Toon posts:

[Monitor]LG flattron horizontale lijnen of trinitron?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een LG flattron nou horizontale lijnen in het beeld (2 stuks) of heeft een Trinitron beeldbuis nou horizontale lijnen?

Gewoon even een vraagje...

BVD

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik heb hier mijn Dell P991 en die heeft een Trinitron beeldbuis met 2 horizontale lijnen.
(overigens niet storend!)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
jah want ik heb nog nooit bij een lg 2 lijnen gezien, maar wel bij een illiama monitor en die sony dingen...

Verwijderd

Topicstarter
komt dat trouwens door dat hij 3 beeld buizen heeft? die 2 lijnen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:14:
Heeft een LG flattron nou horizontale lijnen in het beeld (2 stuks) of heeft een Trinitron beeldbuis nou horizontale lijnen?

Gewoon even een vraagje...

BVD
http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020319/crt-20.html

Lees deze link van de review van de LG 915FT+ van Ome Tom. Voor een uitleg van de verschillende techieken kun je het beste de gehele review lezen. :D

Naar aanleiding van deze review en het lezen van meerdere threads op tweakers en andere sites heb ik 5 maanden geleden de LG 915FT+ aangeschaft en heb tot op heden nog geen horizontale lijnen gezien ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.lge.com/c_prod...r/flatron/tech/main.shtml

Lees ze ;) Staat alles precies beschreven hoe een Flatron in elkaar zit en hoe de concurrentie het doet. Enne, ik heb geen lijntjes in me 795FT+ :)

Verwijderd

Topicstarter
okej tanx! allemaal!

Er is namelijk iemand die vind dat er geen lijntjes in een Trinitron buis zitten maar in een lg flatron buis wel... maar dat je ze niet ziet!

Kan dat wel het geval zijn dat je ze gewoon niet ziet in een lg flatron buis?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een LG Flatron heeft GEEN lijntjes, je ziet ze niet en ze zijn er gewoon niet. De manier waarop de beeldbuis enzo zijn opgehangen vereisen geen damping wires zoals dat heet. Hier staat wat het is:

Damper Wires

To dampen, or reduce the tendency of movement of the wires in the aperture grille, two damper wires are used. These appear in the top third and bottom third of every Tension Mask CRT as two very fine gray lines running horizontally across the screen.

Een mask CRT is dus een monitor zoals een trinitron monitor of diamondtron monitor zoals Philips/Sony/Mitsubishi/IIyama ze maakt :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt je antwoord al, maar je had ook 'gewoon' even de (alternatieve) search kunnen gebruiken, deze vraag is namelijk nogal vaak langsgekomen. Volgende keer doen ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.