Toon posts:

[tft] welk display+gpu bij Dell Inspiron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[search etc. gebruikt]

Omdat ik binnenkort zo'n vier uur per dag in de trein zit voor m'n werkgever, en ik thuis ook weleens iets meer wil zien dan de vier muren van het computerhok, ga ik binnenkort een laptop aanschaffen. Niet alleen voor zakelijk gebruik, maar ook om zo nu en dan een spelletje op te spelen.
Het wordt een Dell Inspiron 8200.

Nu twijfel ik alleen nog wat voor display ik moet nemen:
-een 15" 1400x1050
-een 15" 1600x1200
-een 15" 'enhanced' 1600x1200

Ik werk nu op 1280x960 op een 19" pyjama VMP450.
Ik ben ben bang, dat als ik een 1600x1200 scherm neem, ik zo ongeveer op het scherm geplakt zit.
1) Wie heeft er ervaring met bovenstaande schermen en kan me daarover vertellen?
2) Wat is het verschil (behalve EUR 100) tussen het normale en het enhanced 1600x1200 scherm?

Verder twijfel ik tussen een 32 MB/64 MB GeForce4 Go of een ATI Radeon 9000 met 64 MB.
3) Het lijkt me dat het verschil in performance het prijsverschil (EUR 99) rechtvaardigt? Ik lees verschillende dingen in de reviews.
4) Is er nog kwalitatief verschil tussen de tv-outs van beide kaarten? Ik weet dat het verschil er wel is bij desktopsystemen, maar of dat bij laptops ook zo is...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
3) John Carmack zegt dat doom 3 vloeiend te spelen is met een radeon 9000, dus dat zegt denk ik genoeg.
4) Over het algemeen hebben de radeon kaarten betere tv-outs i.c.m. betere filters, er zijn echter ook uitzonderingen, dus wat revieuws googelen is misschien handig.

Overigens, als je een 1600x1200 neemt kun je natuurlijk je gewone werk op een lagere res. doen en de games op een hogere... Wat het verschil is tussen de normale en de enhanced zul je waarschijnlijk wel uit de systeemspecs aldaar kunnen aflezen...

Verwijderd

Topicstarter
Kon ik het maar aflezen... Dell geeft geen verdere informatie, behalve een 15,0" tft (1400x1050) of een 15,0" tft (enhanced) (1600x1200) :(

En dat doomIII er op te spelen is, is mooi >:), héél mooi gehgeh >:).
Maar nu weet ik nog niet of het met de Geforce zit.

Verwijderd

Ik heb zelf een 8200, zalig ding. Het is de 1400 versie met de GeForce. Prima mee te werken. Niet te klein, een fijne resolutie. Let wel op dat als je een lagere res neemt, het er zeker niet zo uitziet als de standaard res (tft, he)
Games, heb ik er nog niet opgespeeld. Films zijn er goed uit op het ding.