Voordeel domein

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Op het moment zit ik in een bedrijf met 4 collega's, in de nabije toekomst worden er dat zo rond de 8-10
We hebben een debian linux server draaien en ik was van plan om deze met samba 2.2 als PDC te gaan instaleren.

Ik vraag me alleen nog af of dit een groot voordeel met zich meebrengt.
Op het moment werken we met zijn 4-en in een werkgroep, wat op zich ook alle functionaliteit biedt.
Kan iemand mij vertellen wat voor voordelen dit mij kan brengen, als ik de server instaleer als PDC ?

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

authorisatie centraal. Kennelijk voeren jullie geen wachtwoorden beleid anders hebben jullie op elke pc, 4 maal een user in staan, anders kun je niet bij elkaar files of je gebruikt een algemeen account.
Loginscripts is bijv er op één.
Primary domain controller (PDC) and backup domain controller (BDC) are roles that can be assigned to a server in a network of computers that use the Windows NT operating system. Windows NT uses the idea of a domain to manage access to a set of network resources (applications, printers, and so forth) for a group of users. The user need only to log in to the domain to gain access to the resources, which may be located on a number of different servers in the network. One server, known as the primary domain controller, manages the master user database for the domain. One or more other servers are designated as backup domain controllers. The primary domain controller periodically sends copies of the database to the backup domain controllers. A backup domain controller can step in as primary domain controller if the PDC server fails and can also help balance the workload if the network is busy enough.
http://searchwindowsmanag...,,sid33_gci283996,00.html

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:44

Pogostokje

* twiet *

Bij een werkgroep heb je losse flodders als PC's en gebruikers. Een domein zorgt voor een eenheid. Je kan centrale security opstellen en bv. gebruikers aanmaken die over alle PC's in het domein dan bekend zijn. Je bent dus af van veel lokale instellingen op dit security-gebied maar ook op andere gebieden.

Het scheelt een hoop tijd bij het beheren van grotere netwerken, maar als jullie nu vaste werkplekken hebben en toch al niks aan security doen dan heeft het geen voordeel...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
Ik zou je aanraden om eens een boek te lezen wat gaat over "The networking Essentials", bijna elke certificering (MCSE CNE enzo) behandelen dit, waarin dat haarfijn word uitgelegd ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Ik wil dit dus allemaal wel gaan doen, want idd ik flip ervan dat ik bij elke pc alle users moet instellen.
Ook de roaming optie vind ik heel interresant.
Iig bedankt voor de info en bedankt voor de url

McFraGG de gekste !!