Hoe kan ik het beste rendo delen?

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Ik heb thuis een kabelinternet verbinding van Rendo de kooi. Het internet komt op de pc binnen via de compoort waar de kabelmodem op aangsloten zit.
Nu wil ik deze internet verbinding graag delen over 4 pc's. Ik wou dan een oude pentium 100 pc ombouwen tot server/router.
Nu wou ik graag weten welke software dit kan doen (omdat het internet via de compoort binnen komt).
Met rendo moet ik nog inloggen (zoals bij telefoonlijn) voordat ik pas kan internetten. Van mijn vader moet het mogelijk zijn om op alle clients onafhankelijk in en uit te loggen. zodat je wel of niet internetverbinding hebt.

Wie weet of dit mogelijk is en zo ja, welke software/instellingen kan ik hier het best voor gebruiken?

O, ja specs van de server: Pentium 100 Mhz, 64 MB geheugen en 10 gb HD.

Alvast bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon net als met elke andere vorm van inet: Hoe deel ik Internet ? ;)
Van mijn vader moet het mogelijk zijn om op alle clients onafhankelijk in en uit te loggen
Dat gaat niet lukken. Tenzij je het voor elkaar krijgt je com-poort modem als hardware apparaat te delen, echter dan heb je het apparaat gedeeld, en niet internet (oftewel als je pa op PC2 zit te inetten kan gebruike rop PC1 niet inetten).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

/rendo slachtoffer modus
Snelheid zul je dan niet echt hebben als alle 4 de computers op internet zitten :(
/rendo slachtoffer modus

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:46:
/rendo slachtoffer modus
Snelheid zul je dan niet echt hebben als alle 4 de computers op internet zitten :(
/rendo slachtoffer modus
ja en?

ontopic: hoe wordt log je in op internet? kan je niet gewoon altijd ingelogd blijven?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik mij goed herinner hoe het bij Casema gaat (en ik denk dat het daar ook zo gaat) is het eem soort dailup ala ADSL (maar dan geen VPN dailup).
Het modem word dus echt als een modem gevonden.

Althans .. ik denk dus dat het zo gaat.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 09 oktober 2002 @ 14:13:
Als ik mij goed herinner hoe het bij Casema gaat (en ik denk dat het daar ook zo gaat) is het eem soort dailup ala ADSL (maar dan geen VPN dailup).
Het modem word dus echt als een modem gevonden.

Althans .. ik denk dus dat het zo gaat.
in dat geval voldoet een standaard share procedure ;)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Com modem? :X :X :X brrrr...... :'(

Maar waarom niet gewoon een server die als router functioneerd die inet gewoon deelt over de clients, je wilt toch niet dat clients apart in moeten loggen telkens als die op internet gaan?

Ik zou wel de server 2x per dag minimaal via een algoritme in en uit laten loggen (ik weet niet of je van Rendo je inet mag delen namelijk... ;) )

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zwahiel schreef op 09 oktober 2002 @ 17:19:
Com modem? :X :X :X brrrr...... :'(

Maar waarom niet gewoon een server die als router functioneerd die inet gewoon deelt over de clients, je wilt toch niet dat clients apart in moeten loggen telkens als die op internet gaan?

Ik zou wel de server 2x per dag minimaal via een algoritme in en uit laten loggen (ik weet niet of je van Rendo je inet mag delen namelijk... ;) )
je mag toch wel 24 uur per dag online zijn :?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
ik zat met het zelfde probleempje bij mijn vriendin. Die heeft kabelfoon met een demos modem. Ik heb gewoon een pent 100 gepakt met 32 mb en 2 hd's van 240 mb :( + realtek nic en daar windows 98 op gezet. Winroute ( www.winroute.com ) er op. 70 meter utp getrokken en hopa het netwerk is klaar ;) Maar nu ben ik aan het sparen voor een 500 mb of grotere harde schijf om te kunnen upgraden naar windows NT. Want dat is toch wel iets stabieler.

Ik heb trouwens ook nog freesco geprobeerd, maar dat wilde niet echt lukken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:46:
/rendo slachtoffer modus
/rendo slachtoffer modus
Ik heb dit bericht voor een ander getypt. Dus ik ben niet de ongelukkige ;) Heb zelf Chello dus valt nog mee.
Pagina: 1