[Linux] Linux SuSE 7.0 ISO, waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
OK, ik wil een beetje met linux gaan spelen en wil beginnen met SuSE 7.

Na ff zoeken op verschillende mirrors en zelfs op ftp.suse.com heb ik geen iso van cd 1 kunnen vinden :(

Wel ben ik een aantal malen "live-evaluation-1386-70.iso" tegen gekomen, is dit nou de iso van cd 1 of heel iets anders?

Dus ff in het kort samengevat, is "live-evaluation-1386-70.iso" de iso van cd1 ja/nee? Zo nee, waar kan ik dan wel de iso van cd 1 vandaan halen :)

Thxies :P
C-S

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Je zegt het bijna zelf al.. :)

Als je normaal suse koopt dan betaal je voor alle programma's en het boek dat er bij zit.

meestal is dat niet zo van internet te downloaden.
Die iso die jij tegen kwam is suse 7.0 lite, zonder al die andere programma's en ik geloof ook zonder het boek.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Ehhhh he, Linux is toch zo mooi omdat het gratis is???

Redhat ensow hebben toch ook iso's van de cds + een meut aan documentatie?

Maargoed, je wilt dus zeggen dat er helemaal geen ISO te downloaden is? toch vaag want op bv dl.xs4all.nl staat in /pub/mirror/suse/i386/7.0 een heleboel bestanden, wat is dat dan?

Verwijderd

ik stuur je een mailtje met een site waarvan ik niet weet of die geheel legaal is.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 13:16 schreef Counter-Strike het volgende:
Ehhhh he, Linux is toch zo mooi omdat het gratis is???

Redhat ensow hebben toch ook iso's van de cds + een meut aan documentatie?

Maargoed, je wilt dus zeggen dat er helemaal geen ISO te downloaden is? toch vaag want op bv dl.xs4all.nl staat in mirrors/linux/suse/7.0 een heleboel bestanden, wat is dat dan?[/quote]Ja maar vergeet niet dat linux helemaal niet makkelijk is, jij denkt mischien aan de mooie windows emulators (X window system) maar dat is alleen maar een masker, meeste linux progs worden gemaakt voor de BASH shell (denk maar aan MS-DOS). Daarom is echt aan te raden dat je het koopt, heb ik ook gedaan (najah.. whehe krijg het voor kerstmis van m'n vriendin :P), daar zitten 6 CDs bij (1800 programmas gratis, waaronder photo manipulatie progs, maar ook dingen als ICQ), een dikke handleiding die je stap voor stap door de installatie loopt, en het is SuSE 7 professional en degene die je wil downloaden is lite. Het kost 160 piek en je kan het vrijwel in elke grote boekhandel kopen (Ik heb mijne gekocht bij Scheltema&Holkema). Geloof me dat je zonder linux handleiding niet ver komt.

Eigenlijk werkt het zo: als je SuSE gewoon een beetje kent, hoef je in de toekomst nooit meer een versie van SuSE te kopen, maar dan moet je wel weten wat je doet, en dat is moeilijk zonder boek.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Veel distributies bieden een hoop extra functionaliteit. (Denk maar aan de makkelijke configuratie-tools. De auto-detectie tijdens het installeren und so weiter)
Hiervoor willen ze graag geld hebben. Het blijven namelijk bedrijven. Dit is echter een makkelijk op te brengen bedrag. Als je per se wilt downloaden kun je Suse 7 lite gebruiken en de rest ook van het net plukke. Dan heb je in weze ook Suse... Maar het gemak heb je niet. RedHat biedt een volledige ISO aan ter download. Maar RedHat biedt dus tegen betaling een snelle en deskundige helpdesk (zeggen ze. Ik heb hem nooit gebruikt...) En allerlei extra's zoals een handboek e.d.)
DAAR betaal je voor. Niet voor linux zelf.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Ik denk toch die 1 cd versie.
Suse 6.4 bestond al uit 5 cd's, 7 is denk ik nog net iets groter en dat staat zeker daar niet in :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 13:16 schreef Counter-Strike het volgende:
...toch vaag want op bv dl.xs4all.nl staat in mirrors/linux/suse/7.0 een heleboel bestanden, wat is dat dan?[/quote]Die bestanden zijn bedoeld voor een installatie met FTP. Zou je toch een CD van moeten kunnen branden lijkt mij, al is het wel meer dan 700 MB.

