Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!
Als je normaal suse koopt dan betaal je voor alle programma's en het boek dat er bij zit.
meestal is dat niet zo van internet te downloaden.
Die iso die jij tegen kwam is suse 7.0 lite, zonder al die andere programma's en ik geloof ook zonder het boek.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Redhat ensow hebben toch ook iso's van de cds + een meut aan documentatie?
Maargoed, je wilt dus zeggen dat er helemaal geen ISO te downloaden is? toch vaag want op bv dl.xs4all.nl staat in /pub/mirror/suse/i386/7.0 een heleboel bestanden, wat is dat dan?
Verwijderd
Ehhhh he, Linux is toch zo mooi omdat het gratis is???
Redhat ensow hebben toch ook iso's van de cds + een meut aan documentatie?
Maargoed, je wilt dus zeggen dat er helemaal geen ISO te downloaden is? toch vaag want op bv dl.xs4all.nl staat in mirrors/linux/suse/7.0 een heleboel bestanden, wat is dat dan?[/quote]Ja maar vergeet niet dat linux helemaal niet makkelijk is, jij denkt mischien aan de mooie windows emulators (X window system) maar dat is alleen maar een masker, meeste linux progs worden gemaakt voor de BASH shell (denk maar aan MS-DOS). Daarom is echt aan te raden dat je het koopt, heb ik ook gedaan (najah.. whehe krijg het voor kerstmis van m'n vriendin
Eigenlijk werkt het zo: als je SuSE gewoon een beetje kent, hoef je in de toekomst nooit meer een versie van SuSE te kopen, maar dan moet je wel weten wat je doet, en dat is moeilijk zonder boek.
Hiervoor willen ze graag geld hebben. Het blijven namelijk bedrijven. Dit is echter een makkelijk op te brengen bedrag. Als je per se wilt downloaden kun je Suse 7 lite gebruiken en de rest ook van het net plukke. Dan heb je in weze ook Suse... Maar het gemak heb je niet. RedHat biedt een volledige ISO aan ter download. Maar RedHat biedt dus tegen betaling een snelle en deskundige helpdesk (zeggen ze. Ik heb hem nooit gebruikt...) En allerlei extra's zoals een handboek e.d.)
DAAR betaal je voor. Niet voor linux zelf.
Suse 6.4 bestond al uit 5 cd's, 7 is denk ik nog net iets groter en dat staat zeker daar niet in
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Verwijderd
...toch vaag want op bv dl.xs4all.nl staat in mirrors/linux/suse/7.0 een heleboel bestanden, wat is dat dan?[/quote]Die bestanden zijn bedoeld voor een installatie met FTP. Zou je toch een CD van moeten kunnen branden lijkt mij, al is het wel meer dan 700 MB.
Die bestanden zijn bedoeld voor een installatie met FTP. Zou je toch een CD van moeten kunnen branden lijkt mij, al is het wel meer dan 700 MB.[/quote]Dan moet je natuurlijk wel weten welke bestanden je op cd moet zetten, ook hier heb ik op verschillende plaatsen naar gezocht, maar ook hier geldt: nix gevonden
En kan je er in een later stadium ook wat mee als je eventueel op een andere distro wil overschakelen bijv: Red Hat of Mandrake enz.. Want het lijkt wel of er aardig wat verschil zit tussen Red Hat en SuSe
Linux suse is te downloaden maar dan heb je een zogenaamde "lite" versie
&
Linux is te koop voor 160,- (!) in de boekhandel
Hmmmz, ik download toch liever, op internet is zoveel documentatie vinden, dat zit wel snor denk ik.
Hmmmz, ok geen suse dus.
Wat dan?
ik stuur je een mailtje met een site waarvan ik niet weet of die geheel legaal is.[/quote]Yepz, heb hem ontvangen, handige site, alleen ook daar staat gewoon de live-eval iso van suse 7
Verwijderd
Pakketje in de winkel kost 100 piek ofzo...
Ik heb destijds SuSE 6.0 gekocht (4 CD's plus boek), 6.2 voor fl 5,- op de HCCdagen gekocht (gevraagd aan die man op de stand wat het verschil was: niks, geen tijdsbeperking, alleen geen boeken, minder software en geen recht op ondersteuning), 6.4 eval als iso van de SuSE site gedownload en (let op) 7.0 zit bij de oktober uitgaven van Linux Format (engels blad, fl 27,-)
Volgens mij kun je best vooruit met de eval versie. Onder andere: mailclient, newsreader, Netscape 4.zoveel, Gimp, mp3player, napsterkloon enz. enz......
Verwijderd
Die van 160 gulden zal wel de professional versie zijn. De professional versie heeft nog wat extra apps voor servers en development. Die bestaat ook uit 6 CD's en 1 DVD, de personal versie 'maar' uit 3 CD's. De personal versie kost volgens mij 89 gulden. Zie ook dit voor een vergelijking tussen personal en professional.
Hier kun je ze overigens bestellen. En niet de NL versie bestellen, die heeft maar 1 CD.
Verwijderd
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Dus ik zou naar de boekhandel gaan en dat boekie halen, staat ook veel informatie in Linux Format
Ondertussen heb ik debain al draaien en hij bevalt me prima, heb een goede manual gevonden, die ik stap voor stap aan het doornemen ben.
Groeten, C-S
Ja maar vergeet niet dat linux helemaal niet makkelijk is, jij denkt mischien aan de mooie windows emulators (X window system) maar dat is alleen maar een masker, meeste linux progs worden gemaakt voor de BASH shell (denk maar aan MS-DOS). Daarom is echt aan te raden dat je het koopt, heb ik ook gedaan (najah.. whehe krijg het voor kerstmis van m'n vriendin
Eigenlijk werkt het zo: als je SuSE gewoon een beetje kent, hoef je in de toekomst nooit meer een versie van SuSE te kopen, maar dan moet je wel weten wat je doet, en dat is moeilijk zonder boek.[/quote]Dit klopt niet helemaal er zitten 1500 proggies bij en kost maar 99,-
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Voordeel is dat je dan voor een minimun install kan kiezen (ca 50-100meg) en dan later de pakketjes toevoegd die je nodig hebt.
Neem vooral ook een snelle mirror bv de FTP-server van je provider
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Dit is een van de snelste sites die ik tot nu toe ben tegegekomen.
ftp.nl.net /pub/linux/suse/suse/i386/live-eval-7.0
Ik had een gemiddelde van 2.83Mbps 3 redhat cd gedowned binnen het uur!
Er zijn nog meer distro's.
Veel suc6
Verwijderd
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
[url="http://www.suse.com/us/support/download/suse_linux/index.html"]http://www.suse.com/us/support/download/suse_linux/index.html[/url]
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Dit topic is gesloten.
![]()