TV defect, te fixen?

Pagina: 1
Acties:

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik heb van het weekend een 2e hands tv gekregen, een philips 25ST1761. Toen ik hem voor het eerst aanzette ging keurig een rood ledje branden om aan te geven dat ie op standby staat. Toen ik hem daarna, door op een random knop op de afstandsbediening te drukken, aan wilde zetten sprong hij uit, en ging hij zacht piepen. Dus ik snel uitzetten, en even een half uurtje gewacht met opnieuw aanzetten (dacht dat hij misschien even op temperatuur moest komen, omdat we hem net daarvoor vervoerd hadden). Toen ik hem daarna opnieuw aanzette ging hij gelijk piepen, en sprong dus niet eerst op standby.
Iemand die weet wat er aan de hand is, en of dit te fixen is? En zo jah, hoeveel gaat het me dan ongeveer kosten (als dit meer gaat worden dan 50 euro koop ik liever een nieuwe tv)?. Het piepen komt van achteruit het apparaat (en dus niet uit de speakers), en is niet 1 lange piep, maar korte piepjes achter elkaar. Als ik de tv een beetje beweeg verandert ook de pitch van het piepen.

Verwijderd

klinkt als een defecte hoogspanning...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Rival24

I'll Be Back

Heb ik met mijn vorige tv gehad (Sharp). Ik sloeg daar altijd gewoon een keer heel hard op, en dan deed ie t weer ff..... Maar ik heb nu een andere tv omdat ze het niet eeuwig volhouden :P

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:27:
klinkt als een defecte hoogspanning...
Ik heb echt de ballen verstand van elektronica, is dit (goedkoop) te fixen? :o

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ga er maar vanuit dat als je tv kapot is dat je dan een nieuwe moet kopen; het probleem wat jij hebt klinkt niet als een goedkoop op te lossen probleem (zeker niet onder de E 50) of je moet er verstand van hebben. Verder ligt de prijs voor een reparatie meestal erg hoog.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Hangt een beetje van het type TV af, leeftijd etc. Heb zelf een 1/2 jaar stage gelopen bij tv-boer. Met 50 piek was je nog niet klaar.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat piepje wat je hoort is idd de hoogspanning, je TV wil wel aangaan, maar dat lukt niet.
Om ff wat de checken: je kunt hem theoretisch weer in standby zetten met je AB.

Anyway, de hoogspanning is defect en kan in kosten behoorlijk varieeren... Neem ff contact op met zo'n monitor reparatie bedrijfje... Meestal doen die ook TV's...

Alles kan stuk.

• Wits

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik hoopte eigenlijk dat het zelf te fixen was. Als je het laat fixen ben je al minstens 50 euro kwijt aan arbeidsloon. Maar dat is dus (zeker voor een elektronica leek als ik) niet te doen?

Verwijderd

Als hij het af en toe wel.......en af en toe niet doet, de print na solderen, door slechte verbindingen kan het zijn dat de voeding niet op wil starten.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als het hoogspanningsgedeelte de geest gegeven heeft betekent dit doorgaans dat de lijneindtransformator overleden is. Deze zijn nogal duur, zodat reparatie waarschijnlijk niet meer lonend is.
Pagina: 1