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 13:29 schreef slierp het volgende:
Die bestanden zijn bedoeld voor een installatie met FTP. Zou je toch een CD van moeten kunnen branden lijkt mij, al is het wel meer dan 700 MB.[/quote]Dan moet je natuurlijk wel weten welke bestanden je op cd moet zetten, ook hier heb ik op verschillende plaatsen naar gezocht, maar ook hier geldt: nix gevonden :(

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geloof me dat je zonder linux handleiding niet ver komt.[/quote]Ik ga ook die handleiding halen want ik kom geen klap verder met dat Linux.Zitten daar dan ook de cd's bij (SuSe7.0)?
En kan je er in een later stadium ook wat mee als je eventueel op een andere distro wil overschakelen bijv: Red Hat of Mandrake enz.. Want het lijkt wel of er aardig wat verschil zit tussen Red Hat en SuSe

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Dus kortom:

Linux suse is te downloaden maar dan heb je een zogenaamde "lite" versie

&

Linux is te koop voor 160,- (!) in de boekhandel

Hmmmz, ik download toch liever, op internet is zoveel documentatie vinden, dat zit wel snor denk ik.

Hmmmz, ok geen suse dus.
Wat dan?

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 13:22 schreef LOD het volgende:
ik stuur je een mailtje met een site waarvan ik niet weet of die geheel legaal is.[/quote]Yepz, heb hem ontvangen, handige site, alleen ook daar staat gewoon de live-eval iso van suse 7

Verwijderd

Ik heb in herinnering dat SuSE goede handboeken erbij levert, dus dat is prima om mee te beginnen!
Pakketje in de winkel kost 100 piek ofzo...

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 20:41

riffey#4

aka Beever#4

Volgens mij is het verschil tussen de eval en 1 van de volledige versies: bij de eval heb je geen recht op de 60 of 90 dagen support.
Ik heb destijds SuSE 6.0 gekocht (4 CD's plus boek), 6.2 voor fl 5,- op de HCCdagen gekocht (gevraagd aan die man op de stand wat het verschil was: niks, geen tijdsbeperking, alleen geen boeken, minder software en geen recht op ondersteuning), 6.4 eval als iso van de SuSE site gedownload en (let op) 7.0 zit bij de oktober uitgaven van Linux Format (engels blad, fl 27,-)

Volgens mij kun je best vooruit met de eval versie. Onder andere: mailclient, newsreader, Netscape 4.zoveel, Gimp, mp3player, napsterkloon enz. enz......

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Volgens mij is SuSE 7.0 f89,- te koop hoor, geen 160.

Verwijderd

Errr. de live eval iso is dus een soort demo cd van suse. je kunt vanaf die cd booten dit is op zich wel grappig om eens te zien je hebr nl binnen 5 min. een compleet linux systeem incl geluid, netwerk, internet enz.. Maar als je echt linux wil gaan draaien kun je hem idd beter installeren. Ik heb zelf ook nog geen iso gevonden van die cd 1 maar voor een paar tientjes kun je de hele set kopen bij de betere boekhandel. En je kunt natuurlijk de install files over ftp'en naar cd fikken en installeren...

• Redlum
  • Laatst online: 08-06 21:39
Die ISO komt pas later, eerst zetten ze er alleen een soort lite versie op. Dit doen ze zodat je het in de winkel koopt. Over een paar weken staat de volledige ISO er wel.
Die van 160 gulden zal wel de professional versie zijn. De professional versie heeft nog wat extra apps voor servers en development. Die bestaat ook uit 6 CD's en 1 DVD, de personal versie 'maar' uit 3 CD's. De personal versie kost volgens mij 89 gulden. Zie ook dit voor een vergelijking tussen personal en professional.

Hier kun je ze overigens bestellen. En niet de NL versie bestellen, die heeft maar 1 CD.

• Redlum
  • Laatst online: 08-06 21:39
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Errr. de live eval iso is dus een soort demo cd van suse. je kunt vanaf die cd booten dit is op zich wel grappig om eens te zien je hebr nl binnen 5 min. een compleet linux systeem incl geluid, netwerk, internet enz.. Maar als je echt linux wil gaan draaien kun je hem idd beter installeren.[/quote]Dat is echt geen demo versie ofzo. Dat is gewoon SuSE Linux 7, alleen zitten er minder apps bij dan diegene die je kunt kopen. Ik zou gewoon deze downloaden als je geen pakket wil kopen. De meeste van de apps die op de CD's staan gebruikje toch nooit. En de meeste apps zijn nog altijd gratis te downloaden van internet.

