cvs source naar rpm

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Kijk ik wil het volgende;
ik heb zo juist winex gedownload via cvs (duurde even met m'n 56kb/s).
Nu is is mijn vraag; wat moet ik doen en in welke volgorde om een rpm te krijgen die ik de volgende keer alleen maar 'rpm --install winex_i568.rpm' doe en klaar ben (dus niet weer alles hoef te downloaden?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik zou zeggen, begin eens bij www.rpm.org...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bedankt;
ik heb nu wel een een soort scriptje wat kennelijk werkt maar of transgaming daar zo blij meej is :D

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29
Zolang je de rpm's niet verder verspreid maakt het transgaming volgens mij niets uit.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bedankt quasily;
maar nu vraag ik me nog steeds af hoe ik een tar.gz file of een via cvs gedownloade source naar rpm kan om zetten.
ik had er een howto over gevonden maar daar kwam ik niet veel wijs uit (aangezien ik niet echt een developer / programeerder ben)

Verwijderd

Dan zou ik er ook maar niet aan beginnen. Het komt er op neer dat je dan eerst alles naar binairy vorm moet compilen. Vervolgens kan de rpm gemaakt worden met de binaire bestanden. Verder komt er nog van alles bij kijken zoals het aangeven van dependencies e.d.
Niet echt iets wat gemakkelijk kan, en je zult er dus echt wat meer verstand van moeten hebben om zo'n rpm te maken.
Pagina: 1