Toon posts:

[WINNT4.0]Startmenu verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wil dus het startmenu eigenlijk zoveel mogelijk weghalen in winnt4.0 met sp6 erop. Ik heb het nu zo dat als je op start drukt je alleen nog maar de Help, Documenten en het Programma's tabblad te zien krijgt. Nu luid mijn vraag als volgt:

Kan ik die bovenstaande 3 ook verwijderen ? er zit niks meer in de Programma's en in Documenten, maar ik wil graag deze mappen ook kwijt.

Dit wil ik graag omdat alles wordt geregeld via novell, dus heb ik mijn startmenu niet nodig en wil deze graag weg hebben of zoveel mogelijk weghalen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij kun je HELP en DOCUMENTEN er nog uithalen met behulp van TweakUI

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Dit kan door middel van Policies.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan niet met tweakui daar kun je alleen maar de zoek functie en uitvoeren mee weghalen en niet de Help en Documenten of de Programma folder. (de documneten forder kan je er wel mee leeg maken maar niet weg halen)
Arie schreef op 09 oktober 2002 @ 10:38:
Dit kan door middel van Policies.
Goh nee zeg en hoe doen we dat verder ik ben al druk bezig geweest met policies maar ik ben die optie nergens tegen gekomen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmm grappig is dat
in XP kun je ze wel met tweakui weghalen (help en docs)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind dat dus niet zo grappig :'( ze moeten er hier ook dus uit, iemand nog oplossingen ? Kheb namelijk geen flauw idee meer hoe ik ze weg kan halen als ze al weg te halen zijn......

Waar staan ze dan onder winxp ? misschien heb ik ze over het hoofd gezien...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 10:52 . Reden: idee ]

Verwijderd

een woord : Pol edit

Verwijderd

Topicstarter
1 woord terug lezen !! ik werk al met policies... maar ik heb dus nergens een optie om deze bovenstaande uit het startmenu te verwijderen. Als jij ze wel hebt post ze dan even, en plaats niet gewoon het woord pol edit ;)

Verwijderd

Topicstarter
*schop* niemand enig idee ?

Verwijderd

Sorry dat ik met deze post dit topic omhoog haal, maar dat komt omdat hier geen normaal antwoord is gegeven. Ik wou zelf ook graag weten hoe je help en andere dingen kan verbergen in windows 2000. Iemand vertelde eerst dat je het via Tweakui alles kan veranderen maar ben zelf ook niet gek op programma's die in Windows dingen veranderen. Daarna vertelde iemand over Group Policies, maar daar heb je dacht ik Active Directory voor nodig, wat echter niet blijkt.

Want je kunt het starten via Start > Uitvoeren en daar typ je "gpedit.msc" in. Onder "Gebruikersconfiguratie" > "Beheersjablonen" > "Menu Start & Taakbalk" staan enkele opties om bv "Help" uit je Start menu te halen. Je kan tevens ook "Zoeken" en "Uitvoeren" uit je Start menu halen. (Kan iemand mij misschien vertellen hoe je items onder zoeken verwijderd, zoals "Op het Internet..." en "Personen...")

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, en anders sorry dat deze topic weer hoog staat.

Groeten,

Toad

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 20:20

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 22:00:
Sorry dat ik met deze post dit topic omhoog haal, maar dat komt omdat hier geen normaal antwoord is gegeven. Ik wou zelf ook graag weten hoe je help en andere dingen kan verbergen in windows 2000. Iemand vertelde eerst dat je het via Tweakui alles kan veranderen maar ben zelf ook niet gek op programma's die in Windows dingen veranderen. Daarna vertelde iemand over Group Policies, maar daar heb je dacht ik Active Directory voor nodig, wat echter niet blijkt.

Want je kunt het starten via Start > Uitvoeren en daar typ je "gpedit.msc" in. Onder "Gebruikersconfiguratie" > "Beheersjablonen" > "Menu Start & Taakbalk" staan enkele opties om bv "Help" uit je Start menu te halen. Je kan tevens ook "Zoeken" en "Uitvoeren" uit je Start menu halen. (Kan iemand mij misschien vertellen hoe je items onder zoeken verwijderd, zoals "Op het Internet..." en "Personen...")

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, en anders sorry dat deze topic weer hoog staat.

Groeten,

Toad
dit is ook via de search te vinden. b.v. xp FAQ

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Volgens mij moet je het over een andere boeg gooien. Het lijkt mij dat je een machine wil maken waar je niets anders op kunt dan dat ene programma dat je beschikbaar wilt stellen.

Als je nu eens als shell niet de explorer.exe maar een ander programma instelt, dan heb je helemaal geen startmenu of tastbar meer.

Dit kun je instellen met de registersleutel:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Currentversion\WinLogon\Shell (REG_SZ)

Vervolgens stel je met NTFS rechten in dat de bewuste user het bestand explorer.exe niet kan/mag openen.

Een ideetje?
Pagina: 1