[fetchmail] Stuurt alles door naar postmaster?

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb hiero fetchmail draaien, die halat mail op uit 1 popbox, wat hij over verschillende users moet verdelen.

Nou kan je via webmin fetchmail de server laten controlleren, en dan zie je ook alle commando's die hij gebruikt. Als ik dit doe, zie ik ook dat hij alle mailtjes uit die pop box doorgeeft aan postmaster.

Nu is mijn vraag : is dit een foute instelling van fetchmail, sendmail, of imap ?
En waar moet ik zoeken om het op te kunnen lossen ?

edit:
damn, foutje in de titel, localhost moet postmaster zijn

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ge kunt die best naar 1 mailbox laten versturen en dan via procmail die verdelen naar de interne users .....
Das de manier
ge moet maar eens gaan googlen op procmail :-)

Because Great minds Think alike

• Dreamstar
de situatie zoals het nu is : 1 box bij de provicer, waar mail in komt voor verschillende users.
Dat wordt door fetchmail opgehaald, en die zou het lokaal moeten verdelen (wat dus niet gebeurt)

Ik zal procmail eens bekijken

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Post je fetchmail.rc file eens? Daar kunnen we wat mee, want daar licht het aan denk ik :)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• Dreamstar
code:
1
2
3
4
5
6
poll pop3.introweb.nl
       proto pop3
       via pop3.introweb.nl
       user "bladiebla"
       pass "ook bladiebla"
       is *

Verwijderd

Dreamstar schreef op 09 oktober 2002 @ 13:58:
Ik heb hiero fetchmail draaien, die halat mail op uit 1 popbox, wat hij over verschillende users moet verdelen.
Dit snap ik niet helemaal, 't is toch 1 pop-box voor 1 user?
Nou kan je via webmin fetchmail de server laten controlleren, en dan zie je ook alle commando's die hij gebruikt. Als ik dit doe, zie ik ook dat hij alle mailtjes uit die pop box doorgeeft aan postmaster.

Nu is mijn vraag : is dit een foute instelling van fetchmail, sendmail, of imap ?
En waar moet ik zoeken om het op te kunnen lossen ?
Kun je de log-files van sendmail/fetchmail eens doorspitten op foutmeldingen?
Alles doorsturen naar postmaster zou kunnen wijzen op een 'user unknown'

Verwijderd

Type man fetchmail, en lees de alinea's over de "localdomains" optie. Vergeet daarbij niet dat het systeem zelf geconfigureerd moet zijn om mail aan te nemen voor dat domein.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 17:03:
[...]
Dit snap ik niet helemaal, 't is toch 1 pop-box voor 1 user?
Nee, je kunt bijvoorbeeld bij een domeinregistratie zeggen, stuur alle mail (dus alle users onder dat domein) maar door naar andere pop-box. Als je vervolgens je home servertje configureert om mail aan te nemen voor je domein, kun je met fetchmail die pop-box leegtrekken en de mail verdelen over de users op je eigen server. (Multi-drop)

Verwijderd

code:
1
2
poll mail.provider.nl no dns with proto pop3 localdomains pietje.nl
  user "bla1" with pass "bla2" to * here

• Dreamstar
Ik heb die fetchmailrc gebruikt, hij gaf 1 mailtje door, daarna een aantal niet (die zijn ergens naartoe verdwenen, en nu krijg ik bij ieder mailtje "not flushed"

vaag gedoe, dat wordt dus weer die man pages door lezen :(

Verwijderd

Vreemd... als je voorbeeld files een beetje aanpast naar jouw situaties zou het prima moeten werken. Misschien inderdaad nog ff de manpage bekijken. Don't give up! :)

• djack
fetchmail is voor het fetchen van mails ..... procmail doet het verdelen van mails ......
Je hebt maar 1 POP box bij provider hoe kan je van een fetchproggie verwachten dat ie het leeghaalt en dan automatisch nog weet nor wie hij het moet doorzenden......

fetchmail -a -f /location/to/.fetchmailrc gebruik ik om alle berichten op te halen

• Dreamstar
jij haalt het op, en verdeeld het (m.b.v. sendmail) over de lokale gebruikers.
Vervolgens halen de andere gebruikers vanaf hun eigen pc met outlook de mail op (imap pop3 daemon verzorgt toegang tot de lokale mailboxen op die linux doos)

Wel vaag dattie er ineens uitknalde, maar ben nu overgestapt van Mandrake 8.2 naar Red Hat 7.2, Mandrake vond ik net ff iets te vaag doen

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:49
Dreamstar schreef op 11 oktober 2002 @ 09:04:
jij haalt het op, en verdeeld het (m.b.v. sendmail) over de lokale gebruikers.
Vervolgens halen de andere gebruikers vanaf hun eigen pc met outlook de mail op (imap pop3 daemon verzorgt toegang tot de lokale mailboxen op die linux doos)

Wel vaag dattie er ineens uitknalde, maar ben nu overgestapt van Mandrake 8.2 naar Red Hat 7.2, Mandrake vond ik net ff iets te vaag doen
Als ik het goed begrijp stuur je ALLE mail die je hebt opgehaald uit de pop-box "bladiebla" met deze fetchmailrc door naar de lokale gebruiker "bladiebla". Als die niet bestaat stuurt-ie het mailtje door naar postmaster. Lijkt me vrij logisch :?
Je vertelt in je fetchmailrc nergens hoe de mail verdeeld moet worden... volgens mij moet je daar inderdaad procmail voor gebruiken.

