cisco vpn client via isa server

Pagina: 1
Acties:

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:16
8)7
Wij hebben bij een klant van ons een 827H router geinstalleerd en vpn geconfigureerd. Zo kunnen wij met een cisco vpn client op hun netwerk onderhoud verrichten etc. Nu is het zo dat wij eerst een dial up verbinding moeten maken om de vpn client te kunnen gebruiken. Wat wij nu willen is dat wij via ons netwerk via een proxy de vpn client kunnen gebruiken. Dus met andere woorden : Met mijn laptop op ons lan wil ik via een proxy(ms isa) de vpn connectie tot stand brengen(vpn client staat op de laptop).

Nu heb ik de volgende vragen :

1 - is dit uberhaupt wel mogelijk, ik kan me voorstellen dat er beperkingen aan zitten.

2 - heeft iemand hier ervaring mee en wat tips ?

Alleen de poort voor isakmp open zetten heeft voor zover ik dat getest heb geen zin. Wij gebruiken microsoft proxy client om het verkeer op de werkstations af te vangen en naar de proxy door te sturen.

Alvast bedankt,

groetjes

Sebastian

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

relaxteb schreef op 09 oktober 2002 @ 10:42:
Alvast bedankt,

groetjes

Sebastian
Begroeting onder posts & replies

Om op jouw vraag terug te komen: ja dat kan.... moet je je ISA goed configureren voor outbound VPN. Hoe, dat staat goed beschreven in de help van ISA Server.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ehmm dat kan volgens mij helemaal niet... Tenminste iig niet als je IPSEC vpn gebruikt

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• relaxteb
We gebruiken inderdaad ipsec. Ik had een antwoord van een oude collega maar ik weet het nu dus niet zeker meer.

• Flyduck
IPSEC gaat never nooit niet werken via een proxy server

• relaxteb
Ok dat is dan duidelijk.
Is er een andere manier om vanaf een host via een LAN met maar 1 public ip adres een vpn op te bouwen via ipsec met een host die een public ipadres heeft ?

bv :
laptop <-->LAN<--->router<-->internet<-->router+vpn<--->lan<-->server

• Flyduck
Je kan in de cisco client opgeven dat je ipsec over UDP wil draaien. Dan kan je dus IPSEC via NAT draaien.

Pagina: 1