Toon posts:

probleem met scsi raid 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje met de p III 450 server

de megaraid configuratie is naa rons inziens goed.
we hebben 4 schijven deze staan in scsi5
- ze staan alle 4 online in de megaraid configuratie
- in de megaraid configuratie staat 1 logical drive...klopt

als we nu windows xp (met raid drivers van floppy) of redhat (megaraid 466 driver sgeselecteerd) proberen te installeren zegt hij bij windows xp geen hard drive gevonden en bij linux redhat 7.3 zegt hij " loading megaraid 466 driver" en dan doet hij vervolgens niks meer

iemand ideeen?

(die winxp komt er truowens niet op maar was ff om te testen!)

(sorry voor de double post maar het vorige topic titel was niet goed)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Heb je wel op F6 gedrukt tijdens het loaden van WinXP ? en met Redhat had ik dezelfde problemen. Alleen dan Raid 0

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Topicstarter
met redhat kan ik alleen uit een standaard lijst drivers kiezen...ik zie nergens de mogeljikheid om een scsi driver te laden van het floppy wat bij de server zat (met de megaraid drivers)

Verwijderd

Topicstarter
ok nu met linxus dd de dirver disk geladen die bij de megaraid controller 466 hoort (linux redhat drivers)

vervolgens zegt hij weer loading megaraid drivers en blijft hij hangen!

in het install log geeft hij dan "Aborting command due to time out: PID0 SCSCI 0 channel id 0"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:51:
(sorry voor de double post maar het vorige topic titel was niet goed)
Waar ben je mee bezig :?

Meld dat dan gewoon in SM.. :/

En verder: waarom ben je niet met je vorige topic verder gegaan? scsi raid 5 windows xp probleem Het gaat toch om dezelfde probleem.. :/

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm ok nu proberen we de redhat 8.0 installatie.

Afbeeldingslocatie: http://twc.kicks-ass.org/vlln92web/redhat1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://twc.kicks-ass.org/vlln92web/redhat2.jpg

en dit gebeurd er!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
stomme opmerking misschien. maar om te kijken of het niet een hardwarematig probleem is zou je kunnen kijken of hij in dos wel zichtbaar is (je raid setup)
start gewoon eens op met een win98 opstartdisk en kijk of fdisk uberhaupt iets ziet.

een scsi raid 5 setup is toch in zoverre hardwarematig dat fdisk gewoon 1 schijf zou moeten zien?

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

misschien een stomme opmerking hoor, maar zijn de kabels die je gebruikt naar je HDD's wel goed en is de boel wel goed geterminate? Dit ziet er namelijk vrij hardwarematig uit qua fout. Zelf draai ik ook SCSI-RAID (3 array's op RAID0) en ik heb ook zo'n probleem gehad met een van de array's. Na een vervanging van de kabel heb ik geen problemen meer met de array gehad. Check dat dus eens zou ik zeggen.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
fdisk ziet 1 schijf....gewoon l logical drive
kabels zitten goed...
misschien schijf kapot.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:39:
fdisk ziet 1 schijf....gewoon l logical drive
kabels zitten goed...
misschien schijf kapot.
in theorie moet fdisk ook gewoon 1 schijf zien. fdisk is meer high level dan het niveau van de raid setup. je hardware raid setup zorgt er juist voor dat fdisk 1 schijf ziet. als fdisk ook nog de juiste capaciteit ziet dan zou je helemaal goed moeten zitten lijkt me. (de capaciteit is in dit geval 3x de totale capaciteit van een enkele schijf)

je kan ook proberen of windows 98se het wel doet.
Pagina: 1