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Het enige dat FetchMail doet is de mail (vaak vie POP3) uit de box van je provider lepelen, eventueel headers aanpassen en dan via een SMTP connectie aan een andere (lokale) MTA doorgeven. Je zult dus altijd een MTA (Sendmail, Postfix, Qmail) moeten hebben!

Zoals Mainwave al zei, goed de man file doorlezen (en de daar gegeven voorbeelden bekijken). Dat heeft bij mij uitstekend geholpen.

Kijk vooral ook eens hier:
http://www.tuxedo.org/~esr/fetchmail/fetchmail-FAQ.html

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik heb precies het zelfde, ik heb meerdere forward email adressen die worden gestruurd naar een pop3 mail box. Die haal ik binnen met fetchmail, onder de user mailmaster, zodra mail binnen komt verdeelt (gewoon doorsturen) hij het weer met procmail onder de juiste user.

Als je hulp nodig hebt met procmail kun je me wel mailen.

...

• Dreamstar
Ik heb inmiddels red hat draaiend, imap en inet geinstalleerd, fetchmailrc aangemaakt, fetchmail flush die pop box, geeft het door aan sendmail, maar die laat het vervolgens nergens, het verdwijnt gewoon, geen enkele user heeft mail.

Ik ga eens kijken hoe dat procmail werkt.
Die verdeeld de mail die sendmail al ontvangen heeft ?
of voordat sendmail eraan komt ?

• Haranaka
Procmail werkt zodtra je het emailtje binnenhaalt met fetchmail.
Sendmail verzend alleen email.
Als je verder niet hebt lopen kloten met sendmail en je aleen met fetchmail die mail binnenhaalt, moet hij volgens mij gewoon de mail in de mailbox gooien van de user die de mail ophaalt met fetchmail.

...

Verwijderd

djack schreef op 11 oktober 2002 @ 08:51:
fetchmail is voor het fetchen van mails ..... procmail doet het verdelen van mails ......
Neehoor, fetchmail kan mail ook logischerwijs verdelen over gebruikers aan de hand de geadresseerde in het mailtje. Mail naar niet-bestaande gebruikers kan inderdaad bij de postmaster terecht komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2002 12:34 . Reden: typo ]

• djack
Oow ik dacht dat voor het verdelen van mails procmail te gebruiken was ....
tja tis mij nog niet gelukt dat met fetchmail te doen
ik heb verschillende email adreskes da ik gebruik voor 1 mailbox bij isp die ik via fetchmail binnentrek en dan forward via postfix nor de imap users intern

• Haranaka
djack schreef op 11 oktober 2002 @ 13:52:
Oow ik dacht dat voor het verdelen van mails procmail te gebruiken was ....
Dat is het ook zeker!
quote van de procmail site:
This is the home page of the procmail mail processing and SmartList mailing list suites. Procmail can be used to create mail-servers, mailing lists, sort your incoming mail into separate folders/files (real convenient when subscribing to one or more mailing lists or for prioritising your mail), preprocess your mail, start any programs upon mail arrival (e.g. to generate different chimes on your workstation for different types of mail) or selectively forward certain incoming mail automatically to someone.

...

• djack
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:30:
[...]

Neehoor, fetchmail kan mail ook logischerwijs verdelen over gebruikers aan de hand de geadresseerde in het mailtje. Mail naar niet-bestaande gebruikers kan inderdaad bij de postmaster terecht komen.
kan je hiervan eens een voorbeeldje geven
persoonlijk fetch mijne mail en forward hem intern ...... maar dat is 1 mailbox waar verschillende adreskes aanhangen, zou leuk zijn dat die direct in de juste imap folder komen :-)

• djack
sjot naar boven :-)

Verwijderd

djack schreef op 14 oktober 2002 @ 13:25:
[...]kan je hiervan eens een voorbeeldje geven
Heb ik in deze thread al gegeven. Je kunt met fetchmail dus een popbox leegtrekken waar mail staat geadresseerd aan meerdere gebruikers, en deze verdelen over de locale gebruikers op je server. (Zie voorbeeldje stukje naar boven)
Pagina: 1