[3DSmax] rare fout

Pagina: 1
Acties:

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 01:58
ik draai Win2k op een P-III coppermine @ 735 met 640 MB RAM en nu krijg ik de hele tijd dit in mijn scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/error.gif
als ik er wat (een model ofzo) overheen sleep dat gaat er wel weer een deel of het geheel weg, maar later is het er weer. wat kan dit zijn? :?
(3d studio max release 4)

[ Voor 0% gewijzigd door jazz op 09-10-2002 13:53 . Reden: search leverde nix op... ]

Verwijderd

vaag...
waar heb je je display driver op staan?
probeer iig een andere...

lijkt me probleem van videokaart dit...

• jazz
ik gebruik de detonators 29.42 icm een leadtek GF4 ti 4200, dat werkt namelijk het beste voor de games..

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt? http://www.discreet.com/support/max/faq/searchlist.php3

En verder heb ik het ook maar geeft het geen problemen. Even de scroll induwen en de muis verplaatsen lost het al op.

http://hawvie.deviantart.com/

• jazz
ja maar het is zo irritant he.. als er nou een simpele oplossing voor is, graag dan.. ik verander mn vidcard drivers liever niet, ze staan nu helemaal geoptimaliseerd en de andere detonator versies lopen bij mij te bokken :S

• jazz
HawVer schreef op 09 oktober 2002 @ 14:04:
Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt? http://www.discreet.com/support/max/faq/searchlist.php3

En verder heb ik het ook maar geeft het geen problemen. Even de scroll induwen en de muis verplaatsen lost het al op.
wat voor een driver gebruik je HawVer? dezelfde als ik (29.42)?

Verwijderd

nee ne dat bedoelde ik niet!
waarmee render je je viewports? met opengl direct3d of in software?
voor jou lijkt me opengl het handigst...
een geforce wil wel 's rare dingen doen met direct3d

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

idd, met somftware kun je ff testen of t idd aan de videokaart ligt, en opengl werkt meestal ook prima

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb het zelfde probleem met MAX 5 alleen bij mij is het blauw in plaats van zwart. Ik heb het zowel onder OpenGl als D3D. Ik heb de laatste drivers voor mijn Ti4400 (41.xx) en een P4 2gHrz en 512 mb ddram. Als je redraw doet of over een plek gaat waar het blauw is gaat het weg maar het blijft iritant.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
heb ook weleens zoiets, maar dat is weg na 1 redraw in max5 de ~

wees blij dat je geen regenboogpalet krijgt, dat heb ik ook weleens gezien :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon eens opstarten met HEIDI als displaydriver. dat kun je ergens in preferences veranderen.

offtopic:
over heidi gesproken, dark blue heb ik al een tijdje niet meer gezien. heeft ze nog geen inet bij papa_eend?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Magic schreef op 09 oktober 2002 @ 14:40:
Gewoon eens opstarten met HEIDI als displaydriver. dat kun je ergens in preferences veranderen.

offtopic:
over heidi gesproken, dark blue heb ik al een tijdje niet meer gezien. heeft ze nog geen inet bij papa_eend?
Eind van de maand krijgen we internet :) 512/1024 ADSL O-) Ze kan nu alleen tijdelijk even af en toe reageren op school.

* SchizoDuckie heeft vandeweek b.t.w. ook MAX geinstalleerd, en heeft inderdaad ook de HEIDI drivers gespot :D :+
wat een zwaar uitgebreid prog zeg! * SchizoDuckie is bezig om te kijken of hij z'n nokia 6310i kan renderen 8-)

Stop uploading passwords to Github!

• jazz
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:16:
nee ne dat bedoelde ik niet!
waarmee render je je viewports? met opengl direct3d of in software?
voor jou lijkt me opengl het handigst...
een geforce wil wel 's rare dingen doen met direct3d
ik gebruik al opengl... ik zal eens kijken of het instellen op heidi verbeteringen opleverd...

is heidi trouwens niet software gebaseerd, ipv hardware?...

• flexje
  • Laatst online: 30-08 21:12

flexje

got-father

damn , ik kan 3ds max niet meer openen nu ik em op direct3d heb gezet , hij blijft hangen tijdens laden :/

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

start / run max.exe -h

• flexje
  • Laatst online: 30-08 21:12

flexje

got-father

thank u , love u guys :>

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Ken trouwens ook wel eens een rare beeld fout met mijn pc-tje in combinatie met max.

Als ik dan zeg maar 1 vd 4 schermen (bv perspectief) wil uitvergroten, dus dat hij fullscreen wordt (ben even de naam vergeten) dan vergroot hij wel uit, maar alleen in zn eigen schermpje! Dus je ziet dan nog steeds 4 schermpjes, alleen die ene is dan wel uitvergroot. Errug vaag.

• HawVer
jazz schreef op 09 oktober 2002 @ 14:09:
[...]

wat voor een driver gebruik je HawVer? dezelfde als ik (29.42)?

OpenGL staat ie op.

• HawVer
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:39:
Ken trouwens ook wel eens een rare beeld fout met mijn pc-tje in combinatie met max.

Als ik dan zeg maar 1 vd 4 schermen (bv perspectief) wil uitvergroten, dus dat hij fullscreen wordt (ben even de naam vergeten) dan vergroot hij wel uit, maar alleen in zn eigen schermpje! Dus je ziet dan nog steeds 4 schermpjes, alleen die ene is dan wel uitvergroot. Errug vaag.
Vaag... Klik je wel op de juiste knop? En niet op zoom extends all ofzo..? Selecteer anders eens de viewport en duw op de 'f' Mag ook wel eens werken.

Verwijderd

Magic schreef op 09 oktober 2002 @ 14:40:
Ben het helemaal met hem mee eens.
Had eerst ook dit probleem totdat ik de heidi drivers gebruikte.

Verwijderd

alle bovengenoemde problemen heb/had ik ook last van... zou alleen niet weten hoe het komt

die viewports die zo half zwart worden heb ik af en toe ook wel is last van, uitvergroten en dan zegmaar in 1 scherm deed ie vroeger ook wel is.... MAX heeft eigen wil, weet t haast zeker, programma is gewoon evil >:)

maar iig, een format en nieuwe installatie lost t meestal op.. doe ik toch regelmatig dus nooit echt aandacht aan besteed....

maar een oplossing zou iig mooi zijn

[edit]heidi drivers zijn toch software based???, zou niet echt een goede oplossing zijn

oja,
GeForce 3 ti 200 van Asus, openGL drivers
Pagina: 1