Toon posts:

ADSL + Extra IP addressen mogenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn servers allemaal een eigen IP adres geven die op het internt geindexeerd is of simpel gezegt gewoon een eigen 'internet ip'.

Alleen lees ik bij XS4ALL (http://www.xs4all.nl/diensten/extra_diensten/ipadressen.html) dat het niet mogenlijk zou zijn om IP adres ranges bij ADSL aansluitingen te regelen.

Is het niet mogenlijk om bij ADSL meerdere IP adressen te gebruiken of zo ... lijkt me eerlijk gezegt stug .. maar heeft iemand een idee?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Als XS4all nee zegt, wat zouden wij daar aan kunnen veranderen :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

dan moeten ze allemaal custom routes enzo gaan inkloppen... errug lastig en veel werk enzo... ik denk niet dat dit je lukt. Je kan proberen xs4all met een mooi verhaal te bellen ofzo (warez server met toegang voor alle XS4ALL werknemers ;) )

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
cistron zegt dat ze er mee bezig zijn, maar dat is inmiddels ook al weer een jaar geleden sinds ik dat gelezen heb :P

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Traag schreef op 09 oktober 2002 @ 10:53:
Als XS4all nee zegt, wat zouden wij daar aan kunnen veranderen :?
Hij vraagt of het bij ADSL in het algemeen niet mogelijk is..

Enne een maat van mij heeft et wel voor elkaar gekregen bij planet ADSL 1024/256..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:13

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je moet gewoon een provider zoeken die bereidt is om jou die adressen te verhuren. That's all...

En anders maak je toch gewoon subdomeinen aan, wat is daar nou zo erg aan? Die gaan daan toch via dezelfde gateway die je overal in de DNS-en kunt laten opnemen.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Hier bij Skynet kun je met een office lijntje ipranges bijkopen vragen .... zonder probs hoor
is gewoon omdat uwe isp wa moeilijk wil doen.
Klantenbinding zullen ze nog niet kennen zekers

Because Great minds Think alike

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
DeMoN schreef op 09 oktober 2002 @ 10:57:
[...]

Hij vraagt of het bij ADSL in het algemeen niet mogelijk is..

Enne een maat van mij heeft et wel voor elkaar gekregen bij planet ADSL 1024/256..
Ik weet wel dat "vroeger" bij de 1024/256 Mxstream abbo's 4 IP-nummers werden "meegeleverd". Toen heeft de KPN eens op het hoofd gekrabt en bedacht dat er toch wel erg veel IP-nummertjes op deze manier uitgegeven moeten worden. Dus zijn ze ermee gestopt en krijg je nog maar 1 IP-adres.
Een tijdlang zijn er nog wel 4 nummers GERESERVEERD, maar die werden dan niet officieel meegeleverd... een beetje zeuren ("ik heb ADSL besteld in de tijd dat er nog 4 IP-nummers beloofd werden") leverde je dan alsnog de overige nummers op (zoals een collega van mij heeft ondervonden). Ik ben helaas bang dat dat alleen maar in een soort van overgangsperiode werkte.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Volgens mij kun je bij xs4all ip-adressen bijkopen. Dat kost dan gewoon een bepaald bedrag per jaar. Hier kun je er meer over lezen

Wat hier geschreven wordt over stoppen was dat je bij het fast-abonnement gewoon standaard 4 ip-adressen kreeg. Ook al sloot je maar 1 pctje aan dan nog kreeg je 4 ip-adressen. Zo werden veel adressen onnuttig weggegeven en die nummers werden dan niet gebruikt terwijl de ip-adressen schaarser en schaarser worden. Daarom is toen besloten dat nog slechts 1 ip-adres wordt verstrekt per adsl-aansluiting, ongeacht het abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 09 oktober 2002 @ 11:06:
Volgens mij kun je bij xs4all ip-adressen bijkopen. Dat kost dan gewoon een bepaald bedrag per jaar. Hier kun je er meer over lezen

Wat hier geschreven wordt over stoppen was dat je bij het fast-abonnement gewoon standaard 4 ip-adressen kreeg. Ook al sloot je maar 1 pctje aan dan nog kreeg je 4 ip-adressen. Zo werden veel adressen onnuttig weggegeven en die nummers werden dan niet gebruikt terwijl de ip-adressen schaarser en schaarser worden. Daarom is toen besloten dat nog slechts 1 ip-adres wordt verstrekt per adsl-aansluiting, ongeacht het abonnement.
Ja alleen daar lees je dus ook dat het bij ADSL niet mogenlijk is om bij te kopen of zo.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00
Ja alleen daar lees je dus ook dat het bij ADSL niet mogenlijk is om bij te kopen of zo.
dus kan het niet 8)7 |:( :Z

Verwijderd

Skunkah, jij was toch de persoon die dat pruts Visual Basic gebruikte?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:43:
Skunkah, jij was toch de persoon die dat pruts Visual Basic gebruikte?
Ik mag ze niet over één kam scheren, maar vaak gaat het in zo'n geval om MBO systeembeheerders... ;) NOFI
Pagina: 1