Wat is er kapot aan het mbord als de fan van de processor en de chipset koeler fan geen stroom meer krijgen?
Welkom op GoT, heb je de FaQ al door gelezen? De Forum FAQ's
hierin staat bijvoorbeeld dat je een duidelijke omschrijving moet geven voor je probleem. in jouw geval:
gaat de pc wel nog aan?
wat voor een pc? (specs)
wat heb je zelf al geprobeerd?
hierin staat bijvoorbeeld dat je een duidelijke omschrijving moet geven voor je probleem. in jouw geval:
gaat de pc wel nog aan?
wat voor een pc? (specs)
Verwijderd
/me zegt dat er voldoende info is om een redelijk antwoord te kunnen verzinnen,..ExcaliburDexter schreef op 09 oktober 2002 @ 13:00:
Welkom op GoT, heb je de FaQ al door gelezen? De Forum FAQ's
gaat de pc wel nog aan?
wat voor een pc? (specs)
Maar wat heb je allemaal al gedaan om te kijken of ie weer aan kan?? Zit de stekker wel goed in het moederbord??
Dat heb ik ook bij mijn Asus bordje (k7v-t).
Het kan een van de volgende probs zijn:
Je cpufan conn. is simpelweg doorgefikt, of in ieder geval de stroomtoevoer.
Je power management is in de war (wat bij mij het geval is), waardoor alle fans standaard uitgeschakeld zijn.
beide dingen heb ik in de 1,5 jaar dat dit al speelt nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Als de zaak kapot is, gewoon de 12v en de 0 lijn (zwart en rood) van je fannetje in je PSU conn. rammen (rood in geel en zwart in zwart) en het blauwe draadje van je rpm meting gewoon op je mobo laten zitten ivm fan rotation boot beveiliging.
succes!
Het kan een van de volgende probs zijn:
Je cpufan conn. is simpelweg doorgefikt, of in ieder geval de stroomtoevoer.
Je power management is in de war (wat bij mij het geval is), waardoor alle fans standaard uitgeschakeld zijn.
beide dingen heb ik in de 1,5 jaar dat dit al speelt nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Als de zaak kapot is, gewoon de 12v en de 0 lijn (zwart en rood) van je fannetje in je PSU conn. rammen (rood in geel en zwart in zwart) en het blauwe draadje van je rpm meting gewoon op je mobo laten zitten ivm fan rotation boot beveiliging.
succes!
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Je kan inderdaad kijken naar de stekkers van de fans
andere vraag
deden ze het opeens niet meer of al vanaf het begin niet?
en een klein beetje meer info mag best
is voor het antwoord altijd makkelijker
andere vraag
deden ze het opeens niet meer of al vanaf het begin niet?
en een klein beetje meer info mag best
is voor het antwoord altijd makkelijker
Mijn fan staat ook stil, A7M266. Zit gele draad aan, vraag me af waarom hij niet klaagt dat de fan niet draait?
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dit heb ik geprobeerd:
- stroom op mbord gejakkert waarbij alleen de ATX power stekker was aangesloten en de
pc speaker stekker + hoofdstroom voor mbord
- stekker van cpufan aangesloten op chipset fan aansluiting mbord -> cpufan doet niets
- stekker van chipset fan aangesloten op cpufan aansluiting mbord -> chipsetfan doet niets
- gescholden op het mbord
- een andere fan waarvan ik weet dat deze het deed doordat deze eerst getest is op een ander mbord aangesloten op het niet functionerende fan mbord aangesloten -> deze deed het bij beide aansluitingen niet
Mbord naam weet ik zo niet uit mijn hoofd is in ieder geval een met een AMD chipset en een 'overklokte' chipset/FSB ergens uit augustus 2001 ofzo.
Wat betreft de adviezen: zal bios ff resetten (wellicht dat dit helpt)
Oh ja....en de fans deden het in het begin wel ...later niet meer . Heeft er iemand een idee dat dit wellicht zou kunnen samenhangen met statische electriciteit ?
- stroom op mbord gejakkert waarbij alleen de ATX power stekker was aangesloten en de
pc speaker stekker + hoofdstroom voor mbord
- stekker van cpufan aangesloten op chipset fan aansluiting mbord -> cpufan doet niets
- stekker van chipset fan aangesloten op cpufan aansluiting mbord -> chipsetfan doet niets
- gescholden op het mbord
- een andere fan waarvan ik weet dat deze het deed doordat deze eerst getest is op een ander mbord aangesloten op het niet functionerende fan mbord aangesloten -> deze deed het bij beide aansluitingen niet
Mbord naam weet ik zo niet uit mijn hoofd is in ieder geval een met een AMD chipset en een 'overklokte' chipset/FSB ergens uit augustus 2001 ofzo.
Wat betreft de adviezen: zal bios ff resetten (wellicht dat dit helpt)
Oh ja....en de fans deden het in het begin wel ...later niet meer . Heeft er iemand een idee dat dit wellicht zou kunnen samenhangen met statische electriciteit ?
Helpt dat bij jouw soms ook, zie je ben ik toch niet- gescholden op het mbord
Kun je proberen maar ik weet nu al het resultaat-Wat betreft de adviezen: zal bios ff resetten (wellicht dat dit helpt)
Zeer onwaarschijnlijk, ik zit meer te denken aan een baantje op het MoBo dat dood is, je zult wel geen garrantie meer hebben dus wat je nu kunt doen=-Oh ja....en de fans deden het in het begin wel ...later niet meer . Heeft er iemand een idee dat dit wellicht zou kunnen samenhangen met statische electriciteit?
1) je chipset en cpu fan direct op je voeding aansluiten (op zwart en geel dus)
2) Je RPM meter kun je gewoon doorverbinden naar je mobo (dit is handig als er geen bios voor je MoBo bestaat waarbij de main cpu fan de waarde 0 mag hebben)
succes
Pagina: 1