Ik wil graag gaan beginnen met een online multiplayer strategy game. Ik ben er alleen nog niet echt uit welke game. Er zijn er zo ontzettend veel (zie http://www.mpogd.com). Welke tweakers hebben al wat ervaring met een of meerdere van dit soort games. Welke games zijn aan te bevelen?
Een aantal punten waar de game aan moet voldoen:
- gratis (software + abo).
- moet draaien op zowel windows als linux (dus b.v. webbased).
- graag iets van graphics (2d turn based game lijkt me wel leuk)
- een game mag gerust lang (weken / maanden) duren.
- het moet ook mogelijk zijn om bv een aantal dagen niet te spelen zonder bv volledig afgeslacht te worden.
Jaren geleden heb ik ook een dergelijke game gespeeld. Toen moest je nog met je modem inbellen naar een server om je moves te versturen / laatste stand op te halen. Die game (ben de naam vergeten) was een soort risk / kolonisten. Je speelde met meerdere mensen op een kaart en je kon anderen aanvallen. Bepaalde stukken land produceerden bepaalde goederen. Hierdoor ontstond tevens een handel tussen de verschillende deelnemers. Etc. etc. bij dat spel werden er per dag 2 rondes gespeeld, waarin je je 'zetten' kon maken en kon zien wat de anderen gedaan hadden.
Zo'n soort spel lijkt me erg leuk, alleen zou dat tegenwoordig dan uiteraard via het internet gaan.
Een aantal punten waar de game aan moet voldoen:
- gratis (software + abo).
- moet draaien op zowel windows als linux (dus b.v. webbased).
- graag iets van graphics (2d turn based game lijkt me wel leuk)
- een game mag gerust lang (weken / maanden) duren.
- het moet ook mogelijk zijn om bv een aantal dagen niet te spelen zonder bv volledig afgeslacht te worden.
Jaren geleden heb ik ook een dergelijke game gespeeld. Toen moest je nog met je modem inbellen naar een server om je moves te versturen / laatste stand op te halen. Die game (ben de naam vergeten) was een soort risk / kolonisten. Je speelde met meerdere mensen op een kaart en je kon anderen aanvallen. Bepaalde stukken land produceerden bepaalde goederen. Hierdoor ontstond tevens een handel tussen de verschillende deelnemers. Etc. etc. bij dat spel werden er per dag 2 rondes gespeeld, waarin je je 'zetten' kon maken en kon zien wat de anderen gedaan hadden.
Zo'n soort spel lijkt me erg leuk, alleen zou dat tegenwoordig dan uiteraard via het internet gaan.