[Wyse] Rapport administrative software

Pagina: 1
Acties:

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
hoi,

Ik loop op dit moment afstudeerstage bij een bedrijf dat veel gebruik maakt van de Wise thinclients (3200 en 3360).

Een gedeelte van mijn afstudeer opdracht bestaat uit het onderzoeken (en als het kan implementeren) van software wat die Thinclients kwa beheer een beetje makkelijker maakt. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Wyse Rapport 3.02 Workgroup als het pakket dat mogenlijk geimplementeerd kan gaan worden.

onze situatie:
Het is een snel groeiend bedrijf dat ieder jaar wel een of twee vestigingen erbij krijgt (nederland,duitsland,belgie), deze vestigingen zijn allemaal verbonden via VPN over internet naar een hoofdlocatie waar de citrix en novel servers draaien.

Op dit moment bestaat ons netwerk uit 40 thinclients maar binnen twee jaar zullen dit er zeker 100+ zijn. We maken gebruik van cisco routers (36XX en 160X) voor de VPN verbindingen.

Nu heb ik op kleine schaal al een test gedraait en dit liep perfect het gemak van de software is echt geweldig. Maar nu is mijn vraag wat zijn de ervaringen van mensen die het al langer gebruiken? zitten er ook grote nadelen aan het pakket?
zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden?

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jou ervaringen.
bij mij op het werk gebruiken we ook thinclients maar dan verschillende merken. ook die van wyse o.a.
kun je met dat pakket van jou ook de terminals opnieuw flashen van afstand?
verder kan ik hier niet veel zinnigs over zeggen.

I wish I had a cool signature like everybody else

• ExcaliburDexter
kevlar schreef op 09 oktober 2002 @ 19:32:
kun je met dat pakket van jou ook de terminals opnieuw flashen van afstand?
verder kan ik hier niet veel zinnigs over zeggen.
yep dat gaat ook, hier heb je een linkje naar een info pdf'je van wise: http://www.wyse.co.uk/pro.../wrapport3/rapport302.pdf

Dat flashen en instellen is net het handige van dat pakket. Want nu heb je citrix servers en clients moet je nog door het hele land gaan crossen om die terminals te updaten/instellen. Nu kun je dus lekker op je lui stoel blijven zitten :p

enigste nadeel zoals bij ons is dat sommige verbindingen maar 64/128 Kb zijn en om dan 64 of meer MB daaroverheen te sturen... :/

• ExcaliburDexter
Een klein kikje voor de zondagavond, Is er dan echt niemand die al eens met dit pakket gewerkt heeft? ;(

• ExcaliburDexter
Laatste kikje een paar weken voor mijn afstuderen, Ik ben op dit moment al met mijn verslag bezig, maar iedere info is welkom ;)

Er moet toch wel iemand zijn die dit gebruikt, anders shop hem maar naar NT

(heb geen hulp meer nodig, programma is geimplementeerd en voldoet aan de volwachtingen. Voor info: mail staat in profiel)

[ Voor 27% gewijzigd door ExcaliburDexter op 04-02-2003 16:49 ]