Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Tsja , het is toch meestal wel wat duurder en die met onboard stuff is echt alleen leuk van kantoor, want die onbard gf2mx van bijvoorbeeld de msi k7n420 zou ik nog willen ruilen voor een TNT2.FastBunny schreef op 09 oktober 2002 @ 10:33:
Ik vroeg me af, waarom je eigenlijk alleen maar VIA en SYS chipsets tegenkomt.
Is de nVidia chipset zo slecht? Ik dacht juist dat deze vooral in geheugen vele malen sneller was vanwege het dual channel geheugencontroller.
Waarom zie je die bordjes dan niet op hardware sites? En waarom hebben veel tweakers die chipsets niet?
Er is ook gewoon een versie zonder ingebouwde GF 2 MX
En het is eigenlijk alweer iets verouderd, heet lek iid een hit te worden met lles onbard, maar echt veel verkocht is het gewoon niet door de toch iets hogere prijs denk ik.
Het was net iets te min voor de die hards die toch eigenlijk liever losse componenten willen ipv onboard en te duru voor de budget klanten, hoewel het door het feit dat alles onboard was toch wel aantrekkelijk was voor die prijs
Als je de versie hebt zonder vga onbaord is ie net zo als de Sis chipset, audio onbaord is tegenwoordig standaard. Netwerk onbaord handig. Maar je zou denken iedereen wil t snelste hier, maar ze nemen niet de snelste DDR chipsetCarel schreef op 09 oktober 2002 @ 10:42:
[...]
Tsja , het is toch meestal wel wat duurder en die met onboard stuff is echt alleen leuk van kantoor, want die onbard gf2mx van bijvoorbeeld de msi k7n420 zou ik nog willen ruilen voor een TNT2.
En het is eigenlijk alweer iets verouderd, heet lek iid een hit te worden met lles onbard, maar echt veel verkocht is het gewoon niet door de toch iets hogere prijs denk ik.
Het was net iets te min voor de die hards die toch eigenlijk liever losse componenten willen ipv onboard en te duru voor de budget klanten, hoewel het door het feit dat alles onboard was toch wel aantrekkelijk was voor die prijs
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Het is mij ook niet helemaal duidelijk. Zelf heb ik een Asus a7n266-c, met NForce chipset dus, en daar zit helemaal niets onboard. Het enige wat erbij zit is de geluidskaart, maar die zit op een aparte add-on kaart en dus niet onboard. Ik heb daar in februari F 260,- voor betaald, dus om nou te zeggen dat-ie erg duur was..Als je de versie hebt zonder vga onbaord is ie net zo als de Sis chipset, audio onbaord is tegenwoordig standaard. Netwerk onbaord handig. Maar je zou denken iedereen wil t snelste hier, maar ze nemen niet de snelste DDR chipset Vroeg ik me gewoon ff af
En hij loopt als een trein. Wel heb ik het idee dat er veel tweakers zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is, want zo gauw er ergens een stuk over de NForce chipset gaat, begint iedereen meteen te schreeuwen dat dat niks is met die trage VGA onboard, die er dus lang niet altijd opzit.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say. "That's dynamite, baby."
Verwijderd
de oude nforce 420 is niet echt meer het snelste lijkt mijFastBunny schreef op 09 oktober 2002 @ 10:45:
[...]
Als je de versie hebt zonder vga onbaord is ie net zo als de Sis chipset, audio onbaord is tegenwoordig standaard. Netwerk onbaord handig. Maar je zou denken iedereen wil t snelste hier, maar ze nemen niet de snelste DDR chipsetVroeg ik me gewoon ff af
Qua ram wel toch. Hij had toch Dual channerl DDR 266. Praktisch gezien is dat nog steeds sneller dan enkel DDR 333Carel schreef op 09 oktober 2002 @ 11:22:
[...]
de oude nforce 420 is niet echt meer het snelste lijkt mij
Wel jammer eigenlijk van de nForce aangezien het toch een strak dingetje is
Hoe moet ik dat zien danVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 11:06:
je ogen open doen ik heb er een en twee van nijn vriende hebben er een
Verwijderd
Helaas.. op papier was hij wel wel ja. In de praktijk zijn ze echter helemaal niet zo snel. Iedereen die kon kiezen kocht dus ook een KT266A. Het zou zo revolutionair zijn, die nForce. Viel echter een beetje tegen.FastBunny schreef op 09 oktober 2002 @ 12:01:
[...]
Qua ram wel toch. Hij had toch Dual channerl DDR 266. Praktisch gezien is dat nog steeds sneller dan enkel DDR 333Maar is een KT266A dan sneller dan de nForce 420? Ik heb zelf een KT266 en is lekker snel, als je hem op 140mhz fsb zet is ie net zo snel als een standaard KT266A
![]()
Wel jammer eigenlijk van de nForce aangezien het toch een strak dingetje is
De nForce2 zou meer waar moeten maken volgens de berichten.
Wanneer komt de nForce2 eigenlijkVerwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:12:
[...]
Helaas.. op papier was hij wel wel ja. In de praktijk zijn ze echter helemaal niet zo snel. Iedereen die kon kiezen kocht dus ook een KT266A. Het zou zo revolutionair zijn, die nForce. Viel echter een beetje tegen.
De nForce2 zou meer waar moeten maken volgens de berichten.
http://www6.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/xp_2800-13.html
Door de dual ddr presteerd ie zeer goed en zo hoef ik geen rdram te halen, me 'ouwe' amdxp 1800 en geheugen kan ik er eerst een poosje in houden.
Maar dan moet het wel goed leverbaar zijn anders stap ik wel over op intel. Ik kijk wel wat de beste prijs/prestatie verhouding heeft maar zo te zien gaat de nForce het wel goed doen
Verwijderd
Geen id, maar ik weet wel dat de nForce2 + 2800+ combo pas in 2003 te krijgen is..(dat komt dus door die 2800+) Misschien zijn er dan al mobo's die weer beter presteren dan de nForce2 en is het dus weer niks
volgens mij is ook het snelheidsverschil tussen via en nforce zo klein, dat je het eigenlijk niet merkt. geef mij dan maar stabiliteit over een paar procentjes extra snelheid...