Toon posts:

Probleem met crosskabel

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een vaag probleem met een cross kabel.
Het probleem als volgt :

ik heb thuis een netwerk aangelegd omdat ik beneden in de huiskamer te weinig ruimte heb voor mn printer en deze boven aan een 386 wil aansluiten en dan via deze pc op de printer printen.
Ik heb hiervoor in de ene pc(Pentium IV met winXP) een Tornado VFM56.0 PRS PCI goed geinstalleerd en in de andere pc(386) een oude maar wel goedwerkende ISA modem.
Ook heb ik een cross kabel goed geknepen(volgens kleurcode)en heb de kabel doorgemeten met UTP kabel tester die aangeeft dat de kabel goed is.

Het rare is dat als ik aan de achterkant de netwerkkaarten bekijk of ze een link hebben de 386 wel een link heeft en de pentiumIV niet !

Weet iemand toevallig wat ik hieraan moet doen ??

Alvast bedankt.

Groeten Annexxius.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ja, dat gaat natuurlijk nooit werken heh.....een netwerkkabel op een modem pluggen |:( gewoon 2 nics erin en gaan.....dit kan simpelweg niet, tenzij je er een omkeerder tussen hangt (bijvoorbeeld een thuiscentrale)

iRacing Profiel

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
netwerkje met 2 modems?

Ga 2 nic's halen met realtek chipsetje van 10€ het stuk of zo en gaan met die banaan })

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel eigenlijk een goede ISA netwerkkaart
sorry verkeerd getypt

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Ja idd dit soort dingen vind ik niet echt nodig om te posten hoor, als je ook maar iets van netwerken gelezen had dan had je geweten dat dit niet kan. En voor de oplossing zie Xenon. :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gehoord dat het een probleem is de combinatie xp en win95 !
Kan het hier misschien aan liggen ?
Of combinatie pentium IV en 386 ?

• reskobon
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:27:
sorry verkeerd getypt
Ja maar in je P4 zit wel een modem en dat werkt ook niet he. Tenminste ik ga er van uit dat die Tornado een modem is.

Leeg

• Predator
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:27:
sorry verkeerd getypt

Dit:
Tornado VFM56.0 PRS PCI
is toch echt wel een modem en GEEN netwerkkaart.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• reskobon
Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 13:30:

[...]

Dit:
Tornado VFM56.0 PRS PCI
is toch echt wel een modem en GEEN netwerkkaart.
Dat zeg ik :+

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
ja voor die modem heb ik nu een goede winXP driver gevonden maar het modem gebeuren staat los van het netwerkverhaal !

Verwijderd

Topicstarter
Op de winXP pc wordt ook aangegeven dat de kabel gedisconnect is wat niet waar is want hij zit er gewoon goed in !

Verwijderd

maar wat voor een netwerkkaart heb je in je p4 zitten????

• joosd
  • Laatst online: 13:58
waarom staat het modem dan precies uitgelegd en geen vermelding van PIV met netwerkkaart

Verwijderd

Heb je allebei de kaarten wel op dezelfde manier ingesteld? vb allebei 10Mb half duplex?
Als de kaart in je PIV op 100Mb full duplex staat gaat het niet werken, de ISA kaart kan waarschijnlijk alleem 10Mb aan (en misschien uberhaupt geen full duplex)

Je omschrijving was idd nogal wazig, met dat modem enzo... Dat heeft er niks mee te maken dus dat zou ik er volgende keer gewoon helemaal uit laten. Alleen relevante zaken vermelden AUB

• kroegtijger
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:33:
ja voor die modem heb ik nu een goede winXP driver gevonden maar het modem gebeuren staat los van het netwerkverhaal !
:? waarom vermeld je dan je modem en niet je netwerkkaart?? die lijkt me toch wat belangrijker in dit geval... |:(

iRacing Profiel

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:41:
Heb je allebei de kaarten wel op dezelfde manier ingesteld? vb allebei 10Mb half duplex?
Als de kaart in je PIV op 100Mb full duplex staat gaat het niet werken, de ISA kaart kan waarschijnlijk alleem 10Mb aan (en misschien uberhaupt geen full duplex)

Je omschrijving was idd nogal wazig, met dat modem enzo... Dat heeft er niks mee te maken dus dat zou ik er volgende keer gewoon helemaal uit laten. Alleen relevante zaken vermelden AUB
een 386 kan uberhaupt al geen 100mbit doorvoeren ;)
en idd een isa kaartje die 100mbit ondersteund (en kan halen) moet ik nog tegenkomen ;)

verder adviseer ik geen realtek in een 386, het kan wel, maar ideaal is anders, een 3com doet het veel beter

• kroegtijger
idd, gewoon een 3com erin...isa-versie is nog wel te krijgen (ziet ze soms wel eens op dumpdagen enzo) vaak zijn dat van die combo-kaarten. Die draaien gewoon goed in een 386-machine. daar schop je vervolgens nt4 op en laat je em als printserver draaien....isse niet een probleem heh. succes ermee dan maar :P

iRacing Profiel

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kroegtijger schreef op 09 oktober 2002 @ 14:08:
idd, gewoon een 3com erin...isa-versie is nog wel te krijgen (ziet ze soms wel eens op dumpdagen enzo) vaak zijn dat van die combo-kaarten. Die draaien gewoon goed in een 386-machine. daar schop je vervolgens nt4 op en laat je em als printserver draaien....isse niet een probleem heh. succes ermee dan maar :P
hoho, nt4 op een 386?
het zou misschien wel kunnen met een berg geheugen, echter de meeste 386 kunnen niet echt veel geheugen aan ;)
linux zou een betere keus zijn, of anders nt3.5 of win3.x for workgroups ofzo

• kroegtijger
ja, linux is beter, maar lastiger...nt4 is ook wel te doen hoor....heb t hier thuis ook een tijdje draaiend gehad (ok, met 128mb geheugen) maar voor een printservertje is het genoeg

iRacing Profiel

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kroegtijger schreef op 09 oktober 2002 @ 14:14:
ja, linux is beter, maar lastiger...nt4 is ook wel te doen hoor....heb t hier thuis ook een tijdje draaiend gehad (ok, met 128mb geheugen) maar voor een printservertje is het genoeg
linux is helemaal niet lastig, en hoe krijg je in godsnaam 128mb in een 386 :? dat kan niet!
voor een printerserver zou je ook heel lui kunnen zijn en freesco kunnen gebruiken, zonder de routings mogelijkheden aan ;)

• kroegtijger
Erkens schreef op 09 oktober 2002 @ 14:17:
[...]

linux is helemaal niet lastig, en hoe krijg je in godsnaam 128mb in een 386 :? dat kan niet!
voor een printerserver zou je ook heel lui kunnen zijn en freesco kunnen gebruiken, zonder de routings mogelijkheden aan ;)
Oh dat kan wel degelijk hoor. je hebt 2x 4 banken aan simm 30 pins...dus allemaal simmetjes van 16mb t stuk.....ecc :) (effe uit een servertje geript natuurlijk, maar dat draait zeker wel...is compaq-geheugen)

iRacing Profiel

• Predator
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Laten maar eens opnieuw beginnen & ontopic verder gaan.
Topicstarter:
Maak een duidelijker openingspost aub

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.