[ISA server] 1x Public NIC + ISDN DDR interfaces

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ok hier de situatie. We hebben een ISA server met 1 externe NIC aangesloten op een getweakte adsl modem. Nu heb ik in de server een ISDN adapter ingebouwd, en via RRAS 4 demand dial routers aangemaakt naar netwerken van onze klanten.
NU dacht ik dus mooi via static routes etc onze klanten te kunnen benaderen via onze ISA server. MOOI NIET DUS!!
Hij herkent wel het verkeer voor de interface, dus er wordt netjes automatisch een isdn dialup verbinding gemaakt, maar daarna gaat hij proberen te connecten over de adsl lijn ipv over de dialup connectie. Terwijl ik met statische routes alles goed ingesteld heb!! :? :?
Hoe kan ik dit oplossen?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

heb je routes wel aangemaakt in isa? niet alleen in rras?

• Flyduck
Ehhh leg eens uit?? Bedoel je destination sets? Hoe gaat dat in ze werk :?

• Flyduck
Nou wat is een isa server een ongelofelijk k*tpakket zeg. Ik heb het eraf gegooid, proxy server 2 geinstalleerd en voila, geen problemen meer!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Nou ik vind isa 10 keer beter dan proxy. Denk dat jouw frustratie meer komt doordat je niet helemaal weet hoe isa werkt.

www.isaserver.org

There is no art to find the minds construction in the face

• Flyduck
mjah ik ben allang op isa server.org geweest en daar staat totaal geen nuttige informatie. Ook op de knowledge base van Microsoft niet. En ik las ergens anders al dat het niet mogelijk is met ISA server om meerdere externe interfaces aan te sturen. Dit kan dus wel gewoon met proxyserver 2.

Pagina: 1