Verwijderd

Err grimlord.. is dus wel een demo versie (evaluation??).. omdat je alleen van cd kan draaien (langzaam) en dus eigenlijk nix instaleert is ie leuk om te proberen maar dit is dus GEEN install cd!!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Als je van ftp.suse.com/pub/suse/7.0/disks (geloof ik) de bootdisk download, kun je hem gewoon via ftp installeren.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Bij de beter boekhandel is Linux Format te koop voor 26 of 27,95, er zit deze keer een cd bij met SuSE 7.1 en StarOffice 5.2!!!
Dus ik zou naar de boekhandel gaan en dat boekie halen, staat ook veel informatie in Linux Format

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Allemaal thxies voor de info :) :)

Ondertussen heb ik debain al draaien en hij bevalt me prima, heb een goede manual gevonden, die ik stap voor stap aan het doornemen ben.

Groeten, C-S

• MPEG
  • Laatst online: 21-10-2020
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 13:23 schreef minus0ne het volgende:
Ja maar vergeet niet dat linux helemaal niet makkelijk is, jij denkt mischien aan de mooie windows emulators (X window system) maar dat is alleen maar een masker, meeste linux progs worden gemaakt voor de BASH shell (denk maar aan MS-DOS). Daarom is echt aan te raden dat je het koopt, heb ik ook gedaan (najah.. whehe krijg het voor kerstmis van m'n vriendin :P), daar zitten 6 CDs bij (1800 programmas gratis, waaronder photo manipulatie progs, maar ook dingen als ICQ), een dikke handleiding die je stap voor stap door de installatie loopt, en het is SuSE 7 professional en degene die je wil downloaden is lite. Het kost 160 piek en je kan het vrijwel in elke grote boekhandel kopen (Ik heb mijne gekocht bij Scheltema&Holkema). Geloof me dat je zonder linux handleiding niet ver komt.

Eigenlijk werkt het zo: als je SuSE gewoon een beetje kent, hoef je in de toekomst nooit meer een versie van SuSE te kopen, maar dan moet je wel weten wat je doet, en dat is moeilijk zonder boek.[/quote]Dit klopt niet helemaal er zitten 1500 proggies bij en kost maar 99,- :)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Zoals Platel al opmerkte: Gewoon ff de bootdisk naar je toe trekken en via FTP installeren :)
Voordeel is dat je dan voor een minimun install kan kiezen (ca 50-100meg) en dan later de pakketjes toevoegd die je nodig hebt.
Neem vooral ook een snelle mirror bv de FTP-server van je provider :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Het klopt alle suse-linux versies die je kunt downen zijn evaluatie versies. Maar niet schrikken want het is precies als die ene wat je in de winkel koopt alleen zonder de extra progjes, maar die kun je ook allemaal downen.

Dit is een van de snelste sites die ik tot nu toe ben tegegekomen.

ftp.nl.net /pub/linux/suse/suse/i386/live-eval-7.0

Ik had een gemiddelde van 2.83Mbps 3 redhat cd gedowned binnen het uur!

Er zijn nog meer distro's.

Veel suc6

Verwijderd

Ja ik zit nu met het zelfde probleem, ik heb een oude notebook (Pentium MMX 133-166MHz, 16MB RAM en 1,6GB HD) en wil daar ook linux op zetten. Alleen is er momenteel geen internet verbinding voor die notebook! Ik moet dus wel ISO'tjes hebben en dan het liefst van versie 6.4 aangezien die wel goed zou moeten werken op mn notebook. Iemand een site/ftp met SuSe 6.4 ISO'tjes??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> NOS

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Beetje erg oud topic. En er is tegenwoordig een [topic=152316] draadje.

• TheDane
  • Laatst online: 14-08 16:17

TheDane

1.618

bovendien is 't toch niet zo moeilijk zoeken ?

[url="http://www.suse.com/us/support/download/suse_linux/index.html"]http://www.suse.com/us/support/download/suse_linux/index.html[/url]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Quite right, oud topic, zelf wel te vinden en er is een groot 'welke distro' topic. Wat wil een mens nog meer ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.