.NET / Frontpage alternatief voor Linux?

Pagina: 1
Acties:

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:21

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Mogelijk past dit bericht beter onder Software Algemeen, maar ik gokte toch op NWOS.

Ik ben zelf nogal een dotnetter als het aankomt op bouwen van websites. Het "frontpage" idee dat je bestanden op je webserver kunt bewerken alsof het je lokale HD is, spreekt me erg aan.

Nu wil ik m'n activiteiten meer gaan verplaatsen naar Linux (RH). Dit lukt me heel aardig, maar ik heb nog niets kunnen vinden dat werkt zoals frontpage en met een server met frontpage extensies.

Op sourceforge heb frontpage/linux al wel een paar keer gesignaleerd, maar daar betrof het telkens frontpage plugins (Apache). Het gaat mij dus om een Linux-based "client"

Heeft iemand wat tips voor software om te bekijken? Het hoeft niet perse niks te kosten, maar niet veel meer dan m'n VB.NET (à ca. 125 euro)

drs. Kama

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
gaat het je meer om de wysigwyg funkties ? of de plugin om bestanden online te bewerken?

• Kama

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Vooral om bestanden online te bewerken. Die hele wysiwyg toestanden gebruik ik niet.

drs. Kama

Verwijderd

Bestaat niet, vrees ik...

Voor webserver filebewerking gebruik ik eigenlijk altijd simpelweg ssh+vi... Ik zou niet weten waarom je een heel client/server systeem nodig hebt voor zoiets simpels? :?...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dus als ik het goed begrijp, wil je verder helemaal geen gebruik maken van FP, behalve het direct edit'en van files op je webserver? Is het via NFS mounten van de directory op je server dan geen mogelijkheid? Of gewoon een tooltje gebruiken dat direct via FTP files kan edit'en? Volgens mij kan o.a. Quanta Plus dat.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29
Volgens mij kunnen alle KDE-based programmas bestanden direct via ftp openen. Kate in ieder geval, dat gebruik ik dus altijd...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:28
Een ander antwoord is FTPfs
een nog experimentele kernel patch waarmee je een ftp server kan mounten. en de bestanden kan bewerken met elk willekeurige editor.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• odysseus
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Alle KDE-programma's kunnen inderdaad gewoon FTP-bestanden openen door middel van de ftp-ioslave. Op eenzelfde manier zijn er ook ioslaves voor bijvoorbeeld HTTP, FTP-over-SSH en nog een hele berg andere. Mocht je dat niet willen gebruiken dan kun je ook gewoon lokaal die bestanden wijzigen en een programmaatje draaien dat die bestanden dan direct update op de server. Die applicaties bestaan al, een kleine zoektocht op freshmeat of sourceforge zou genoeg op moeten leveren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Frontpage server extensies zijn ook beschikbaar voor het Linux platform ;)

Moet je maar ff verder op zoeken in google ofzo, wil raar lopen als je daar niks over vindt :)

En ASP en dergelijke frutsels kun je ook prima op/met Apache gebruiken, heb je geen microsoft IIS o.i.d. voor nodig >:)

suc6! 8)

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 23:39:
Frontpage server extensies zijn ook beschikbaar voor het Linux platform ;)

Moet je maar ff verder op zoeken in google ofzo, wil raar lopen als je daar niks over vindt :)

En ASP en dergelijke frutsels kun je ook prima op/met Apache gebruiken, heb je geen microsoft IIS o.i.d. voor nodig >:)

suc6! 8)
dat is zeg maar het server gedeelte, meneer zoekt dus een client als het ware...

• Kama

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Inderdaad de client, ik dacht dat ik daar toch vrij duidelijk in was geweest :)

De IIS server is een gegeven...

"Probleem" is dat IIS standaard niet met FTP werkt, dus als ik via FTP wil gaan werken, moet ik de FTP service installeren en daar virtuele folders laten verwijzen naar de web-roots van alle webservers. Wat op zich wel te doen is, maar het levert weer een leuke smak extra security en ander instelwerk op. Het zou zoveel makkelijker gaan via een FP-client.

[ Voor 0% gewijzigd door Kama op 10-10-2002 03:46 . Reden: smiley fixen. ]

drs. Kama

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Kijk eens naar ftpmount...
Dan mount je de de webserver map gewoon ergens in je homedir en je werkt van daar.

Verwijderd

Ik zie er in je post niets meer over staan, maar op het moment is er een .NET port in de maak door Ximain: Mono :)

Verwijderd

Kama schreef op 10 oktober 2002 @ 03:44:
Inderdaad de client, ik dacht dat ik daar toch vrij duidelijk in was geweest :)

De IIS server is een gegeven...

"Probleem" is dat IIS standaard niet met FTP werkt, dus als ik via FTP wil gaan werken, moet ik de FTP service installeren en daar virtuele folders laten verwijzen naar de web-roots van alle webservers. Wat op zich wel te doen is, maar het levert weer een leuke smak extra security en ander instelwerk op. Het zou zoveel makkelijker gaan via een FP-client.
De lekheid van een FTP service tov FP ext is verwaarloosbaar hoor :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Wat IS een FP-extensie nou eigenlijk? Ik zou dat eens uitzoeken. Wat namelijk als Apache-extensie bestaat en ook als linux-kernel-mount-module-filesystem-ding is het zogenaamde DAVfs. Dat is een directe interface voor webservers om je bestanden te benaderen (Hee, kijk nou! Dat wil jij.) Misschien is die FP-extensie wel min of meer compatible met de DAVfs-standaard.

• Kama

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Nou, dan ga ik zoeken naar XiMain en DAVfs ... Als er mensen met tips/ervaringen komen, houd ik me aanbevolen!

drs. Kama

Pagina: 1