omdat het de smaak van de eigenaar van die set is. Je moet helemaal niet herkennen wat voor systeem het is. Immers de beste set is de set waarmee je niet door hebt dat je naar een opname luistert.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2002 09:22 . Reden: typo ]

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:21:
Dat ben ik niet met je eens, je moet naar de MUZIEK luisteren. Met andere woorden als jij een muziekbeleving hebt dat in jouw oren erg mooi is dan is het goed. Je gaat niet naar een SET luisteren omdat het toevallig goede apparatuur is / of omdat het de smaak van de eigenaar van die set is. Je moet helemaal niet herkennen wat voor systeem het is. Immers de beste set is de set waarmee je niet door hebt dat je naar een opname luistert.

Klinkt allemaal wel heel leuk, maar in praktijk werkt het wel anders denk ik. Ik denk dat Gitaarwerk gelijk heeft, je moet echt wat ervaring hebben om de goede eigenschappen van een luidspreker te kunnen herkennen/waarderen, soortemet van dat je moet weten waarnaar je moet luisteren. En als je dat zelf niet kan, is het toch wel prettig dat iemand anders je daarbij kan helpen. Heb je later profijt van, als je wat meer "luiterervaring" hebt :).

• codemann
Wat speakers betreft heb ik het gevonden, B&W vind ik fantastisch goed klinken. Heel ruimtelijk en warm. Nu, ik heb nog veel merken waarvan men hier praat nog niet gehoord, dus er zullen er zeker wel zijn die beter zijn, maar met die B&W (601 of 602 wordt het trouwens) ga ik heel tevreden zijn.
Nu ben ik alleen nog aant zoeken achter een versterker, wat ik véél moeilijker vind, want hier hoor je (vind ik) minder het verschil, toch zeker als je verschillende merken binnen een bepaalde prijsklasse vergelijkt. Bovendien heb ik nog geen winkel gevonden waar ik alle merken tegelijk kan beluisteren, wat het nog moeilijker maakt.
Wat ik opt oog heb :
- Kenwood KRF-V6060D-S
- Pioneer VSX-D711-S (of VSX-D511-S, moet ik nog bekijken wat juist de verschillen zijn)
- Onkyo TX-SR600 (of TX-SR500, moet ik nog bekijken wat juist de verschillen zijn)
- Marantz, maar hier weet ik nog niet welk model rond deze prijsklasse ligt

Zijn er opvallende verschillen tussen deze modellen of schiet er een bepaald model echt bovenuit qua kwaliteit of is er misschien een van deze echt SLECHT ?
In ieder geval, ik moet nog wat luisterwerk gaan verrichten, maar tips zijn altijd welkom...

• JT

JT

VETAK y0

Ik snap wel wat jullie bedoelen, met dat je de eigenschappen kan herkennen enzo, maar wat ik nou de hele tijd zeg, wat jullie denk ik verkeerd interpreteren isdat je zelf moet luisteren en moet nemen wat jij het lekkerst vind klinken. Je hebt geen getraind oor nodig om uit te maken wat je zelf het lekkerst vind klinken.

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

JT schreef op 11 oktober 2002 @ 14:57:
Ik snap wel wat jullie bedoelen, met dat je de eigenschappen kan herkennen enzo, maar wat ik nou de hele tijd zeg, wat jullie denk ik verkeerd interpreteren isdat je zelf moet luisteren en moet nemen wat jij het lekkerst vind klinken. Je hebt geen getraind oor nodig om uit te maken wat je zelf het lekkerst vind klinken.

Nee, natuurlijk, maar dat ontkent ook niemand hier. Ik denk dat je als leek natuurlijk vooral op je eigen smaak moet hangen, met een expert die je een beetje kan leiden.
codemann schreef op 11 oktober 2002 @ 13:50:
Wat speakers betreft heb ik het gevonden, B&W vind ik fantastisch goed klinken. Heel ruimtelijk en warm. Nu, ik heb nog veel merken waarvan men hier praat nog niet gehoord, dus er zullen er zeker wel zijn die beter zijn, maar met die B&W (601 of 602 wordt het trouwens) ga ik heel tevreden zijn.
Nu ben ik alleen nog aant zoeken achter een versterker, wat ik véél moeilijker vind, want hier hoor je (vind ik) minder het verschil, toch zeker als je verschillende merken binnen een bepaalde prijsklasse vergelijkt. Bovendien heb ik nog geen winkel gevonden waar ik alle merken tegelijk kan beluisteren, wat het nog moeilijker maakt.
Wat ik opt oog heb :
- Kenwood KRF-V6060D-S
- Pioneer VSX-D711-S (of VSX-D511-S, moet ik nog bekijken wat juist de verschillen zijn)
- Onkyo TX-SR600 (of TX-SR500, moet ik nog bekijken wat juist de verschillen zijn)
- Marantz, maar hier weet ik nog niet welk model rond deze prijsklasse ligt

Zijn er opvallende verschillen tussen deze modellen of schiet er een bepaald model echt bovenuit qua kwaliteit of is er misschien een van deze echt SLECHT ?
In ieder geval, ik moet nog wat luisterwerk gaan verrichten, maar tips zijn altijd welkom...
Versterkers verschillen onderling vrij weinig over het algemeen. Echt slechte versterkers worden er nauwlijks meer gemaakt. En zelfs slechte versterkers klinken niet echt dramatisch slecht ofzo. Maar een versterker kan wel het verschil betekenen tussen een goed klinkende set en een heel goed klinkende set :). Bovendien kan het ook het verschil zijn tussen een goed werkende set en een set die op hogere volumes problemen gaat geven. Sommige luidsprekers zijn een vervelende last voor versterkers: zeer lage impedantie, zeker in combinatie met een lage gevoeligheid. Of een wisselfilter dat voor fasedraaingen op de verkeerde plekken zorgt kan problemen geven, kan versterkers op hun knieen krijgen of zelfs slopen in het ergste geval. Zelfs luidsprekerkabels hebben hier invloed op. Maar goed, meestal heb je nergens last van eigenlijk :). Gewoon ff in de winkel proberen, dan merk je het snel genoeg.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Denk er echt aan dat heel veel home cinema setjes zwaar tegenvallen als je er zonder beeld naar luistert.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 13:59

w00Dy

Make soap, not war

JT schreef op 09 oktober 2002 @ 18:54:
Toevallig ben ik daarstraks een uitgebreide luistersessie gaan doen ivm m'n nieuw setje. (Castle Warwick 3 btw :9~ ) Deze kistjes kosten me veul geld, maar ik hoor wat de speaker kan, een leek zal minder naar het detail luisteren. Een verkoper zegt soms wel dingen, van let op dit, dat.. maar als je het niet hoort dan kan hij je aansmeren wat hij wil.
JT schreef op 11 oktober 2002 @ 14:57:
Goed, maar als je een speaker hebt die bijkleurt ? Ik denk dat je dan de defentie goede speaker moet bijstellen. Iemand kan een speaker perfect klinken vinden, alleen dat is smaak, dan heb je nog geen goede speaker.
Pagina: 1